Fick ett infall...

Medlem
Fick ett infall...

och köpte Ultima Underworld 1 och 2 på GOG igår. Men man kan ju inte spela det nästan, det är för pixligt. Försökte hitta en mod/remake men det finns inte verkar det som. Men det är väll det som lite är charmen med gamla spel att de är pixliga och just nu är det ju en modefluga iom minecraft etc. Men tyvärr är det lite för pixligt i UU1 och 2.

Dock blev jag rädd ändå rätt det pixliga, inte lika rädd som när man var 8a men det är fortfarande ett läskigt spel. Springa runt i den där grottan.
WOw, vilket spel när man tänker efter, 21 år gammalt. Inte illa när man tänker på hur längesen det gjordes. Nu har jag iaf spelen och det fungerar till windows 7 och allt (Dosbox i grunden). Sår får man se hur mycket man kommer spela av dem.

Apropå remakes, på steam finns det Kalle anka-spelet man spelade som liten som en remake. Det ska jag köpa så fort det blivit lite mer rea på det.

#blogg

Medlem
Fick ett infall...

Ibland ska man bara minnas gamla spel utan att spela dom någonsin igen, fick för mig att "testa" Bioforge för ett bra tag sedan.. Var inte riktigt sådär "OFYFAN!VA!SNYYGGT!DET!ÄR!!" som jag kunde minnas att det var när det begav sig..


signatur
Medlem

Kunde inte hitta Kalle anka-spelet du nämde? Länka?

MFZ
Medlem

signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jösses vad kul man hade med Donald Ducks playground på 64:an när man var mindre, måste spela det igen.

Ultima underworld är ju inte alls särskilt pixligt i mitt tycke? För den delen kommer pixlar i mitt tycke alltid vara vackrare än 3d objekt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Hmm det var ''Donald duck going quackers'' jag tänkte på haha men det kom ju lite senare.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Ibland ska man bara minnas gamla spel utan att spela dom någonsin igen, fick för mig att "testa" Bioforge för ett bra tag sedan.. Var inte riktigt sådär "OFYFAN!VA!SNYYGGT!DET!ÄR!!" som jag kunde minnas att det var när det begav sig..

Min känsla också, man förstör lätt nostalgiska minnen genom att försöka sig på klassiker igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nej det är lika bra och låta dem vara i minnet kanske. Musiken finns på spotify iaf.

Skrivet av tavener:

Kunde inte hitta Kalle anka-spelet du nämde? Länka?

Hon menar la Ducktales!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av tavener:

Kunde inte hitta Kalle anka-spelet du nämde? Länka?

Hon menar la Ducktales!?

Precis!

Jag spelar om gamla "Medal Of Honor" just nu, den dåliga grafiken är faktiskt en stämningshöjare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vissa spel funkar ju bra fortfarande. Jag spelade Command & Conquer, första c&c spelet för inte så längesen, och körde fultricket med att bygga sandhögar för att sätta ut defence byggnader. Ett spel som är riktigt roligt ännu.

Inaktiv

Det är väldigt olika det där från spel till spel, en del klarar tidens tand och en del gör det inte. Sedan handlar mycket om personlig smak från person till person om man uppskattar ett spel eller ej och då spelar det ingen roll hur gammalt eller nytt det är.

1
Skriv svar