Hackig spelupplevelse

Medlem
Hackig spelupplevelse

Har problem med att spelet hackar, speciellt i början av singelplayeruppdrag men även ibland i multiplayerspel och custom-matcher. I singelplayer fryser hela skärmen med jämna intervaller de första 10 sekunderna i varje uppdrag ungefär, i multiplayer kan laggspikarna komma lite när som helst. Har testat att kolla fps samtidigt som jag spelar, och den droppar aldrig under 40, inte ens när det laggar som mest. Det verkar inte spela någon roll hur många enheter det är på skärmen samtidigt, och det spelar ingen roll om jag sänker grafiken.

Några tips på vad som kan orsaka detta?

Jag sitter på Win 7 64bit, Q6600@2.4 ghz, 4 gb ram och ett Geforce 275gtx.

Edit: ... och bra lina, 50/10

Inaktiv

I betan var det mitt ljud som orsakade hack. Prova att stänga av musiken, ställ ner antal voices, ambience mm.

Vem vet kanske hjälper.

Medlem

Garanterat dina video inställningar som alla är säkert maxade, får ju spelet att lagga apa oavsett dator.

Medlem

Har du senaste drivrutinerna till grafikkortet? Ta hem det, det lär hjälpa en del.

Medlem

Bakgrundsprogram som spökar? Antivirus och annat?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har ingen av er överhuvudtaget läst inlägget? Grafikproblem är ju fullständigt uteslutet eftersom han mätt och sett att FPS aldrig gått under 40.

För det första, antar att du snackar om SC2 eftersom du inte nämner något spel i ditt inlägg, eftersom det är nytt och allt.

Jag chansar på att problemet nu är över för din del, eftersom det var en tidsperiod då bnet hade problem och allt laggade, inklusive single player eftersom allt är uppkopplat mot bnet för achievements och dylikt. Det verkar ha löst sig hyfsat nu, men det visar ju på vilket halvdant system det är.

edit nästa gång du får problem, kolla bnets forum först.

Medlem

Jag har oerhört många problem med SC2, det hackar med cirka 20 sekunders mellanrum fryser det i några sekunder, spelet tar cirka 1-2 minuter mellan varje meny, att starta spelet tar nog runt 4 minuter. Menyproblemen är delvis åtgärdade av att göra ett tillägg i config-filen om att begränsa fps i menyn, detta har funkat för flera. Som det är nu så är SC2 den buggigaste spelupplevelsen jag haft på flera år. Och ja, jag kan "hyfsat" mycket om datorer och har givetvis fäljt alla gängse åtgärder, drivrutiner m.m. Kort och gott, för ett flertal personer på nätet verkar SC2 strula en hel del, och ingen enkel lösning står att finna. Alla beskriver liknande problem som dina och mina, med "stuttering" och hack, utan relation till FPS.

Inaktiv

posta gärna system, os och uppkoppling. kanske vi kan hjälpa

Medlem

Opteron 146@2,6 Ghz
Gforce 8800 GT 512
1,5 Gb ram

Win Xp sp3, senaste nforce drivers, senaste dx.
(jaja, nästan under min. req, men tro mig, beteendet i spelet är inte relaterat till vare sig FPS eller vilka grafikinställningar jag använder)

Spelar allt annat utan problem. Mass Effect 2 maxat 1600*1200 utan problem, exempelvis. SC2 tar cirka 5 minuter bara att nå start-menyn. SC2 flyter dock bitvis oerhört bra, när man väl är inne i spelet, även om jag kör med high graphics. Har sänkt till lägsta settings och 1024*768 men det förbättrade inte något ett dugg. Tror helt enkelt att SC2 inte kommer överens med nån del i min burk. Det är som om spelet fryser, HD:n är tyst, CPUn jobbar inte nåt extra. Mina misstankar är mot battle.net och eventuellt att jag stängt av nån service i windows som Bnet använder sig av för snabb verifikation. (har dock kollat, verkar inte vara det heller)

*edit*
Trådskaparen har en ofantligt mycket bättre dator än jag, men vi har samma problem. Jag har sett problemet beskrivas på andra forum med. Vete fan vad det beror på.

*EDIT 2*
Verkar som att jag hittat problemet. Om jag stänger av allt ljud i spelet upphör problemet med hackigt spel. Har ett Soundblaster Audigy.

*EDIT 3, problem solved
Efter en del meckande flyter nu mitt SC2 perfekt. Sänk "hardware acceleration" på ljudet ett snäpp från max i ljudinställningarna. Det löste problemet för mig. (control panel>sounds and audio devices>speaker settings>advanced>performance>hardware acceleration. Sätt den slidern på 3 av 4.

1
Skriv svar