Star Citizens nya bonusmål är markstrider

Medlem

Jag hoppas de lägger upp det rätt, att markstrider etc släpps som dlc efter release och inte försöker göra hela spelet färdigt på en gång.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Nu börjar jag bli rädd att chris fått storhetsvansinne. Man kan inte bara designa hur mycket features som helst och dra in pengar. Inser folk att det kommer ta tid att bygga allt det här? det kanske dröjer 5-10 år innan dessa features kan implementeras. lever ens spelet då? man betalar för hoppet numera. han har så enormt stora planer och allt låter bra men nånstans måste man ta pengarna och göra en del grejer färdigt innan man begär pengar för mer.

Han har inte ens sagt att allt detta skall komma med en gång allt har sin tid det viktiga just nu är själva rymden i sig så allt funkar som det skall där så som han har sagt tidiagre.

Medlem

TItta på senaste Wingman så pratar han flera gånger om att dom delat upp studion i flera "pods" för att jobba med sin del av projektet, och en sån pods är ett FPS gäng. Och detta spelades in innan dom nådde 18 miljoner och Chris Roberts gjorde sin post om 20 miljoners målet. M.a.o dom har redan tänkt sig FPS för länge sen och inte något dom kom på i en vision som kan störa produktionen av resten av spelet! Men jag tror inte spelet kommer släppas helt färdigt utan släppas som "dom modulerna som är färdiga" (kommer folk ihåg hur inkomplett WOW var när det släpptes, om man får dra en parallell till motsatta sidan av branschen? Inte ens Molten Core fanns när det lanserades, och BWL öppnades en boss encounter i taget)

Jag har förtroende för Chris Roberts men visst lovar dom mycket. Och ska jag vara ärlig är jag nöjd om dom levererar ens hälften av det vid launch ...

PS : Glad att FZ äntligen skriver något om det här

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Redstar:

Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.

De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).

Sant, fast vi vet ju inte hur kompitabelt det är med deras utbyggda del av motorn. Fps + simulator/flyg har sällan gått bra ihop så man får hoppas på det bästa.

Det bästa vore om markstriderna m.m inte är överambitiösa utan vi talar om lite mindre skalade strider. Hellre det och bra nätkod / respons / känsla än att det ska vara storskaligt och kasst bara för att.

FPS och simulator/flyg?
Det finns väl ingenting alls som säger att just de två sakerna inte skulle gå bra ihop?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Suck, nu kommer COD-ungarna att lira det och sitta och gnälla på forumet att allt är för "svårt" och "komplicerat". Risken är att devsen lyssnar på skitungarna och sen har vi ett nytt Diablo 3 med enhörningar som skiter regnbågar.

Dom skulle ha lagt dom nya pengarna på fler och större skepp istället.

Medlem

Det kommer inte Roberts att göra! Han har haft en hård linje vad gäller tex grafik, motorn är dimensionerad för Titan kort så hangaren går toklångsamt för 90% av folket men det lyssnar dom inte ett dugg på. Han kommer inte göra något lättare för en forum-revolt. Tror inte att det kommer många COD fjortisar (en generalisering jag inte gillar!) kommer lira det här för det kommer vara stor del "tråkiga" cargo runs och liknande FPS kommer vara sån liten procent av det!

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av motionfield:

Nu börjar jag bli rädd att chris fått storhetsvansinne. Man kan inte bara designa hur mycket features som helst och dra in pengar. Inser folk att det kommer ta tid att bygga allt det här? det kanske dröjer 5-10 år innan dessa features kan implementeras. lever ens spelet då? man betalar för hoppet numera. han har så enormt stora planer och allt låter bra men nånstans måste man ta pengarna och göra en del grejer färdigt innan man begär pengar för mer.

Han har inte ens sagt att allt detta skall komma med en gång allt har sin tid det viktiga just nu är själva rymden i sig så allt funkar som det skall där så som han har sagt tidiagre.

Det är såklart vettigt. Tycker däremot det är lite fult att begära pengar för sånt som ligger så pass långt fram i tiden. Tror inte så många inser att de inte får nån valuta för pengarna förrän om 5 år när det gäller de här sista grejerna. Borde åtminstone vara tydlig med roadmappen för FPSbitarna så man vet vad man lägger pengarna på och när man kan tänkas få nåt för dem.

Medlem

Det är ingen som begär nånting. Vill du ge $10 så gör det, vill du lägga $250 för rear admiral så gör det, helt frivilligt. Egen roadmap för FPS? Tvivelaktigt eftersom det är en så liten del av det. Till jul får vi dogfight simulatorn nästa år planetside modulen med trade sen alfa och beta sen launch och därnånstans tar dom in FPS, det är roadmappen vad jag vet.

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Odin:
Skrivet av motionfield:

Nu börjar jag bli rädd att chris fått storhetsvansinne. Man kan inte bara designa hur mycket features som helst och dra in pengar. Inser folk att det kommer ta tid att bygga allt det här? det kanske dröjer 5-10 år innan dessa features kan implementeras. lever ens spelet då? man betalar för hoppet numera. han har så enormt stora planer och allt låter bra men nånstans måste man ta pengarna och göra en del grejer färdigt innan man begär pengar för mer.

Han har inte ens sagt att allt detta skall komma med en gång allt har sin tid det viktiga just nu är själva rymden i sig så allt funkar som det skall där så som han har sagt tidiagre.

Det är såklart vettigt. Tycker däremot det är lite fult att begära pengar för sånt som ligger så pass långt fram i tiden. Tror inte så många inser att de inte får nån valuta för pengarna förrän om 5 år när det gäller de här sista grejerna. Borde åtminstone vara tydlig med roadmappen för FPSbitarna så man vet vad man lägger pengarna på och när man kan tänkas få nåt för dem.

Nu är det så att du avgör själv om du vill ge pengar till sc det är ingen som tvingar dig. utan du ger pengar till det för att det skall bli så bra som möjligt även om. Det vissa saker och ting ligger en bra framåt i tiden så försvinner inte pengarna jag själv har lagt 5000 kr på spelet jag vet att detta kommer att bli stort har full tillit att CR kommmer att fixa detta och hans team.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Redstar:

Markstrider kan vara ett misstag då spelet ska vara en rymdsimulator, men det kan bli bra förstås. Hoppas på det då jag ser fram emot det här liret.

De har rätt mycket gratis eftersom de använder Cryengine som som bekant använts i flera fps. Problemet är bara att de lägger ner massa tid på något som kanske känns påklistrat när tiden bättre hade använts på att polera rymddelen. Vi får väl se (om de når målet också).

Sant, fast vi vet ju inte hur kompitabelt det är med deras utbyggda del av motorn. Fps + simulator/flyg har sällan gått bra ihop så man får hoppas på det bästa.

Det bästa vore om markstriderna m.m inte är överambitiösa utan vi talar om lite mindre skalade strider. Hellre det och bra nätkod / respons / känsla än att det ska vara storskaligt och kasst bara för att.

FPS och simulator/flyg?
Det finns väl ingenting alls som säger att just de två sakerna inte skulle gå bra ihop?!

Well säg något spel som gjort det ?
Skulle väl vara Armed Assault , dock ingen simulator på flygfronten men kanske ändå ett värdigt jämförelseobjekt då jag tvivlar på att StarCitizen går mycket djupare än så för sina flyg. Point being har oftast varit att den
skala man måste ha för att få underhållande flygspel är alldeles för stor för att göra fps på marken intressant samtidigt. (antingen flyger man förbi allt på 2 sekunder eller så gör man spelet som bf, knappast underhållande flygande)

Arma som ändå är ganska stort till ytan är fjuttigt värre för flyg.

I don't know, jag bara spånar.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Jag vet inte. Jag tycker för det första att även om Freelancer var ett basic spel på ytan så var det fullkomligt briljant på Multiplayer. SP var kompetent men egentligen ingenting särskilt. På rätt server på MP så kunde du ha extremt djupt rollspel, knappast 'fördummat' som du verkar tro. Men igen, det berodde vilken server du var på.

När det gäller hela detta "det var M$ fel" så tror jag det är lite av hans skönmålning. Snarare hände det som nu verkar hända med SC, och M$ såg kostnaderna skena iväg och sa att de vill hellre satsa på att få spelet gjort först, vilket antagligen var vettigt för de betalade för kalaset.

Fördelen med denna modell är att de kan fortsätta ta betalt även efter launch.
Dessutom som du säger så om ens 50% av det som de redan innan detta har lovat skulle bli sant så kommer SC bli ganska episkt, så om de får det som de lovat hittills rätt så räcker det mer och därtill. Sen har jag ingenting emot det som är nyligen utlovat, men hellre att de implementerar det efter det andra.

Saken är den att detta är ett återkommande mönster, men jag har själv pledgat så jag kommer spela spelet hur som helst. Men ingen vill se ett bottenlöst hål där det hela tiden utlovas nya saker utan att de gamla egentligen är på plats(och fungerar som de ska).

Jag gillar Freelancer men jag minns vad han pratade om innan Microsoft köpte upp företaget så jag vet inte vad du fått informationen att han skapapde spelet för Microsoft från då Freelancer var en av anledningarna till att de köpte det.

OT:
Brian Fargo chat kan jag rekommendera och om man är lika intresserad av spelet som jag själv är kan jag även rekommendera hela 24 timmars Live sändningen.

Medlem
Skrivet av Securion:

Suck, nu kommer COD-ungarna att lira det och sitta och gnälla på forumet att allt är för "svårt" och "komplicerat". Risken är att devsen lyssnar på skitungarna och sen har vi ett nytt Diablo 3 med enhörningar som skiter regnbågar.

Dom skulle ha lagt dom nya pengarna på fler och större skepp istället.

Snarare är detta helt i linje med den Chris Roberts som jag läst om sedan Wing Commander och Strike Commander.

12
Skriv svar