Eve-online

Medlem
Eve-online

#Eve-online

En stor del av min spel-tid har jag gjort av med på Eve-online. När jag kollar min xfire så säger den 2008 timmar totalt sedan okt 2009. Inte illa.

Är med i Svea Rike sedan i vintras, har vart ceo i Terran Legacy sen 2008 till i vintras. Det är ganska jobbit och ha eget corp och det var verkligen dags att åka ut i 0.0 nu efter carebearing i empire.

Svea Rike är ett riktigt bra corp med 100% fokus på pvp med i alliansen Fidelas Constans som är med i CFC, Cluster Fuck Coalition tillsammans med stora allianser som Goons.

Eve ligger mig väldigt varmt om hjärtat iaf.

Har funderat på att starta en blogg där jag själv har utvecklad websidan, men jag hinner inte så mycket med sånt på min fritid så jag hoppas jag hinner blogga endel här på fz istället.

#blogg

Medlem
Eve-online

Jag har bara skrapat på ytan när det gäller Eve Online. Hur har spelet utvecklats genom åren? Är det bättre nu?

Medlem

Det är en helt annan sak nu på många områden mot vad det var för ett par år sedan. Mycket har uppdaterats, balanserats och i vissa fall rent av sagt förändrats.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Förstår inte ett ord av det det där men jag kanske börjar bli gammal eller bara spelar långsamma djupa spel där man kan fundera en stund medan man spelar...

Moderator | Testpilot

4404 timmar lol sedan 2009. Klå den du!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Förstår inte ett ord av det det där men jag kanske börjar bli gammal eller bara spelar långsamma djupa spel där man kan fundera en stund medan man spelar...

Låter som att Eve Online skulle passa dig perfekt i så fall. Djupare och långsammare spel än EVE får man leta efter.

Jag skulle till och med kunna gå så långt och säga att det är ett krav att man måste vara ganska intelligent för att dels kunna komma någonstans i EVE men också för att överhuvudtaget kunna uppskatta spelet i det långa loppet.

Medlem

Spelade betan för herrans massa år sen och sen lite till och från, men aldrig blivit "hooked". Förrän i år, och nu kan jag inte minnas när jag knarkade MMO på det här sättet sist. Tyvärr fick jag börja om på ruta noll, men det var kanske lika bra

Jag är med i RvB för tillfället så efter att ha trevat runt lite så börjar min karaktär få lite pvp-fokus nu, men med 5.3 mil SP så känner jag att det inte är riktigt dags för null ännu, även om det på sikt är målet.

EvE är ju fantastiskt på det sättet att det sker på många fler nivåer än bara in-game. Bara att läsa om meta-gamet så börjar man förstå djupet av spelet.

Medlem

Precis som du säger phi, man måste vara intelligent för att vara effektiv i EVE, och i strider behöver man ofta ha en väldigt bra både observations-förmåga och simultan-förmåga. Missar man så mycket som en röd markering eller en rad med text så kan det bli total pannkaka av hela striden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jo då, spelet har förändrats en hel del. Dock tycker jag att just nu så är det tråkigt, det känns som CFC äger för mycket och ingen verkar våga störa oss mer än PL.

Medlem

Jag startade min första karaktär 2006 och min andra 2008. Har skillat effektivt förrutom året 2007 då jag inte spelade.

Testpilot

Spelade EVE sen betan och ett antal år framåt tills tidsinvesteringen och de sena nätterna förstörde nöjet att spela.

Tyvärr lätt för mig att fastna i lite för "hardcore" i mmo-spel så jag håller mig borta.

Brukar dock återaktivera kontot nångång vartannat år och susa runt bland stjärnorna som en anonym spelare och inse att inget fungerar som då jag spelade aktivt

1
Skriv svar