Eve Online-designer börjar jobba med League of Legends

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av oudiose:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sheep:

Va e det med er? LoL e ju bra!

Dota är bättre för man kan göra mer och det är svårare. Så mycket förstår jag av allt gnäll.

Ta dig till ligorna så tror jag du ändrar den åsikten

De flästa profs gissar jag väljer bara vilket spel dom spelar beroande av prispengar.
Sen är ju LoL ett bättre spel till den punkten att det finss mycket mindre X% chans skills mendans DoTA har för många av dom vilket tar bort viss skills från spelaren.

Hahahahahahaha! när folk på denna sidan sitter och säger lol kräver mer skicklighet än dota då är det ju bevis på något är fel.

Jag tycker båda är roliga, har spelat båda, och spelat dota sedan 8 år tillbaka ungefär började med strife.

Skillfaktorn är minimal i lol gemfört med dota, dota har 100000 mer mechancis och indvidiuella skicklighet, puck wants to have a conversation with you.

Båda spelen är roliga, och upp till var och en vilket man vill spela, men ta inte konversationen om vilket som kräver mest skicklighet för det är inte lönt, dota vinner med hästlängder.

och det är inget jag skriver för "jag tycker det" utan bevis så som statestik på mechanics vilka plays, och att du inte kan använda din skillshot till nästan oneshotta folk i spelet.

Vilket vissa Champs i lol kan, tycker du ska titta på en LCs match och gemföra med dota, kravet är att du kan båda spelen även för annars kmr du fatta noll i dota. och förstå hur mycket mer positioning spelar roll, och att varje hero är unik i dota medans lol slänger in Champs.

90% av heroes är bara inslängda med inga unika abilities eller kit.

dota har varje hero ett kit som är relativt unikt.

Batrider,sd,puck,magmus ja jag kan fortsätta länge men inte lönt

LoL är ett nersimplat och nerdummat dota för sämre spelare ska komma in i moba genren.

Ungefär som gemföra cs med cod. om inte värre http://www.youtube.com/watch?v=KbTtsezso4Q

Men missförstå mig ej lol är roligt men ta inte argumentationen att det är mer skicklighet

Förstår inte alls hur detta skulle vara ett svar på det jag skrev.
Gillar skelv inte LoL och spelar mäst HoN skelv men att säga att DoTA är mer e-Sports anpassat en LoL pga att det har mer mecanics är ju en lögn.
DoTA har många skills som består av "chans to happen" vilket i sig inte bör finass i E-Sports spel .
Om man skall jämföra med fps spel så borde det vara CS vs BF för att jämnföra mecanics

När du menar chans snackar du om ytters få sådana och dom användes knappt under ti3 exempelvis.

du överskatta dessa, du har crit och bash items och passiva på heroes, sedan har du backtrack evasion och orge magi multicast och od, om du kastar spell nära honom får du mana tillbaka eller han själv, thats it.

Ingenting som avgör eller som ger dig en otur, plus om du hade lite koll på hur % system fungerar i dota hade du vetat att det inte är tur, för det är en psudo algoritm.

Dvs varje slag ökar din % chans att procca, dvs 60% sen 80% sen 90% exempel för du ska förstå.

dessa är inte så "rng" som du tror och har inte jätteavgörande roll utan det är vilken compsetion hur dutkig du är individuellt och mechanics osv osv.

lol har inga mechanics nästan och när det väl är en mechanic så är den inte lika betydelsefull som i dota.

att mechancis inte gör ett spel mer skicklighet driver du? dota är endast mer esport anspassat pga hög skillkurva och skilltak.

inget som har med hur många som spelar det kan röra vid.

det finns en anledning varför cod och lol är stora och inte cs,quake,dota.

Om du tittar rakt av på båda spelen och spelat emot duktiga spelare i moba och spelat i flera år och titta på mechancis movement, positionering m.m

Så är det lätt att fatta att dota kräver mer skicklighet, detta betyder inte en dota spelare blir bästa spelare på lol om han börjar med det, vill du veta varför?

för du har mer eller mindre redan nått taket i lol, dvs du kan inte använda den skciklighet du har över i detta spelet.

Medans går en lol spelare till dota skulle han inte ens medel lagen ens.

det finns ett djupt dmg system.

det finns mixed,pure,physical,magical.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av oudiose:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sheep:

Va e det med er? LoL e ju bra!

Dota är bättre för man kan göra mer och det är svårare. Så mycket förstår jag av allt gnäll.

Ta dig till ligorna så tror jag du ändrar den åsikten

De flästa profs gissar jag väljer bara vilket spel dom spelar beroande av prispengar.
Sen är ju LoL ett bättre spel till den punkten att det finss mycket mindre X% chans skills mendans DoTA har för många av dom vilket tar bort viss skills från spelaren.

Hahahahahahaha! när folk på denna sidan sitter och säger lol kräver mer skicklighet än dota då är det ju bevis på något är fel.

Jag tycker båda är roliga, har spelat båda, och spelat dota sedan 8 år tillbaka ungefär började med strife.

Skillfaktorn är minimal i lol gemfört med dota, dota har 100000 mer mechancis och indvidiuella skicklighet, puck wants to have a conversation with you.

Båda spelen är roliga, och upp till var och en vilket man vill spela, men ta inte konversationen om vilket som kräver mest skicklighet för det är inte lönt, dota vinner med hästlängder.

och det är inget jag skriver för "jag tycker det" utan bevis så som statestik på mechanics vilka plays, och att du inte kan använda din skillshot till nästan oneshotta folk i spelet.

Vilket vissa Champs i lol kan, tycker du ska titta på en LCs match och gemföra med dota, kravet är att du kan båda spelen även för annars kmr du fatta noll i dota. och förstå hur mycket mer positioning spelar roll, och att varje hero är unik i dota medans lol slänger in Champs.

90% av heroes är bara inslängda med inga unika abilities eller kit.

dota har varje hero ett kit som är relativt unikt.

Batrider,sd,puck,magmus ja jag kan fortsätta länge men inte lönt

LoL är ett nersimplat och nerdummat dota för sämre spelare ska komma in i moba genren.

Ungefär som gemföra cs med cod. om inte värre http://www.youtube.com/watch?v=KbTtsezso4Q

Men missförstå mig ej lol är roligt men ta inte argumentationen att det är mer skicklighet

Kan inte göra annat än att hålla med dig till 100%!
Sen stavas det Jämföra

Medlem
Skrivet av mrbananpappa:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av oudiose:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sheep:

Va e det med er? LoL e ju bra!

Dota är bättre för man kan göra mer och det är svårare. Så mycket förstår jag av allt gnäll.

Ta dig till ligorna så tror jag du ändrar den åsikten

De flästa profs gissar jag väljer bara vilket spel dom spelar beroande av prispengar.
Sen är ju LoL ett bättre spel till den punkten att det finss mycket mindre X% chans skills mendans DoTA har för många av dom vilket tar bort viss skills från spelaren.

Hahahahahahaha! när folk på denna sidan sitter och säger lol kräver mer skicklighet än dota då är det ju bevis på något är fel.

Jag tycker båda är roliga, har spelat båda, och spelat dota sedan 8 år tillbaka ungefär började med strife.

Skillfaktorn är minimal i lol gemfört med dota, dota har 100000 mer mechancis och indvidiuella skicklighet, puck wants to have a conversation with you.

Båda spelen är roliga, och upp till var och en vilket man vill spela, men ta inte konversationen om vilket som kräver mest skicklighet för det är inte lönt, dota vinner med hästlängder.

och det är inget jag skriver för "jag tycker det" utan bevis så som statestik på mechanics vilka plays, och att du inte kan använda din skillshot till nästan oneshotta folk i spelet.

Vilket vissa Champs i lol kan, tycker du ska titta på en LCs match och gemföra med dota, kravet är att du kan båda spelen även för annars kmr du fatta noll i dota. och förstå hur mycket mer positioning spelar roll, och att varje hero är unik i dota medans lol slänger in Champs.

90% av heroes är bara inslängda med inga unika abilities eller kit.

dota har varje hero ett kit som är relativt unikt.

Batrider,sd,puck,magmus ja jag kan fortsätta länge men inte lönt

LoL är ett nersimplat och nerdummat dota för sämre spelare ska komma in i moba genren.

Ungefär som gemföra cs med cod. om inte värre http://www.youtube.com/watch?v=KbTtsezso4Q

Men missförstå mig ej lol är roligt men ta inte argumentationen att det är mer skicklighet

Kan inte göra annat än att hålla med dig till 100%!
Sen stavas det Jämföra

Jag stavar som en kossa, dyslexi hehe är väl medveten om det.
Ibland blir det mer fel än andra gånger
ibland blir det faktist läsbart

Geeks Gaming

Snacka om att byta ner sig rejält :S

Medlem

Så jobbet är sämre - trots att han säkert får mer betalt, ett ombyte, och säkert någon annan bra förmån - för att spelet är sämre?

Ja, så måste det ju vara! Stackarn!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av oudiose:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sheep:

Va e det med er? LoL e ju bra!

Dota är bättre för man kan göra mer och det är svårare. Så mycket förstår jag av allt gnäll.

Ta dig till ligorna så tror jag du ändrar den åsikten

De flästa profs gissar jag väljer bara vilket spel dom spelar beroande av prispengar.
Sen är ju LoL ett bättre spel till den punkten att det finss mycket mindre X% chans skills mendans DoTA har för många av dom vilket tar bort viss skills från spelaren.

Hahahahahahaha! när folk på denna sidan sitter och säger lol kräver mer skicklighet än dota då är det ju bevis på något är fel.

Jag tycker båda är roliga, har spelat båda, och spelat dota sedan 8 år tillbaka ungefär började med strife.

Skillfaktorn är minimal i lol gemfört med dota, dota har 100000 mer mechancis och indvidiuella skicklighet, puck wants to have a conversation with you.

Båda spelen är roliga, och upp till var och en vilket man vill spela, men ta inte konversationen om vilket som kräver mest skicklighet för det är inte lönt, dota vinner med hästlängder.

och det är inget jag skriver för "jag tycker det" utan bevis så som statestik på mechanics vilka plays, och att du inte kan använda din skillshot till nästan oneshotta folk i spelet.

Vilket vissa Champs i lol kan, tycker du ska titta på en LCs match och gemföra med dota, kravet är att du kan båda spelen även för annars kmr du fatta noll i dota. och förstå hur mycket mer positioning spelar roll, och att varje hero är unik i dota medans lol slänger in Champs.

90% av heroes är bara inslängda med inga unika abilities eller kit.

dota har varje hero ett kit som är relativt unikt.

Batrider,sd,puck,magmus ja jag kan fortsätta länge men inte lönt

LoL är ett nersimplat och nerdummat dota för sämre spelare ska komma in i moba genren.

Ungefär som gemföra cs med cod. om inte värre http://www.youtube.com/watch?v=KbTtsezso4Q

Men missförstå mig ej lol är roligt men ta inte argumentationen att det är mer skicklighet

Förstår inte alls hur detta skulle vara ett svar på det jag skrev.
Gillar skelv inte LoL och spelar mäst HoN skelv men att säga att DoTA är mer e-Sports anpassat en LoL pga att det har mer mecanics är ju en lögn.
DoTA har många skills som består av "chans to happen" vilket i sig inte bör finass i E-Sports spel .
Om man skall jämföra med fps spel så borde det vara CS vs BF för att jämnföra mecanics

När du menar chans snackar du om ytters få sådana och dom användes knappt under ti3 exempelvis.

du överskatta dessa, du har crit och bash items och passiva på heroes, sedan har du backtrack evasion och orge magi multicast och od, om du kastar spell nära honom får du mana tillbaka eller han själv, thats it.

Ingenting som avgör eller som ger dig en otur, plus om du hade lite koll på hur % system fungerar i dota hade du vetat att det inte är tur, för det är en psudo algoritm.

Dvs varje slag ökar din % chans att procca, dvs 60% sen 80% sen 90% exempel för du ska förstå.

dessa är inte så "rng" som du tror och har inte jätteavgörande roll utan det är vilken compsetion hur dutkig du är individuellt och mechanics osv osv.

lol har inga mechanics nästan och när det väl är en mechanic så är den inte lika betydelsefull som i dota.

att mechancis inte gör ett spel mer skicklighet driver du? dota är endast mer esport anspassat pga hög skillkurva och skilltak.

inget som har med hur många som spelar det kan röra vid.

det finns en anledning varför cod och lol är stora och inte cs,quake,dota.

Om du tittar rakt av på båda spelen och spelat emot duktiga spelare i moba och spelat i flera år och titta på mechancis movement, positionering m.m

Så är det lätt att fatta att dota kräver mer skicklighet, detta betyder inte en dota spelare blir bästa spelare på lol om han börjar med det, vill du veta varför?

för du har mer eller mindre redan nått taket i lol, dvs du kan inte använda den skciklighet du har över i detta spelet.

Medans går en lol spelare till dota skulle han inte ens medel lagen ens.

det finns ett djupt dmg system.

det finns mixed,pure,physical,magical.

Så det du menar är att för att du får högre chans att göra nått per gång du misslykas med det har inget med tur att göra?
Så om man kör ett test i dota när båda spelarna kör King Leoric vid lvl 1 där båda har en nivå i Vampiric Aura samt endast 1 item vilket är Crystalys.
Vem skulle vinna ifall båda endast stog och slog på varandra? Slumpen skulle avgöra vid det fallet även ifall det är en psudo algoritm.
anser du att sådant bör finass i ett spel där den bästa spelaren skall vinna?
detta är inget som händer i spelet med sådanna små saker kan hända i spelet en litten kort stund och helt plöttsligt har det laget som hadde mäst tur vunnit.

Säger inte att LoL är felfritt men det har mindre sådanna effecter så vitt jag vet vilket gör det litte mer e-sports anpassat.

Vi kan ta höjdskilnader där range attacker har c25% chans att missa ifall motståndaren står på en högre höjd. vilket kan reultera i tur vinsst där ochså.
Du lär vell komma och säga att det är positions fel av han som stog nedanför då. frågar dig så här då skulle det inte vara bättre ifall man i stället bara gorde säg 80% skada istället för 25% chans att missa hela anfallet?

LoL har inte höjdskilnader med 25% chans att missa vilket gör att dom inte har det problemet.
LoL har en mindre mecanics då som resulterar i ett bättre e-sports spel.
Dock så blir LoL väldigt mycket tråkigare pga det ochså men mer balansear (tittat på den mecaniken)

Hög skillkurva kan även bero på att det finnas mycket som man "måste" kunna för att kunna spela spelet ens okaj betyder inte att spelet är mer e-sports anpassat för det.

LoL saknar att man kan döda sina egna creeps vilket man kan anse skapar mer skills skilnader mellan spelarna i början dock så diskuterars det sammtidigt ifall det skapar ett passivt spel i stället för ett agresivt där spelarna i stället tvingar bort det andra laget från deras lane.

så där kan man säga att DoTA har en mecanics som kan reultera i bättre e-sport men sammtidigt så finss diskutionen om ifall det bara skapar passivt spel så 0-0 på den delen.

att det finns olika typer av skador & skydd resulterar i att ett spel är mer balanserat?
så det finss inte magic damage vs physical i LoL då?
det finss inte armor & magic armor i LoL?
Etc


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

12
Skriv svar