Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Gaara:

"Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen " borde ju stå som plus ju, inte direkt som konsol spelare har ork att sitta och nöta 24/7 i ett halvår innan man hittar något...

Fast man vill ju samtidigt kunna känna det stora glädjeruset av att hitta ett legendary weapon. Vilket man inte gör om man hittar dem för ofta.

Det kan ju förövrigt bara varit så att recensenten hade en jädrans tur att hitta en

Ingen aning, har för mig jag läst att de skulle öka droprate på PC också men det kanske va i kommande patch expansion?

Tycker det är så jävla drygt i D3, med runt 2000timmar spelade har jag bara hittat ett legendary recept och bara 1 Witch hour (självklart blev det skit stats oxå).
Tycker items va mycket bättre i D2, hur jävla kul är det att hitta ett svärd som bara babarian kan ha sen har det INT istället för STR, tack så hemskt mycket Blizz...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Gaara:

"Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen " borde ju stå som plus ju, inte direkt som konsol spelare har ork att sitta och nöta 24/7 i ett halvår innan man hittar något...

Fast man vill ju samtidigt kunna känna det stora glädjeruset av att hitta ett legendary weapon. Vilket man inte gör om man hittar dem för ofta.

Det kan ju förövrigt bara varit så att recensenten hade en jädrans tur att hitta en

Ingen aning, har för mig jag läst att de skulle öka droprate på PC också men det kanske va i kommande patch expansion?

Tycker det är så jävla drygt i D3, med runt 2000timmar spelade har jag bara hittat ett legendary recept och bara 1 Witch hour (självklart blev det skit stats oxå).
Tycker items va mycket bättre i D2, hur jävla kul är det att hitta ett svärd som bara babarian kan ha sen har det INT istället för STR, tack så hemskt mycket Blizz...

Har inte spelat Diablo 3 alls. Men jag önskar 3:an hade haft Hodradric Cube. Alla itemmixningar var så spännande. Finns gemsystemet kvar?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Gaara:

"Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen " borde ju stå som plus ju, inte direkt som konsol spelare har ork att sitta och nöta 24/7 i ett halvår innan man hittar något...

Fast man vill ju samtidigt kunna känna det stora glädjeruset av att hitta ett legendary weapon. Vilket man inte gör om man hittar dem för ofta.

Det kan ju förövrigt bara varit så att recensenten hade en jädrans tur att hitta en

Ingen aning, har för mig jag läst att de skulle öka droprate på PC också men det kanske va i kommande patch expansion?

Tycker det är så jävla drygt i D3, med runt 2000timmar spelade har jag bara hittat ett legendary recept och bara 1 Witch hour (självklart blev det skit stats oxå).
Tycker items va mycket bättre i D2, hur jävla kul är det att hitta ett svärd som bara babarian kan ha sen har det INT istället för STR, tack så hemskt mycket Blizz...

Har inte spelat Diablo 3 alls. Men jag önskar 3:an hade haft Hodradric Cube. Alla itemmixningar var så spännande. Finns gemsystemet kvar?

Något som hodradric cube nej men man kan betala gem-NPC:n så kan man kombinera 3gems till 1 gem i nästa rank

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Jaså lootsystemet får både + & -

Skrivet av Tybalt:

D3 utan auktionshus är en förbättring.

? Går finfint att spela D3 helt utan att använda auktionshus.

Nej.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har aldrig förstått tjusningen med Diablo, knappt vetat vilken typ av spel det är. Så nu när de slog på stora trumman inför Diablo III så blev jag nyfiken.
Men jag blev besviken, det var inte den typ av spel jag hoppades att det var.
Tycker att hela konceptet känns litet och krystat, men däremot så är ju filmsekvenserna ruskigt snygga.
Är Diablo lika häftigt 2013 som det en gång har varit? Ni som följt serien vad tycker ni?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av starboy83:

Fast konsolversionen har väl inte Loot 2.0? Det är ju först då Blizzard har utlovat att man fixar loot-systemet. Det känns lite missvisande att säga att det är fixat redan nu kan jag tycka (utan att ha provat konsolversionen, måste jag erkänna).

Loot 1.5 i konsolversionen, enligt Blizzard.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Nightswipe:

Jaså lootsystemet får både + & -

Skrivet av Tybalt:

D3 utan auktionshus är en förbättring.

? Går finfint att spela D3 helt utan att använda auktionshus.

Nej.

Allt handlar om självbehärskning...

Fast i Diablo III falls, att inte använda sig utav AH är som att spela vilket spel som helst och höja sin handicap.

Typ att spela ett fps lir med bara första vapnet när du har möjlighet att köpa/använda bättre.

Det hela låter lite banalt och lite som ett försök att visa för "sig själv?..vem annars?" att man ogillar Blizzards hela ide med AH.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Känns lite surt att konsolspelarna får direct controls medans vi pc spelare får sitta med peka klicka från 90-talet!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För er D2 fans som tröttnat på Blizzards barn-spel så är det bara att köra Path of Exile, gratis.

På PC då...

Medlem

Inget för mig då jag inte ägt någon konsoll på ett tag, men måste bara få kommentera att jag tycker det där med 'dodge' eller liknande funktion borde vara en grundläggande manöver i varenda spel som finns där man styr en karaktär. Det tillför nästan alltid spelkänsla.

Det skulle fungera utmärkt på pc också, fast blizz verkar tro att dodge minsann inte går med mus och tangentbord.

Medlem

Som feedback till recensenten tyckte jag att recensionen var lite väl fokuserad kring hur spelet är för någon som spelat Diablo 3 en himla massa timmar redan. Jag har också lagt ner en väldans massa tid på D3 och fann det också besvikande (som många), men jag antar att nyutgåvan till konsollerna är ämnat för nya spelarare snarare än vi som spelat det till den grad att vi är less redan. I övrigt en bra recension!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Nightswipe:

Jaså lootsystemet får både + & -

Skrivet av Tybalt:

D3 utan auktionshus är en förbättring.

? Går finfint att spela D3 helt utan att använda auktionshus.

Nej.

Huh? Jag kan cleara MP5 , vilken act som helst, med min barb med endast gear jag craftat själv och sådant jag hittat..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Nightswipe:

Jaså lootsystemet får både + & -

Skrivet av Tybalt:

D3 utan auktionshus är en förbättring.

? Går finfint att spela D3 helt utan att använda auktionshus.

Nej.

Huh? Jag kan cleara MP5 , vilken act som helst, med min barb med endast gear jag craftat själv och sådant jag hittat..

Grattis.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Denna recensionen är usel. Den innehåller i stort endast skribentens gnäll över att denne redan har tröttnat på spelet efter all tid denne lagt ned på PC-versionen och därför inte tycker konsolversionen är särskilt bra, rolig, you name it.

Det i recensionen som handlar om spelet är hur det fungerar att spela med handkontroll, menysystemet i splitscreenläge, hur skärmen panorerar och vad hur det påverkar splitscreenspelande och till sist att de har förändrat ekonomin.

Givetvis är det inte möjligt att recensera spelet utan att jämföra det med PC-versionen men att detta i kombination med recensentens personliga uppfattning om D3 som fenomen gör artikeln till en fars.

Visserligen har spelet snart 1,5 år på nacken och visst hade vi kunnat förvänta oss nytt material. Det är fortfarande märkligt att faktumet att PC-versionen fick 4/5 medan denna fick 3/5 utan att detta ens kommenteras i recensionen.

Jag tycker att recensionen bäst sammanfattas med meningen:

Jag har sedan länge sett Diablo III som ett bittert avslutat spelkapitel i mitt liv, och förbättringarna väcker inga som helst behov av att återuppta det igen. Det är "too little, too late" från Blizzards håll.

Kanske borde någon som inte hade den inställningen ansvarat för den här recensionen.

Jag tycker att recensionen också är ett bra exempel på hur många spelrecensioner är skrivna idag. Spelet är inte längre i fokus, det är däremot recensentens upplevda känslor och reflektioner kring spelet. Jag tycker att dessa är viktiga ingredienser, något som färgsätter artikeln men inte det som ska stå i centrum.

Slutligen vill jag poängtera att jag allt som oftast uppskattar artikelskribentens liksom övriga skribenters artiklar här på Fragzone.

Jonas E

Medlem

Bra recension!

Medlem

Har spelat över 600 timmar D3 på PC och nu spelat kanske 30 timmar på konsol.

D3 på konsol förtjänar minst en 4/5. Tyckte du var ganska snål med betyget.

Medlem

Blek recension av någon som uppenbarligen bara har spelat softcore i PC-versionen och bara med en karaktär.

"Lite för lätt att få tag på Legendary-vapen".
Andra Legendary-föremål då? Är de inte lika lätta att få tag på?

Medlem

Tycker folk klagar förmycket på d3, bara fruktansvärt onödigt och lägga ner all sin tid på att klaga på ett spel dom inte tycker om, ignorera nyheterna om spelet istället för att bete er som 12 och sitta o klaga på allt.

Medlem

Jag gillar att man har mage att sitta och gnälla på att man hittar för lite legs/set och nu när bliz har fixat det till konsolen så QQ man på att det droppas för mycket/förl ätt....SKÄMS.

Jag spelar fortfarande D3 på PC(1900 timmar) och älskar det fortfarande.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem
Skrivet av Scahn:

Jag tycker att recensionen också är ett bra exempel på hur många spelrecensioner är skrivna idag. Spelet är inte längre i fokus, det är däremot recensentens upplevda känslor och reflektioner kring spelet. Jag tycker att dessa är viktiga ingredienser, något som färgsätter artikeln men inte det som ska stå i centrum.

Jag tror att många befinner sig i samma situation som Kerstin, dvs att de funderar över om spelet är värt att köpa och spela en gång till. Recensenten sätter här in spelet i sin samtida kontext, något jag tycker är väldigt bra gjort.

Vad borde ha tagits upp när det gäller "själva spelet"? Jag får svar på vad som är nytt och vad som skiljer sig från PC-versionen.

Medlem

Spelade 300 h i Diablo3, usel crafting, ingen pvp , värdelösa loot drops, för lätta bossar, tack och adjö blizzard för gott!

Medlem
Skrivet av Scahn:

Denna recensionen är usel. Den innehåller i stort endast skribentens gnäll över att denne redan har tröttnat på spelet efter all tid denne lagt ned på PC-versionen och därför inte tycker konsolversionen är särskilt bra, rolig, you name it.

Det i recensionen som handlar om spelet är hur det fungerar att spela med handkontroll, menysystemet i splitscreenläge, hur skärmen panorerar och vad hur det påverkar splitscreenspelande och till sist att de har förändrat ekonomin.

Givetvis är det inte möjligt att recensera spelet utan att jämföra det med PC-versionen men att detta i kombination med recensentens personliga uppfattning om D3 som fenomen gör artikeln till en fars.

Visserligen har spelet snart 1,5 år på nacken och visst hade vi kunnat förvänta oss nytt material. Det är fortfarande märkligt att faktumet att PC-versionen fick 4/5 medan denna fick 3/5 utan att detta ens kommenteras i recensionen.

Jag tycker att recensionen bäst sammanfattas med meningen:

Jag har sedan länge sett Diablo III som ett bittert avslutat spelkapitel i mitt liv, och förbättringarna väcker inga som helst behov av att återuppta det igen. Det är "too little, too late" från Blizzards håll.

Kanske borde någon som inte hade den inställningen ansvarat för den här recensionen.

Jag tycker att recensionen också är ett bra exempel på hur många spelrecensioner är skrivna idag. Spelet är inte längre i fokus, det är däremot recensentens upplevda känslor och reflektioner kring spelet. Jag tycker att dessa är viktiga ingredienser, något som färgsätter artikeln men inte det som ska stå i centrum.

Slutligen vill jag poängtera att jag allt som oftast uppskattar artikelskribentens liksom övriga skribenters artiklar här på Fragzone.

Jonas E

Ifall man frågade recensenten av PC versionen idag så tror jag knappast att dom skulle ge D3 en 4a.
Spelet var nytt och dom hade mest troligen inte jättemycket tid på sig.
Jag hade nog get PC versionen en 4 eller en 3a till en början. Men nu idag när jag vet vad lite D3 hade att erbjuda skulle jag nog fan ge det en 2a.
Just pga att de så monumentalt failade med det som ARPGn ska göra.
Dålig utmaning de 3 första svårighetsgraderna, dåligt med loot(iaf då när jag spelade), tråkiga skills och level system, auktionshuset, dålig story och själva diablo atmosfären saknades.
Efter de första 20 timmarna finns det inget som får mig att vilja spela vidare. Jämnför det med D2 som höll hur länge som helst.

jkw
Medlem

Jag följde aldrig hypen för Diablo III till Windows/OSX, så jag kommer nog att köpa detta till PlayStation 3 när jag tröttnar på Grand Theft Auto V som kommer om någon vecka.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tivook:

Det faktum att spelet fortfarande är långt ifrån vad D2 var innebär att spelet fortfarande endast är en pisskur som bör undvikas till varje pris.

Bara en sån sak som att Blizzard sket i att göra spelet mörkt o dystert som ettan och tvåan var och gick över till ett färgglatt WoW spektrum är anledning nog att hata skiten.

Sänk kontrasten på skärmen.

Helt onödig kommentar som inte ens har med saken att göra.

Medlem

Blev ett köp på Ica Maxi, kunde inte låta bli...
Herre jäklar vad kul det va då, så har skulle PC versionen vart.
Körde igenom normal svårighetsgraden och fick väl lite över 16legendaries +2st legendary recept. Hade väl runt 25%MF typ:D
Färre drops men bättre, nu får jag dessutom rätt stats för min gubbe också, tack Blizzard.

Dock saknar jag textchat ibland, sen fryser spelet i 5-10sek varje gång någon ska joina spelet också. Enda jag kunde komma på att klaga på^^

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Spelade 300 h i Diablo3, usel crafting, ingen pvp , värdelösa loot drops, för lätta bossar, tack och adjö blizzard för gott!

wow att du lägger ner 300 timmar (12,5 dagar) av ditt liv till något som lät så dåligt?
har du inget bättre för dig? eller var det kanske lite kul?

hur många spel idag som släpps brukar du spela mer än 300 timmar?

Medlem

Har själv suttit och nött det på Xbox 360 nu ett tag, en wizard uppe i level 23 och än så länge hittat 4-5 legendary-grejer, varav endast ett är ett vapen (för Monk dessutom).
Gillar styrningen bra mycket mer än att köra det på PCn/Macen iallafall
Tycker att rescensionen helst skulle varit av någon som inte kört PC/Mac-versionen alls, eftersom detta inte är för PC eller Mac, utan just för PS3 och Xbox 360


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag gillar PS3 Versionen om det där med att du blir teleporterad in i fighter om du står på distans? det har aldrig hänt mig och min polare. Så länge du är aktiva och springer och skjuter lr whatever så har vi aldrig blivit teleporterade.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Blev ett köp på Ica Maxi, kunde inte låta bli...
Herre jäklar vad kul det va då, så har skulle PC versionen vart.
Körde igenom normal svårighetsgraden och fick väl lite över 16legendaries +2st legendary recept. Hade väl runt 25%MF typ:D
Färre drops men bättre, nu får jag dessutom rätt stats för min gubbe också, tack Blizzard.

Dock saknar jag textchat ibland, sen fryser spelet i 5-10sek varje gång någon ska joina spelet också. Enda jag kunde komma på att klaga på^^

Vad i he-..?

Jag har dragit upp 2 stycken karaktärer till 60 på PC.
Lirat XX-antal timmar på båda i inferno och inte hittat några legendarys. De har alltså gjort något åt looten på allvar?
Blir det inflation på legendarys nu?

I vilket fall får jag hålla med recensenten, too little too late.
D3 var roligt så länge det varade och jag uppskattade det. Sen är det ju tråkigt att det inte varade i närheten av lika länge som 2an. Men jaja, får väl göra ett försök igen till expansionen.

D2 var ju trots allt inte heller något superkanon innan expansion och 1.10 - då jäklar blev det runewords!

Medlem

Bara att man inte fick lägga ut sina egna stat points "vilket är en tumregel för omspelbarhet i ett rpg" gjorde att d3 fallerade och spelade aktionshuset i händerna eftersom allt helt plötsligt handlade om gear.

Dessutom att banorna inte är generated som i d2 gör det tråkigt i längden.

Sedan tycker jag crafting är ett stort irritations moment, tex.
Nu ska jag crafta denna rustning, jag behöver x, x och x och 150 000 guld.

Hela syftet med crafting ska väl vara att kunna slippa ödsla guld på gear ?

123
Skriv svar