Sony annonserar PS Vita TV

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pholiage:

Vad är hela poängen med portabel spelkonsol om de ska göra en liten spelkonsol för att spela samma spel :S. Kunde de inte bara gjort en adapter eller kabel som du kunde koppla direkt till TV? WTF Sony? WTF???

O vart fan e spelen!!!????
Räcker det inte med produkter under TVn som det står Sony på utan media? Fan har snart inte plats för fler flopp produkter, fick ju packa ner MD spelaren för att få plats med UMD....

Ser man det som en liten mediahub, som också kan spela PSP-spel, så låter ju 650 kronor ganska trevligt. Särskilt om du kan använda den som PS4-förlängare i andra rum.


signatur
Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Det gör man inte, spel som kräver touch kommer inte att fungera (läste det på CVG för några timmar sen).

Min tanke var att det kanske de löst om man använder sig av en Dualshock 4, det finns la en sån däringa touchplatta på den?

Medlem

Lite klen rapportering måste jag säga.. Sonys konferens innehöll en massa trevliga saker, men ni skriver endast en enda nyhet..
Mer erkända sidor har rapporterat massor från konferensen.

Jag undrar om ni ens såg den live?
Ni kan ju t.ex nämna att man fick se mer från Capcoms "Deep Down", som är PS4-exklusivt.
Eller spelen (de icke TOK-japanska) som visades för Vitan.
Nä, jävligt klen rapportering, och man undrar ju ärligt varför..?

Dessutom glömde ni nämna, att medan den nya Vitan är mindre och har bättre batteri, så har den en lite sämre skärm. En LCD-skärm (kvalitet okänd), gentemot den väldigt fina OLED-skärmen på den nuvarande Vitan.

Men skärmen är iaf uttalat billigare. Enheten blir förstås ett bra köp dock

Medlem
Skrivet av Maggot:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Margy:

Det jag funderar mest över är hur man löser touch-kontrollerna som finns på Vita?

Det gör man inte, spel som kräver touch kommer inte att fungera (läste det på CVG för några timmar sen).

Min tanke var att det kanske de löst om man använder sig av en Dualshock 4, det finns la en sån däringa touchplatta på den?

Det har du rätt i, missade att man kunde använda DS4 på den, men det blir nog lite ointuitivt med spel som kräver precision(men det borde i alla fall fungera någorlunda).
Det finns visserligen ingen bakre touchpadda, eller kamera(möjligen så fungerar PSeye, inte för att jag tror att något spel kräver det)...

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Dessutom glömde ni nämna, att medan den nya Vitan är mindre och har bättre batteri, så har den en lite sämre skärm. En LCD-skärm (kvalitet okänd), gentemot den väldigt fina OLED-skärmen på den nuvarande Vitan.

Men skärmen är iaf uttalat billigare. Enheten blir förstås ett bra köp dock

En annan sak jag undrar med den är hur byggkvalitén är på den, PSVita förvånade mig i hur pass välbyggd den är och de första PSP konsolerna är enligt mig bättre än alla som kom efter, 2/3000 kändes väldigt billiga/plastiga och obekväma

Medlem

Det här var ruggit intresant för mig, hur funkar "Remote Play" går det igenom raoutern?
Har konsolen nere i biorummet och ibland så vore det trevligt att bara kunna slå igång ett spel utan att gå ner i källaren och starta upp allt.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av Ragganof:

Det här var ruggit intresant för mig, hur funkar "Remote Play" går det igenom raoutern?
Har konsolen nere i biorummet och ibland så vore det trevligt att bara kunna slå igång ett spel utan att gå ner i källaren och starta upp allt.

Är den i standby så kommer den att starta så fort du startar remote play med din PSvita, det jobbiga blir att byta spel, men det löser man genom att köpa allt digitalt.
På PSP så fungerar det över pretty much vilket nätverk som helst (testade det för ett antal år sen både hemma och från skolan).

Medlem

Väldigt användbart för mig som i stort sätt aldrig tar med mig spelandet hemifrån. Vitan har ett par intressanta titlar men att köpa konsolen har aldrig känts lockande för mig, men det här känns som en pryl jag kan tänka mig att köpa.

Medlem

En sak jag undrar över med hela denna tanke är om Vita tv nu kommer bli väldigt populärt. Sälja mer än den vanliga Vita, Vem skulle vilja göra spel då till den med touch saker och med så design?
Då kommer Vita att bli vad? en budget konsol, PSN 3 spel maskin, för antar att PSN spel som kommer på PS4 kommer bli för tunga.
Känns som det finns en risk att den hamnar i ett tom rum. i framtiden.
Eller är det bara jag som tänker så här?

12
Skriv svar