TV4:as e-sportsatsning Rematch är tillbaka i etern

Robot
TV4:as e-sportsatsning Rematch är tillbaka i etern
Moderator | Testpilot
TV4:as e-sportsatsning Rematch är tillbaka i etern

Varför inte? TV4 må vara som det är men jag gör vad jag kan för att stödja e-sporten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

"Tyvärr tycker inte TV4-gruppen att det är värt att sändas i själva moderkanalen...."

Tänkte väl det.

Skribent
Skrivet av Securion:

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

"Tyvärr tycker inte TV4-gruppen att det är värt att sändas i själva moderkanalen...."

Tänkte väl det.

Knappast "vanliga" svenskar som röstar på Sverigedemokraterna eller? De röstar mer på Socialdemokraterna och Moderaterna.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv
Skrivet av Securion:

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

"Tyvärr tycker inte TV4-gruppen att det är värt att sändas i själva moderkanalen...."

Tänkte väl det.

Jag hoppas förstås att televisionen såväl som radion dör ut, till förmån för ett fritt internet!

Medlem
Skrivet av Securion:

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

Svårt att se hur TV4 skulle vara kommunister, då de lever på reklam. Inte riktigt förenligt med kanalens överlevnad.

Sen är det knappast bara TV4 som hatar Sverigedemokrater. Det har gott sällskap av kanske 80 procent av befolkningen.

Ta diskussionerna kring politik på ett lämpligare ställe tack.

Själv tycker jag att det är underbart att de satsar på e-sport oavsett om det bara är ett fåtal avsnitt som bara sänds via TV4 Play.

Medlem

Var inte imponerad över vad dom åstadkom tidigare, De inriktar sig till sådana som inte har någon aning om vad e-sport är och då tror sig vara experter, men de tittar inte, det är vi som är intresserade som tittar och då framstår de för mig som totalt okunniga. istället för ett massa babblande och "förklarande" skulle dom satsa på att rapportera och sammanställa matcher och händelser.

I förlängning kanske också visar live sändningar, men det här att försöka få det coolt gör det bara löjligt, behandla e-sporten som vanlig sport, för vuxna.

Skribent
Skrivet av TruB:

Var inte imponerad över vad dom åstadkom tidigare, De inriktar sig till sådana som inte har någon aning om vad e-sport är och då tror sig vara experter, men de tittar inte, det är vi som är intresserade som tittar och då framstår de för mig som totalt okunniga. istället för ett massa babblande och "förklarande" skulle dom satsa på att rapportera och sammanställa matcher och händelser.

I förlängning kanske också visar live sändningar, men det här att försöka få det coolt gör det bara löjligt, behandla e-sporten som vanlig sport, för vuxna.

Maila dom på esport@tv4.se. Tror det kommer bli glada över den kritiken


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"i etern"...seriöst?! det är väl inte radio tv4 sysslar med?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Maila dom på esport@tv4.se. Tror det kommer bli glada över den kritiken

Kan bara få det till sarkasm, men tack för mail adressen.

Medlem

seriöst. politiksnack på en spelhemsida? FML

Medlem
Skrivet av Propy:

"i etern"...seriöst?! det är väl inte radio tv4 sysslar med?

"I etern" syftar till att det sänds trådlöst med elektromagnetisk strålning. Vilket TV-sändningar också gör.

Själva begreppet "etern" daterar tillbaka till Maxwells tid, och har att göra med förståelsen av hela det elektromagentiska spektrumet.

Inaktiv
Skrivet av Securion:

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

"Tyvärr tycker inte TV4-gruppen att det är värt att sändas i själva moderkanalen...."

Tänkte väl det.

Menar du att SDs dryga nio procent är lika med vad vanliga svenskar tycker? Dom andra 91% då?

Dessutom spännande att du kallar familjen Bonnier för kommunister?

Nej det stämmer inte alls.

Medlem
Skrivet av Securion:

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

"Tyvärr tycker inte TV4-gruppen att det är värt att sändas i själva moderkanalen...."

Tänkte väl det.

Hur du lyckas få detta till något politiskt är för mig en gåta. Kryp tillbaka in i ditt lilla hål.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Hoppas att det blir bättre denna säsongen och inte 90% är fyllt av StarCraft 2


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Btw hans namn är felstavat. Jesper Englin är det rätta.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Propy:

"i etern"...seriöst?! det är väl inte radio tv4 sysslar med?

"I etern" syftar till att det sänds trådlöst med elektromagnetisk strålning. Vilket TV-sändningar också gör.

Själva begreppet "etern" daterar tillbaka till Maxwells tid, och har att göra med förståelsen av hela det elektromagentiska spektrumet.

kanske det, men det är främst radio man syftar på när man använder det utrycket. Så har iaf jag tolkat det förr.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av AndrewAlmighty:

Ta diskussionerna kring politik på ett lämpligare ställe tack.

Fragzone har ju blivit värsta politikarenan på sista - speciellt med arnrots krönikor...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av TruB:

Var inte imponerad över vad dom åstadkom tidigare, De inriktar sig till sådana som inte har någon aning om vad e-sport är och då tror sig vara experter, men de tittar inte, det är vi som är intresserade som tittar och då framstår de för mig som totalt okunniga. istället för ett massa babblande och "förklarande" skulle dom satsa på att rapportera och sammanställa matcher och händelser.

I förlängning kanske också visar live sändningar, men det här att försöka få det coolt gör det bara löjligt, behandla e-sporten som vanlig sport, för vuxna.

Men om man inte förklarar är det ju svårt för oinvigda att komma in, själv spelar jag inte spelen de tävlar i och jag uppskattar iallafall om kommentatorerna förklarar lite mer istället för att använda massor av förkortningar och sånt som bara de riktigt inbitna förstår.

Kanske kan de ha två ljudspår, ett hardcore och ett för noobs

Medlem

trist att tv4-gruppen inte kan tänka sig att sända det här i ens någon av deras kanaler utan att det enbart ska sändas via internet. De hade lika gärna bara kunna hjälpa till med finanserna av rematch och lagt ut det på youtube enligt mig. Om jag hade fått bestämma så hade de väl kunnat visa de här avsnitten på tv4 fakta iaf då det inte är så mycket annat intressant som visas där i vilket fall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gameplay_(TV-program)

När tv7 lade ner gameplay produktionen så dog den kanalen för mig helt och hållet.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Securion:

TV4 är väl liksom Aftonbladet bara en samling södermalms kommunister som sitter och hatar Sverigedemokrater? Varför skulle dom ha något intresse av vad vanliga svenskar gör?

"Tyvärr tycker inte TV4-gruppen att det är värt att sändas i själva moderkanalen...."

Tänkte väl det.

Problemet är väl precis det omvända. De är extremt intresserade av vad "vanligt folk" gör. Du/vi tillhör troligen däremot en ganska liten grupp människor trots allt. Jag misstänker att den gruppen rent generellt inte heller är speciellt köpstark, vilket ju är A och O för reklamfinansierade kanaler. (din SD-kommentar får mig att tro att du är lågutbildad och arbetslös däremot..)

Medlem
Skrivet av AndrewAlmighty:

Ta diskussionerna kring politik på ett lämpligare ställe tack.
...

Ja, typ på ett ställe där det ofta publiceras krönikor om jämställdhet och diskussioner om feminism och sexism! Öh... vänta nu!?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar