Här är Sonys vision – en dag med Playstation

Robot
Här är Sonys vision – en dag med Playstation
Medlem
Här är Sonys vision – en dag med Playstation

eh...

Inaktiv
Medlem

Omg, det finns en share-knapp!

Fuck that button -_-


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

Tv nej tack, för dom som gillar dylikt då är det kul för dom,men för min del är man bara ute efter goa spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

falsk reklam... det fanns tjejer som spela

Medlem

Jag undrar hur många av de meddelande man fick se skrivas var typ "Omg noobplayer!" "Get a fck*ing life" osv.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Japan visar ännu en gång varför de är bäst


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kommer aldrig hända... men men ._.

Medlem

Share knappen är onödig för jag har ändå inga vänner.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bleh en share knapp på en konsol, är ju som att bygga en reaktor där tre kontinentalplattor möts, vem vet vad för skit som nu kommer välla ut :/.

Medlem

Det är ungefär här jag blir förundrad över fanboy-kriget. PS-sidan bashar på Microsoft för att deras konsol fokuserar på mer än bara spel. Men Sonys motsvarande är att man ska trycka på en knapp för att dela skärmdumpar och filmklipp. Jag måste säga att det känns mer attraktivt med ett helt mediasystem om man ska jämföra.

Man har i flera år kunnat dela ut skärmdumpar från Steam enkelt till Facebook, men jag har ändå aldrig sett någon göra det. Det känns som att det kommer bli ungefär samma nivå för det här. Jag har många kompisar som spelar Team Fortress 2, som förmodligen har marknadens bästa inspelningsfunktionalitet. Trots att man kan ladda upp direkt på YouTube kan jag inte påminna mig om att jag har sett någon bekant någonsin dela sitt material där.

Det jag vill komma fram till är att jag har sett den här typen av funktioner på marknaden i fler år och ändå knappt sett materialet spridas. Så om inte Sony har gjort något revolutionerande har jag väldigt svårt för att se att detta är ett starkt argument för att skaffa konsolen jämfört med Microsofts motsvarande.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det jag vill komma fram till är att jag har sett den här typen av funktioner på marknaden i fler år och ändå knappt sett materialet spridas. Så om inte Sony har gjort något revolutionerande har jag väldigt svårt för att se att detta är ett starkt argument för att skaffa konsolen jämfört med Microsofts motsvarande.

De flesta kommer nog inte använda dessa funktioner.

Det som möjligen är nytt är att man enkelt kan streama direkt till Twitch eller Ustream. En annan nyhet är att en kompis kan titta på när man spelar och enkelt hoppa i i multiplayer eller co-op eller ta över kontrollen ett tag och prova om någon kör fast.

Funktionen att den senaste kvarten alltid finns inspelad kan kanske vara kul om det skulle hända något alldeles extraordinärt medan man spelar som man vill spara.

Medlem
Skrivet av Karmak:

falsk reklam... det fanns tjejer som spela

Min tjej lirar, så de finns! Men få är de


signatur

cags

Medlem

Det var väl för långt att skriva "No Life"

Medlem

Jag hade fått tre hjärnblödningar under en sån dag..

Medlem

Orealistiskt....
Kille nr2 var redan hemma men hans ps4 var inte påslaget...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Så himla roligt, alla PS4 fanbois som klagat på att MS har en massa fuffens för sig, vad är inte detta? Pure gaming platform? right -_- Pinsamt, Sony ska inte hålla på med sådant här utan hålla sig till spelande, de kan inte knappt konkurrera med det ens -_-

Medlem
Skrivet av Margy:

Funktionen att den senaste kvarten alltid finns inspelad kan kanske vara kul om det skulle hända något alldeles extraordinärt medan man spelar som man vill spara.

Kommer den funktionen finnas tillhandahållen av konsolen då alltså, eller är det upp till varje utvecklare att ordna stöd för den?

Och den spelar väl inte in en kvarts material konstant heller? Jag kan tänka mig att modellen som TF2 använder ligger närmare till hands. Där kan man aktivera inspelningen och då tillhandahåller servern allt material från ens senaste liv när man dör. Sen har man fri tillgång till alla data för den stunden - man kan justera hastigheten som man vill, följa precis vilken spelare man vill och ha kameran precis var man vill. Av det materialet kan man se skapa godtyckligt många redigerade klipp.

Skrivet av Sapiens:

Bleh en share knapp på en konsol, är ju som att bygga en reaktor där tre kontinentalplattor möts, vem vet vad för skit som nu kommer välla ut :/.

Youtube lär ju få utöka sin kapacitet på släppdagen

Japaner Japaner och åter Japaner
Japaner som hoppar Japaner som...

För övrigt: Att fortsätta sitt spel på Vitan måste ju kräva att man både har ps4 spelet och till vitan...eller?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sapiens:

Bleh en share knapp på en konsol, är ju som att bygga en reaktor där tre kontinentalplattor möts, vem vet vad för skit som nu kommer välla ut :/.

Youtube lär ju få utöka sin kapacitet på släppdagen

Japaner Japaner och åter Japaner
Japaner som hoppar Japaner som...

För övrigt: Att fortsätta sitt spel på Vitan måste ju kräva att man både har ps4 spelet och till vitan...eller?

Nej, bara till PS4, det är streaming.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Och den spelar väl inte in en kvarts material konstant heller? Jag kan tänka mig att modellen som TF2 använder ligger närmare till hands. Där kan man aktivera inspelningen och då tillhandahåller servern allt material från ens senaste liv när man dör. Sen har man fri tillgång till alla data för den stunden - man kan justera hastigheten som man vill, följa precis vilken spelare man vill och ha kameran precis var man vill. Av det materialet kan man se skapa godtyckligt många redigerade klipp.

Om jag förstått det hela rätt så finns alltid sista kvarten sparad (om inte spelutvecklaren avaktiverat funktionen under "slutbossfighter" eller dylikt) + att man kan välja aktivt att spela in och då går det att spela in längre.

Skrivet av blohm:

Så himla roligt, alla PS4 fanbois som klagat på att MS har en massa fuffens för sig, vad är inte detta? Pure gaming platform? right -_- Pinsamt, Sony ska inte hålla på med sådant här utan hålla sig till spelande, de kan inte knappt konkurrera med det ens -_-

Det är ju i alla fall funktioner som är kopplade till spelandet till skillnad mot NFL och TV.

Medlem

Saknar Start&Select - knapparna

Medlem

Kommer aldrig att använda Share-knappen. Inte en enda gång.

Medlem
Skrivet av emchenn:

Saknar Start&Select - knapparna

Det är du inte ensammen om :'(

Medlem
Skrivet av blohm:

Så himla roligt, alla PS4 fanbois som klagat på att MS har en massa fuffens för sig, vad är inte detta? Pure gaming platform? right -_- Pinsamt, Sony ska inte hålla på med sådant här utan hålla sig till spelande, de kan inte knappt konkurrera med det ens -_-

Eeh, det är ju inte community funktioner som folk har klagat på ms för. Och jag vet inte hur du missat det men det är verkligen inte bara sony fanboys som klagat, en stor del av de inbitna ms fansen har också varit väldigt kritiskt till en del av det som de försökt skryta med.

Men det kan inte komma en sonyrelaterad nyhet längre utan att nån måste gnälla och göra sitt bästa på att ragga "tummar upp" genom att försöka förolämpa andra.

Ibland händer det att ms fanboys kritik är helt rätt riktad och som sony fanboy får jag då hålla min mun stängd och nicka skamset men instämmande.
Ditt inlägg var verkligen inget sådant.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av HESA1:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sapiens:

Bleh en share knapp på en konsol, är ju som att bygga en reaktor där tre kontinentalplattor möts, vem vet vad för skit som nu kommer välla ut :/.

Youtube lär ju få utöka sin kapacitet på släppdagen

Japaner Japaner och åter Japaner
Japaner som hoppar Japaner som...

För övrigt: Att fortsätta sitt spel på Vitan måste ju kräva att man både har ps4 spelet och till vitan...eller?

Nej, bara till PS4, det är streaming.

Men hon går ju iväg och spelar ...streama kan man ju bara göra hemma, eller kommer det fungera över 3g


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent

Jag blev lite stressad av det här klippet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

ska bli riktigt intressant att se hur share-funktionen påverkar sättet vi tar del av underhållning.

12
Skriv svar