Rockstar har gjort mycket research inför GTA 5 – som är världens dyraste spel

Robot
Rockstar har gjort mycket research inför GTA 5 – som är världens dyraste spel
Medlem
Rockstar har gjort mycket research inför GTA 5 – som är världens dyraste spel

Och fortfarande ingen PC release...

Moderator | Testpilot
Skrivet av PaperPlane:

Och fortfarande ingen PC release...

Då blev budgeten för stor förstår du väl.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Näe de tappar väll konsoll förbokningar när de sätter pc-datum, tänk va pengar de tjänar på folk som köper spelet till pc efter att de redan skaffat det på konsoll först!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Jag läste att Rockstar kommer tjäna igen utgifterna enbart utifrån förbokningarna.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

" I en intervju med The Guardian berättar Sam Houser att de spenderat runt 100 dagar på att samla information till storspelet."

Har inget med innehållet av artikeln att göra, men man kan inte spendera tid i svenskt språk.


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ichinisan:

" I en intervju med The Guardian berättar Sam Houser att de spenderat runt 100 dagar på att samla information till storspelet."

Har inget med innehållet av artikeln att göra, men man kan inte spendera tid i svenskt språk.

Jag har spenderat cirka 4400 på LoL sedan tidig beta 2009.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

kommer bli kanske 2010-2020 bästa spelet ! =D Grymt jävla taggad!

Medlem

Måste ju vara mer realistiskt än ARMA nu då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Måste ju vara mer realistiskt än ARMA nu då.

Ja, för det är ju samma sorts spel osv...

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Eisenhart73:

Måste ju vara mer realistiskt än ARMA nu då.

Ja, för det är ju samma sorts spel osv...

Du åker fordon eller kör fordon och du skjuter med vapen på människor.

Det är ju nästan samma spel!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har för mig att detta inkluderade även marknadsföring, till skillnad från filmerna där marknadsföringen inte var inräknad.

Om detta är fallet måste det vara en stor skillnad mellan t.ex. GTA V och The Avengers.

Medlem

Snubblande nära 2miljarder undrar hur de ska få tillbaka de pengarna?
Aldrig förstått nöjet med GTA riktigt, det så enformigt i sin design och utförande.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Snubblande nära 2miljarder undrar hur de ska få tillbaka de pengarna?
Aldrig förstått nöjet med GTA riktigt, det så enformigt i sin design och utförande.

För det är fett kul att döda människor Därför gta är bäst, att få leka psykopat är riktigt skoj ! =P

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Och fortfarande ingen PC release...

Svaret är ja.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

jkw
Medlem
Skrivet av toast:

Näe de tappar väll konsoll förbokningar när de sätter pc-datum, tänk va pengar de tjänar på folk som köper spelet till pc efter att de redan skaffat det på konsoll först!

Jag har förhandsbokat till PlayStation 3. Släpps det sedan till PlayStation 4 så kommer jag definitivt att köpa spelet igen. Ser inget fel med att göra som de gör.

De levererar ett bra spels om har kostat massvis att göra, klart de vill tjäna pengar på sitt spel. Jag skulle tro att några veckor efter releasen till nuvarande konsoll generation så kommer de nog gå ut med release-datum till nextgen konsoller.

Sedan när nextgen konsollerna är släppta och GTA V är släppta även till dem så efter ytterligare några veckor så kommer de att släppa ett datum för Windows-release.

För alla bör veta i dagsläge att PC inte betyder enbart Windows 2013.

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av toast:

Näe de tappar väll konsoll förbokningar när de sätter pc-datum, tänk va pengar de tjänar på folk som köper spelet till pc efter att de redan skaffat det på konsoll först!

Jag har förhandsbokat till PlayStation 3. Släpps det sedan till PlayStation 4 så kommer jag definitivt att köpa spelet igen. Ser inget fel med att göra som de gör.

De levererar ett bra spels om har kostat massvis att göra, klart de vill tjäna pengar på sitt spel. Jag skulle tro att några veckor efter releasen till nuvarande konsoll generation så kommer de nog gå ut med release-datum till nextgen konsoller.

Sedan när nextgen konsollerna är släppta och GTA V är släppta även till dem så efter ytterligare några veckor så kommer de att släppa ett datum för Windows-release.

För alla bör veta i dagsläge att PC inte betyder enbart Windows 2013.

Så du menar att nextgen versionen av GTA 5 inte släpps först förrän efter Xbox One och PS4 versionen?

Hurr hurr hurr...

Medlem
Skrivet av jkw:
Skrivet av toast:

Näe de tappar väll konsoll förbokningar när de sätter pc-datum, tänk va pengar de tjänar på folk som köper spelet till pc efter att de redan skaffat det på konsoll först!

Jag har förhandsbokat till PlayStation 3. Släpps det sedan till PlayStation 4 så kommer jag definitivt att köpa spelet igen. Ser inget fel med att göra som de gör.

De levererar ett bra spels om har kostat massvis att göra, klart de vill tjäna pengar på sitt spel. Jag skulle tro att några veckor efter releasen till nuvarande konsoll generation så kommer de nog gå ut med release-datum till nextgen konsoller.

Sedan när nextgen konsollerna är släppta och GTA V är släppta även till dem så efter ytterligare några veckor så kommer de att släppa ett datum för Windows-release.

För alla bör veta i dagsläge att PC inte betyder enbart Windows 2013.

Jag sa inte att det var fel, konstaterade att de tjänar pengar på det. Och nå visst kan man tycka att det är väl snålt att ha detta som en marknadsstrategi. Men jag är inte bättre än andra offer, har faktiskt gta4 på ps3 & pc, men iofs plockade jag upp det på en riktigt nice steamrea, Saken är iaf den att du slösar dina pengar på det du vill & i undantagsfall kan det tom ha varit värt det!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Galahada:

Har för mig att detta inkluderade även marknadsföring, till skillnad från filmerna där marknadsföringen inte var inräknad.

Om detta är fallet måste det vara en stor skillnad mellan t.ex. GTA V och The Avengers.

Vilken marknadsföring tänker du på då? aldrig förr har väl en sådan stor titel haft så lite reklam för sig som GTA V? Dom har mer eller mindre sin GTA V sida där dom uppdaterar med lite aktiviteter och så från spelet, och sina trailers.

Skrivet av skogsvilden:

Snubblande nära 2miljarder undrar hur de ska få tillbaka de pengarna?
Aldrig förstått nöjet med GTA riktigt, det så enformigt i sin design och utförande.

I samma veva som det uppdagades att GTA V är den dyraste blockbuster-produktionen to date förutom PoTC 3: At worlds end, så sas det även att dom redan tjänat igen pengarna enbart på förbokningarna.

Med tanke på den ökade efterfrågan på begagnathandeln efter PS3 och Xbox 360 dom senaste veckorna så känns det inte helt osannolikt!

Medlem

Lite förvirrande när ni angivit att spelet släpps till pc, xbox och ps3.

Medlem

Folk köper till äldre konsoller först, för att de "måste". Sen släpps det säkert på next gen efter, då köper de säkert till den med, bättre fps, bättre grafik.

Sen släpps det till PC, ett tag senare. Med mods och annat smått och gått som kommer tillkomma, ja, det är klart man köper det till PC med.

Vilka jävla slantar de kommer mjölka in, fy för i helvete.

Medlem

Vad är det för GTA V som kommer 17 Sept nu då?

2014 är väl next gen, eller?

Medlem

De borde även åkt till stackars PC gamers som sitter å gråter över GTA IV.

Medlem

Med den budget som Rockstar sägs ha lagt på GTA V så räcker det med att dem säljer 3,5 miljoner exemplar av spelet för täcka budgeten. Det roliga är att de kommer förmodligen att sälja nånstans mellan 15 och 25 miljoner exemplar. I alla fall om man lyssnar på vad Mr.Pachter säger.

Rockstar kommer i vilket fall tjäna snuskigt mycket pengar på spelet.

Medlem

Synd bara att det först kommer på åtta år gammal hårdvara som PS3 och 360. Alla som undrar kan vara lugna, det kommer till PC,PS4 och Xbox One. Jag kommer att vänta på PC versionen.

Medlem

Vad är det som gör att ett spel kan kosta så mycket? Jag har ingen aning.. Någon snäll person som kan lista några saker som gör det en sån stor kostnad?

Skrivet av Ichinisan:

" I en intervju med The Guardian berättar Sam Houser att de spenderat runt 100 dagar på att samla information till storspelet."

Har inget med innehållet av artikeln att göra, men man kan inte spendera tid i svenskt språk.

Ah nu låter du som min gamla svenska lärare

Spelet kommer sälja oerhört bra så dom får nog tillbaka pengarna flera gånger om


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ichinisan:

" I en intervju med The Guardian berättar Sam Houser att de spenderat runt 100 dagar på att samla information till storspelet."

Har inget med innehållet av artikeln att göra, men man kan inte spendera tid i svenskt språk.

Ah nu låter du som min gamla svenska lärare

Spelet kommer sälja oerhört bra så dom får nog tillbaka pengarna flera gånger om

Hade du bara en svensk lärare? Var de andra från Norge eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ichinisan:

" I en intervju med The Guardian berättar Sam Houser att de spenderat runt 100 dagar på att samla information till storspelet."

Har inget med innehållet av artikeln att göra, men man kan inte spendera tid i svenskt språk.

Ah nu låter du som min gamla svenska lärare

Spelet kommer sälja oerhört bra så dom får nog tillbaka pengarna flera gånger om

Hade du bara en svensk lärare? Var de andra från Norge eller?

Nä de andra var från småland...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Som vanligt trovärdiga karaktärer. Känns ju igen från de förra spelen också. Bra research. Känns tryggt.

Förbokat och klart, de ringde från Gamestop och berättade att de har nattöppet natten mot den 17:e. Late night gaming. Sen att jag e´ledig i två dagar sen gör bara att det blir grädde på moset.

Ni ska nog se att det kommer till PC tids nog oxå. Hav förtröstan ni klentrogna. ;=


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar