Medlem
Sound Blaster Z

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av detta ljudkort och har 2.1 system?
Fungerar det bra? Är det svårt att ställa in till 2.1?

Medlem
Skrivet av kwiizu:

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av detta ljudkort och har 2.1 system?
Fungerar det bra? Är det svårt att ställa in till 2.1?

Svårt tror jag inte det är. Jag har inte detta kortet själv, men det är bara att plugga in i rätt utgångar och aktivera det i högtalarinställningarna.

Om det är bra, ja.. du.. Själv övergav jag Creative pga deras tvingande policy med drivrutiner.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av kwiizu:

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av detta ljudkort och har 2.1 system?
Fungerar det bra? Är det svårt att ställa in till 2.1?

Svårt tror jag inte det är. Jag har inte detta kortet själv, men det är bara att plugga in i rätt utgångar och aktivera det i högtalarinställningarna.

Om det är bra, ja.. du.. Själv övergav jag Creative pga deras tvingande policy med drivrutiner.

Kollade lite på kortets manual där stod det bara om hur man hur man ställer in 5.1, läst lite få trådar om folk som haft problem med att ställa in till 2.1 Man kunde inte ställa in under uppspelningsenheter till 2.1 där fanns bara 5.1
Men det kan vara dem som varit dåliga också.

Ska kanske köpa kortet idag, vore trist att komma hem och inte kunna ställa in det ^^

Tvingande policy?

Medlem
Skrivet av kwiizu:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av kwiizu:

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av detta ljudkort och har 2.1 system?
Fungerar det bra? Är det svårt att ställa in till 2.1?

Svårt tror jag inte det är. Jag har inte detta kortet själv, men det är bara att plugga in i rätt utgångar och aktivera det i högtalarinställningarna.

Om det är bra, ja.. du.. Själv övergav jag Creative pga deras tvingande policy med drivrutiner.

Kollade lite på kortets manual där stod det bara om hur man hur man ställer in 5.1, läst lite få trådar om folk som haft problem med att ställa in till 2.1 Man kunde inte ställa in under uppspelningsenheter till 2.1 där fanns bara 5.1
Men det kan vara dem som varit dåliga också.

Ska kanske köpa kortet idag, vore trist att komma hem och inte kunna ställa in det ^^

Tvingande policy?

Ja, de vägrar att uppdatera sina drivrutiner för vissa kort till Vista/Win7/Win8 så att du tvingas köpa ett nytt kort istället.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av kwiizu:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av kwiizu:

Hej alla,

Någon som har erfarenhet av detta ljudkort och har 2.1 system?
Fungerar det bra? Är det svårt att ställa in till 2.1?

Svårt tror jag inte det är. Jag har inte detta kortet själv, men det är bara att plugga in i rätt utgångar och aktivera det i högtalarinställningarna.

Om det är bra, ja.. du.. Själv övergav jag Creative pga deras tvingande policy med drivrutiner.

Kollade lite på kortets manual där stod det bara om hur man hur man ställer in 5.1, läst lite få trådar om folk som haft problem med att ställa in till 2.1 Man kunde inte ställa in under uppspelningsenheter till 2.1 där fanns bara 5.1
Men det kan vara dem som varit dåliga också.

Ska kanske köpa kortet idag, vore trist att komma hem och inte kunna ställa in det ^^

Tvingande policy?

Ja, de vägrar att uppdatera sina drivrutiner för vissa kort till Vista/Win7/Win8 så att du tvingas köpa ett nytt kort istället.

I see, Jag har aldrig haft ett ljudkort tidigare. Bara kört på den integrerade.
Är det bättre med asus?

Medlem

Har själv ett Xonar Essence STX och kör med third party drivrutiner då det ska vara mycket bättre.

Medlem

Jag har ett sådant sedan någon vecka. Rejäl skillnad jämfört mot det inbyggda i MaximusV Extreme. Det är tryck i det. Inga problem att ställa in till 2.1. Men jag tycker det är svårt att få till ljudet sådär precis som jag vill ha det. Det var lättare på mitt gamla Xfi .

Medlem
Skrivet av Byson:

Jag har ett sådant sedan någon vecka. Rejäl skillnad jämfört mot det inbyggda i MaximusV Extreme. Det är tryck i det. Inga problem att ställa in till 2.1. Men jag tycker det är svårt att få till ljudet sådär precis som jag vill ha det. Det var lättare på mitt gamla Xfi .

Hej! Jag har skaffat ett sånhär kort nu.
Men jag fattar inte riktigt hur man ställer in till 2.1, det finns ju inget 2.1 val.
Jag antar det är stereo som gäller?

Medlem

Jo det blir ju stereo som gäller. Men undrar egentligen hur stor skillnad det gör? Matningen går ju ut till subben sen vidare därifrån till högtalarna. Jag får i alla fall rejält tryck i basen. Men det fanns inte 2.1 i mitt gamla heller. fast det blev ett... Vet inte tydligare ljud på något vis. Lättare att ställa in ljudbilden. Jag tycker det här rör ihop lite. Men jag har ärligt talat inte lagt ner jättemycket jobb på det. Får sätta mig ner och justera. Vilken spelare använder du? I mitt gamla xfi följde det med en spelare som var helt suverän. Nja jag saknar vissa saker från det kortet. Synd att det inte funkar på mitt nya moderkort.

Medlem

Vet faktiskt inte hur stor skilland det blir. Fast det kanske inte går att ha "riktig" 2.1.
Jag läste att 2.1 är när sub har en egen kabel (rfc???). Just nu styrs ju allt av en vanlig 3.5mm.
Men I dunno, jag har inte speciellt koll.
Tror också man ska kunna styra basen mer. Just nu kan man inte det när man har stereo.

Jag kör inte nå speciell spelare.

1
Skriv svar