Sony annonserar PS Vita TV

Robot
Sony annonserar PS Vita TV

Smäcker liten låda som låter dig spela Vita-spel på storskärm och streama Playstation 4.


Medlem
Sony annonserar PS Vita TV

Nice

Medlem

Sååå Vita Tv är alltså en Vita-konsol....

?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Hur kommer det sig att ni rapportera om detta?

Men inte att Sony även har släppt en nya PS Vita enhet?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Hur kommer det sig att ni rapportera om detta?

Men inte att Sony även har släppt en nya PS Vita enhet?

Det gör det ju, står i nyheten.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Redaktör
Skrivet av Dinskugga:

Hur kommer det sig att ni rapportera om detta?

Men inte att Sony även har släppt en nya PS Vita enhet?

Den nya Vitan tas ju också upp.


signatur
Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Dinskugga:

Hur kommer det sig att ni rapportera om detta?

Men inte att Sony även har släppt en nya PS Vita enhet?

Det gör det ju, står i nyheten.

Såg inte det faktiskt. Eller lades det till efter jag hade läst det?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Förövrigt så varför lansera Sony denna maskin?

Nu blir ju PS Vita ännu mer onödigt att köpa. När man kan köpa denna grej för 100 dollar.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Förövrigt så varför lansera Sony denna maskin?

Nu blir ju PS Vita ännu mer onödigt att köpa. När man kan köpa denna grej för 100 dollar.

Kan du spela med denna på bussen/tåget eller var du än vill?

Ouya kan få det lite jobbigt att konkurrera med Vita TV misstänker jag.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Förövrigt så varför lansera Sony denna maskin?

Nu blir ju PS Vita ännu mer onödigt att köpa. När man kan köpa denna grej för 100 dollar.

Själv tror jag att den kan öppna upp marknaden för PlayStation Vita snarare än att strypa den. Folk köper den här för en liten peng, gillar spelen de har köpt till den och skaffar sig en PlayStation Vita eftersom den kompleterrar med portabelt spelande och PS4 remote-play om man skulle ha köpt den med.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Medlem

Ytterligare en låda. Undrar hur en del hem ser ut med alla lådor. Hade det inte varit bättre att kunna spela Vita-spelen via PS4an istället och lägga funktioner där? Bättre det än ännu en pryl.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Bra fråga!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Bra fråga!

Det kanske fungerar som en touch-platta till PC, den bara reggar var man pekar och skickar sedan vidare positionen till CPUn som räknar ut var det är man pekar på den stora skärmen(?).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent

Kom på en liten wild & crazy-idé. Varför inte släppa en Vita med det här inbyggt. Eller med en HDMI-utgång?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Den kommer skaffas. Har en del ps vita spel som jag gärna kör på stor skärm.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Bra fråga!

Jag kan möjligen tänka mig en lösning där man håller in L2 (främre touch?) eller R2 (bakre touch?) och att det då dyker upp en pekare i bild som man styr (med spak eller six-axis).

Medlem

Nu är det bara att hoppas på att de trycker in så man kan köra Vita-spelen på PS3/PS4 också! Slipper gärna köpa denna lilla låda, men jag skulle gärna spela Vita-spelen på TVn.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Nu är det bara att hoppas på att de trycker in så man kan köra Vita-spelen på PS3/PS4 också! Slipper gärna köpa denna lilla låda, men jag skulle gärna spela Vita-spelen på TVn.

/ LordDaimos

Tror det är möjligt men kanske blir buggigt med emulator.
Möjligtvis bättre med en egen liten maskin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Det gör man inte, spel som kräver touch kommer inte att fungera (läste det på CVG för några timmar sen).

k3m
Medlem

woohoo! nu blir det nog till att köpa en vita

Trodde verkligen att man skulle kunna lira sina Vita spel genom PS4 när jag läste rubriken

Så i stället för att flytta in konsolen i sovrummet kan man ta med denna "vita tv" för att spela på en annan tv. Det verkade ganska bra tills nu när jag skrev det och inser att det är precis samma jobb, så när som på vikten

Man måste ändå kånka på ac adapter, nätverkskabel eller helt enkelt ha den i sovrummet ...hm skulle aldrig sova då


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag gillar min Vita, bästa konsol jag ägt på länge speciellt en bärbar sådan. Det enda jag vill ha i en ny version, är bättre ergonomi (jag vet att man kan köpa till sånt, har det själv), för den är för jobbig att hålla i bekvämt speciellt längre stunder. Och bättre styrspakar, med bättre precision, det är styrspakarna som är det absolut sämsta på Vita:n. Och sen sen egentligen en sak till, trigger knapparna (bumpers) skulle behöva bättre känslighet och design. Gör Vita hellre lite större, för att få plats med all tech.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Nu är det bara att hoppas på att de trycker in så man kan köra Vita-spelen på PS3/PS4 också! Slipper gärna köpa denna lilla låda, men jag skulle gärna spela Vita-spelen på TVn.

/ LordDaimos

Det tror jag inte. Det skulle sänka försäljningen av vita.

Medlem

så detta är vita fast till tv? COOL idé! fast använder du ditt psn konto till denna också?

Medlem

Det verkar som att man kan använda Vita TV som en central enhet där man korrigerar olika enheter till olika TV apparater.

Säg t.ex att min flickvän kollar på Netflix från Vita TVn. Då kan jag dra på mitt Playstation 4, synka den mot Vita TV och sätta mig i rummet bredvid och spela PS4 över nätverket på annan TV - det är en funktion.

Du kan också använda vita TV som en stationär vanlig Vita bara att den är ständigt kopplad mot TVn tillsammans med en extern handkontroll - det är en annan funktion

Så har jag tolkat det hela.

Medlem
Skrivet av slarron:

fast använder du ditt psn konto till denna också?

Det får vi väl ändå hoppas.

Skrivet av Johan Olander:

Kom på en liten wild &amp; crazy-idé. Varför inte släppa en Vita med det här inbyggt. Eller med en HDMI-utgång?

Precis vad jag förväntade mig. Sedan dag ett med Vitan har jag velat koppla den till en större skärm när jag kommit hem för att fortsätta spela. Tänkte mig nästan någon slags MHL-adapter i den där USB-porten som inte används, men icke. Det hade varit fint att kunna använda PS4 och Vitan om vartannat, fram och tillbaka, med bärbarheten och TV-upplevelsen för alla spel. Men jag antar att jag får fortsätta drömma.

Medlem

SÅg nu trailerna. FAAAAAn vad ballt :D! Dock så blir svårt o välja om man ska spela vita på tv eller den lilla konsollen.... HMMMMMMMMMMM O_O

Medlem

Vad är hela poängen med portabel spelkonsol om de ska göra en liten spelkonsol för att spela samma spel :S. Kunde de inte bara gjort en adapter eller kabel som du kunde koppla direkt till TV? WTF Sony? WTF???

O vart fan e spelen!!!????
Räcker det inte med produkter under TVn som det står Sony på utan media? Fan har snart inte plats för fler flopp produkter, fick ju packa ner MD spelaren för att få plats med UMD....

Medlem
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Spelen som kräver pekskärmen stöds inte, och saknas från denna lista.
http://www.jp.playstation.com/psvitatv/game/psvitalist/

Vilket är synd, Gravity Rush är ett av dom mer intressanta Vita-spelen.

12
Skriv svar