Final Fantasy XIV – byt PS3- mot PS4-versionen gratis

Robot
Medlem
Final Fantasy XIV – byt PS3- mot PS4-versionen gratis

Kan tycka att detta borde vara standarden, att en borde kunna byta platform fritt åtminstone en gång utan kostnad. Bra gjort av SE oavsett.

Till skillnad från Blizzard. Vill spela D3 på konsoll (trodde aldrig jag skulle säga det där) pga lootsystemet och bristen av AH, men tänker fanemig inte köpa det en gång till. Hade varit prima att få lov att byta.

Skribent
Skrivet av Xepheros:

Kan tycka att detta borde vara standarden, att en borde kunna byta platform fritt åtminstone en gång utan kostnad. Bra gjort av SE oavsett.

Till skillnad från Blizzard. Vill spela D3 på konsoll (trodde aldrig jag skulle säga det där) pga lootsystemet och bristen av AH, men tänker fanemig inte köpa det en gång till. Hade varit prima att få lov att byta.

Fast i sistnämnda fall är det ju ett "nytt" spel. Men håller med om allt annat.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag kan tycka att de som köper ps3 versionen ska kunna tanka det till ps4 eller nåt och att diablo gubbarna förs över. Nu verkar det som det senare kommer funka åtminstånde, men att köpa spelet först till ps3 och sen till ps4 när man dessutom äger det på pc, njaaa...

Skribent
Skrivet av robbis:

Jag kan tycka att de som köper ps3 versionen ska kunna tanka det till ps4 eller nåt och att diablo gubbarna förs över. Nu verkar det som det senare kommer funka åtminstånde, men att köpa spelet först till ps3 och sen till ps4 när man dessutom äger det på pc, njaaa...

Ja, alltså PS3 till PS4 tycker jag vore schyst. Som det är nu väntar jag med alla inköp till Xbox 360 och PS3:an sålde jag för att det inte kändes lönt att köpa något till den. Mitt jäkla spån.


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot

Mycket bra, men sedan gör SE antagligen allt de kan för att göra fansen glada efter FFXIVs katastrofala launch (och hela spelet isig).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av robbis:

Jag kan tycka att de som köper ps3 versionen ska kunna tanka det till ps4 eller nåt och att diablo gubbarna förs över. Nu verkar det som det senare kommer funka åtminstånde, men att köpa spelet först till ps3 och sen till ps4 när man dessutom äger det på pc, njaaa...

Ja, alltså PS3 till PS4 tycker jag vore schyst. Som det är nu väntar jag med alla inköp till Xbox 360 och PS3:an sålde jag för att det inte kändes lönt att köpa något till den. Mitt jäkla spån.

GTA V... Ja spån

Skribent
Skrivet av robbis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av robbis:

Jag kan tycka att de som köper ps3 versionen ska kunna tanka det till ps4 eller nåt och att diablo gubbarna förs över. Nu verkar det som det senare kommer funka åtminstånde, men att köpa spelet först till ps3 och sen till ps4 när man dessutom äger det på pc, njaaa...

Ja, alltså PS3 till PS4 tycker jag vore schyst. Som det är nu väntar jag med alla inköp till Xbox 360 och PS3:an sålde jag för att det inte kändes lönt att köpa något till den. Mitt jäkla spån.

GTA V... Ja spån

Väntar tills det släpps till PC, PS4 eller Xbox One. Annars får det nog vara.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Xepheros:

Kan tycka att detta borde vara standarden, att en borde kunna byta platform fritt åtminstone en gång utan kostnad. Bra gjort av SE oavsett.

Till skillnad från Blizzard. Vill spela D3 på konsoll (trodde aldrig jag skulle säga det där) pga lootsystemet och bristen av AH, men tänker fanemig inte köpa det en gång till. Hade varit prima att få lov att byta.

Fast i sistnämnda fall är det ju ett "nytt" spel. Men håller med om allt annat.

Jag vet inte om jag kan hålla med om att det är ett "nytt" spel, men jag förstår vad du menar. Tycker ändå det är lite dåligt. Det minsta de kunde gjort är att ge oss som köpt D3 till PC en rabatt eller nåt.

Medlem

Blir lite glad i hjärtat när jag får höra bra nyheter från SE. Man kan ju ana att de i sin "svacka" fått lära sig en del om vikten av god service och att man som företag ska hålla en god kontakt med fans och kunder och det börjar väl synas mer i deras projekt nu. Kan nog ge en boost i självförtroendet om det visar sig vara ett bra drag att fortsätta satsa på deras mmo projekt när ingen tidigare kunde förstå varför de skulle göra det.

Medlem
Skrivet av rockylin:

Blir lite glad i hjärtat när jag får höra bra nyheter från SE. Man kan ju ana att de i sin "svacka" fått lära sig en del om vikten av god service och att man som företag ska hålla en god kontakt med fans och kunder och det börjar väl synas mer i deras projekt nu. Kan nog ge en boost i självförtroendet om det visar sig vara ett bra drag att fortsätta satsa på deras mmo projekt när ingen tidigare kunde förstå varför de skulle göra det.

Ja alltså Yoshi-P är det bästa som hänt Square Enix på evigheter. Jag kan spela FFXIV ARR med fullt förtroende i utvecklarna på grund av honom, och inte ha ett enda ben av oro i kroppen när jag tar mig till max level, när jag väntar på nästa patch som ska innehålla en ny raid, PvP, och player-housing system (ja, i första content patchen!) samt annat smått och gott, och att content patches ska släppas var 2-3e månad, och Yoshi-P är helt genomsynlig med vad som pågår.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av rockylin:

Blir lite glad i hjärtat när jag får höra bra nyheter från SE. Man kan ju ana att de i sin "svacka" fått lära sig en del om vikten av god service och att man som företag ska hålla en god kontakt med fans och kunder och det börjar väl synas mer i deras projekt nu. Kan nog ge en boost i självförtroendet om det visar sig vara ett bra drag att fortsätta satsa på deras mmo projekt när ingen tidigare kunde förstå varför de skulle göra det.

Ja alltså Yoshi-P är det bästa som hänt Square Enix på evigheter. Jag kan spela FFXIV ARR med fullt förtroende i utvecklarna på grund av honom, och inte ha ett enda ben av oro i kroppen när jag tar mig till max level, när jag väntar på nästa patch som ska innehålla en ny raid, PvP, och player-housing system (ja, i första content patchen!) samt annat smått och gott, och att content patches ska släppas var 2-3e månad, och Yoshi-P är helt genomsynlig med vad som pågår.

Ja det låter verkligen som att ni kommer bli bortskämda med lyxigheter! Men det är väl precis det man ska bli också som betalande kund.

Ska bli spännande att höra hur det går i framtiden för spelet och om spelare kommer vara nöjda.

Medlem
Skrivet av rockylin:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av rockylin:

Blir lite glad i hjärtat när jag får höra bra nyheter från SE. Man kan ju ana att de i sin "svacka" fått lära sig en del om vikten av god service och att man som företag ska hålla en god kontakt med fans och kunder och det börjar väl synas mer i deras projekt nu. Kan nog ge en boost i självförtroendet om det visar sig vara ett bra drag att fortsätta satsa på deras mmo projekt när ingen tidigare kunde förstå varför de skulle göra det.

Ja alltså Yoshi-P är det bästa som hänt Square Enix på evigheter. Jag kan spela FFXIV ARR med fullt förtroende i utvecklarna på grund av honom, och inte ha ett enda ben av oro i kroppen när jag tar mig till max level, när jag väntar på nästa patch som ska innehålla en ny raid, PvP, och player-housing system (ja, i första content patchen!) samt annat smått och gott, och att content patches ska släppas var 2-3e månad, och Yoshi-P är helt genomsynlig med vad som pågår.

Ja det låter verkligen som att ni kommer bli bortskämda med lyxigheter! Men det är väl precis det man ska bli också som betalande kund.

Ska bli spännande att höra hur det går i framtiden för spelet och om spelare kommer vara nöjda.

Jag har varit med sen i beta-testerna, och jag är nöjd med mitt köp än så länge. Vem vet om jag fortfarande kommer spela om ett halvår, men jag har definitivt redan fått ut tillräckligt mycket för mina pengar för att jag ska vara nöjd med köpet. Det är ett genuint bra spel, och håller patcharna kvalitet så finns det inte mycket att oroa sig över. Det är ingen wow-killer, men det är ett jävligt skönt spel, och oavsett vilket kommer jag nog definitivt spela det mellan wow-patcharna eller dylikt.

1
Skriv svar