Ny film från DayZ – handbojor och saker som går sönder

Robot
Ny film från DayZ – handbojor och saker som går sönder
Medlem
Ny film från DayZ – handbojor och saker som går sönder

Man måste bara älska den här mannens ambition.

Började som en moddare på sin fritid, och att han nu är i full flärd med att förverkliga sin vision.

Beundransvärt.

För övrigt: Guy Fawkes mask... hint för release date?

Medlem

Som svensk säger man ju Day Zäta. Aldrig tänkt på att det egentligen heter "Daisy"

Medlem

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Som svensk säger man ju Day Zäta. Aldrig tänkt på att det egentligen heter "Daisy"

Day Zed?

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av Zidious G:

Som svensk säger man ju Day Zäta. Aldrig tänkt på att det egentligen heter "Daisy"

Day Zed?

Rocket är från nya zeeland, och där uttalas Z som Zed, därav DayZed.
Jag själv säger dock Dayz.

Medlem
Skrivet av saru:

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?

Han har väl inte tjänat något på det, direkt. När han utvecklade DayZ modden arbetade han för Bohemia Interactive som ArmA 3 designer. Bohemia Interactive sålde däremot tonnvis med Arma 2 OA när DayZ modden var som mest populär, och dessa pengar gick direkt i Bohemias fickor. Huruvida Dean fick en del av detta (förutom sin månadslön såklart) är svårt att säga, men jag tror inte det.

Belöningen hans var snarare att han blev projektledare för DayZ Standalone, som nu är en officiell Bohemia Interactive produkt. Kanske har han något i sitt kontrakt om en bonus beroende på hur DayZ Standalone sälger men eftersom spelet inte går att köpa ännu är det ju noll kronor.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Som svensk säger man ju Day Zäta. Aldrig tänkt på att det egentligen heter "Daisy"

Däjs*

Medlem

Day Zee, Day Zed... samma sak, olika människor... dock så har jag aldrig hört någon säga Day Zäta.

Medlem
Skrivet av saru:

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?

Han har tjänat tillräckligt för att köpa ett hus i Tjeckien och spendera 100 000 dollar på att bestiga Mount Everest så jag tror det går bra för honom.

Medlem

Uttalar det som DayZee, mycket pga att jag lyssnar på PCgamer US podcast Fast även folket på P3spel uttalar det så.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av saru:

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?

Han har tjänat tillräckligt för att köpa ett hus i Tjeckien och spendera 100 000 dollar på att bestiga Mount Everest så jag tror det går bra för honom.

Han sa att han sparat i flera år till bergsbestigningen dock. Att bo i Tjeckien är inte särskilt dyrt heller
Däremot sålde han väl dayz licensen till bohemia för en icke känd summa tror jag

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av saru:

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?

Han har tjänat tillräckligt för att köpa ett hus i Tjeckien och spendera 100 000 dollar på att bestiga Mount Everest så jag tror det går bra för honom.

Skön eller? Var långt innan han började jobba hos BI som han planerade och antagligen betalat för den resan.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Draug:
Skrivet av saru:

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?

Han har tjänat tillräckligt för att köpa ett hus i Tjeckien och spendera 100 000 dollar på att bestiga Mount Everest så jag tror det går bra för honom.

Skön eller? Var långt innan han började jobba hos BI som han planerade och antagligen betalat för den resan.

Antagligen, men det är hans egna ord på Reddit. Han säger också att jag tjänar sämre nu än han gjorde i armén.

Medlem

Där kom DayZ-suget tillbaka med full fart.

k3m
Medlem

Spelet låter sämre än någonsin nu plockat bort animationer, gjort det mindre realistiskt. HALLÅ! det var de sakerna som gjorde spelet intressant.

Medlem
Skrivet av k3m:

Spelet låter sämre än någonsin nu plockat bort animationer, gjort det mindre realistiskt. HALLÅ! det var de sakerna som gjorde spelet intressant.

Mindre realistiskt? Har du ens kollat på filmen eller? Sen när är inte realism där kläder slits, man får fylla på kulor i magasin själv bara för att ta två exempel.
Det är ju 10 gånger mer realism än vad modden var/är.

Och sedan undrar jag vad för animationer du pratar om? Avatarens animationer är ju förbättrade. Om du menar Zombies animationer (eller var det kanske endast pathfindingen?) är ju skrotade och är/ska bli omgjorda från scratch.


signatur

- Wiiga -

k3m
Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av k3m:

Spelet låter sämre än någonsin nu plockat bort animationer, gjort det mindre realistiskt. HALLÅ! det var de sakerna som gjorde spelet intressant.

inte går vapen sönder bara för att man träffar människan och så sa han väl i videon att de har tagit bort laddnings animationen för att göra det mindre realistiskt!?
Mindre realistiskt? Har du ens kollat på filmen eller? Sen när är inte realism där kläder slits, man får fylla på kulor i magasin själv bara för att ta två exempel.
Det är ju 10 gånger mer realism än vad modden var/är.

Och sedan undrar jag vad för animationer du pratar om? Avatarens animationer är ju förbättrade. Om du menar Zombies animationer (eller var det kanske endast pathfindingen?) är ju skrotade och är/ska bli omgjorda från scratch.

Medlem
Skrivet av k3m:

Spelet låter sämre än någonsin nu plockat bort animationer, gjort det mindre realistiskt. HALLÅ! det var de sakerna som gjorde spelet intressant.

Plockat bort? De har ju utökat.
http://www.youtube.com/watch?v=NdR9y3oVtZQ

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av saru:

Någon som vet hur det går för han rent finansiellt. Verkar spelet vara en framgång för honom?

Han har väl inte tjänat något på det, direkt. När han utvecklade DayZ modden arbetade han för Bohemia Interactive som ArmA 3 designer. Bohemia Interactive sålde däremot tonnvis med Arma 2 OA när DayZ modden var som mest populär, och dessa pengar gick direkt i Bohemias fickor. Huruvida Dean fick en del av detta (förutom sin månadslön såklart) är svårt att säga, men jag tror inte det.

Belöningen hans var snarare att han blev projektledare för DayZ Standalone, som nu är en officiell Bohemia Interactive produkt. Kanske har han något i sitt kontrakt om en bonus beroende på hur DayZ Standalone sälger men eftersom spelet inte går att köpa ännu är det ju noll kronor.

Något har han nog tjänat, då han sålt rättigheterna till DayZ till Bohemia interactive. Tror inte han gav bort dom gratis direkt Då menar jag rättigheterna till namnet osv. Pengar har han nog fått på ett eller annat sätt.

Källa: http://www.pcgamer.com/2013/06/18/dean-hall-i-would-love-to-m...

k3m
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av k3m:

Spelet låter sämre än någonsin nu plockat bort animationer, gjort det mindre realistiskt. HALLÅ! det var de sakerna som gjorde spelet intressant.

Plockat bort? De har ju utökat.
http://www.youtube.com/watch?v=NdR9y3oVtZQ

då har jag fatta fel nå, sånt händer.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av Zidious G:

Som svensk säger man ju Day Zäta. Aldrig tänkt på att det egentligen heter "Daisy"

Day Zed?

Rocket är från nya zeeland, och där uttalas Z som Zed, därav DayZed.
Jag själv säger dock Dayz.

Nja.. Day ZeT blir det. Jänkarna, aussies och andra byter gärna ut hårda T mot D inne i ord. Men bokstaverar du är det zet med lite burrande s+ljud på Z.

Så.. Day Zet eller DayZed..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag säger Dagar med Zeta och till mina engelsktalande vänner säger jag Days with Zed.

Medlem
Skrivet av Happys666:

Jag säger Dagar med Zeta och till mina engelsktalande vänner säger jag Days with Zed.

Jag säger "Frukost med Bengt". Precis som dina vänner fattar mina inte vad jag pratar om.

1
Skriv svar