Vilken mobil är kraftfullast?

Robot
Vilken mobil är kraftfullast?

3DMark mäter råstyrkan i våra smartlurar.

#futuremark


Medlem
Vilken mobil är kraftfullast?

Sony Xperia Z Ultra så bra att den får två platser?

Medlem
Medlem

enbart Android lura i topp ellöör! ^_^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Trodde Galaxy S4 körde Snapdragon 600 och inte 800?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Subzero199:

Sony Xperia Z Ultra så bra att den får två platser?

Den ena luren måsta ha varit lite tappad.


signatur
Medlem
Skrivet av Subzero199:

Sony Xperia Z Ultra så bra att den får två platser?

Sony kanske betalade dubbelt för att få synas lite extra?

=D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Var är HTC One?

Medlem
Skrivet av rachmud23:

Var är HTC One?

Plats nummer femton. Den har en sämre processor.

Jag har lite svårt att se poängen med det här, mer än att det alltid är kul att jämföra saker, såklart. En telefonupplevelse optimeras på helt andra sätt än genom komponenternas råstyrka.

Medlem

Vad spelar det för roll hur många beräkningar en hårdvara kan göra om dessa ändå inte går att nyttja till fullo? Det som är mer intressant är hur bra saker fungerar och själv skulle jag inte köpa en viss CPU såvida den inte ger mest värde för pengarna när det kommer till vad jag använder den till, samma sak med en CPU.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Subzero199:

Sony Xperia Z Ultra så bra att den får två platser?

Den ena luren måsta ha varit lite tappad.

Det är ju olika chipset, Snapdragon 800 (MSM8974) respektive MSM8274.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Jag upplever det precis tvärt om. Lustigt!

Medlem

Samsung har anklagats för fusk i benchmarktest dessutom

http://www.sweclockers.com/nyhet/17354-samsung-anklagas-for-b...

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Precis, och samtidigt kräver specsen på pappret så mycket batteri att mobilen inte blir särskilt mobil. Min tidigare Galaxy S3 höll i 15 timmar, normalt användande. iPhone 5 håller betydligt bättre, och flyter på. Sedan fuskar tydligen Samsung också, men det är ju inte så förvånande vid det här laget.

Skribent

Har verkligen inga problem med prestandan på min Iphone 5. Däremot är batteriet inget att hurra för. Måste alltid ha laddaren med mig på jobbet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Prestanda i all ära men när spelen som kan utnyttja prestandan kommer ut när man redan funderar på att fixa en ny mobil så känns det lite skitsamma.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Lusigt mina Android enheter flyter bättre än ios.
sen kräver ios mindre, det är simpelt (liknar nått från sent 90:tal) extremt begränsat och låst


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Var intresserad av processorkraften i mobilen förut i mitten av 00-talet när spelemulatorer osv var långsamma. Men allt flyter bra idag även på en 3-4 år gammal mobil, så varför bry sig?

Nu så föredrar jag helt klart en svagare mobil med bättre batteritider.

Nåja, åtminstone tills ARM processorerna är i närheten av att kunna emulera en PS2 ordentligt, men det är många år kvar tills dess.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Huh? Min nuvarande android laggar inte i alla fall, så visst finns de att hitta. Däremot min iPhone laggar ibland. Så jag vet inte riktigt var du får din information ifrån att det inte går att hitta en android som inte laggar.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Citat:

Med tanke på att testet är relativt nytt för Apple-enheter kanske plats 31 för Ipad 4 ska tas med en nypa salt men samtidigt presterar den enligt testet bara drygt hälften så bra som förstaplaceringen, 9265 mot 17835 poäng.

Är testet då kört i samma upplösning?
För ipaden har ju hyffsat mycket högre.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Ios, android och windows telefoner är alla ok. Allt i slutändan handlar om vad du själv gillar. Jag ogillar ios då den är låst till itunes. Jag gillar inte att behöva ladda ner programvara för att använda vilken låt jag vill som ringsignal. Android är perfekt för mig som vvill ringa, messa, surfa och lyssna på musik. Jag vill ha så lite krångel som möjligt så då är android det bästa för mig

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Huh? Min nuvarande android laggar inte i alla fall, så visst finns de att hitta. Däremot min iPhone laggar ibland. Så jag vet inte riktigt var du får din information ifrån att det inte går att hitta en android som inte laggar.

http://siliconstation.com/the-story-android-lag-ios/

"Now we know the architectural overview and app framework of Android and iOS. It’s time to sum up reasons for Android lag and iOS smoothness.
iOS runs native code (objective-c) and Android runs on byte code (JAVA) which need to be converted real time to native code through a virtual machine (Android RT). This is an extra overhead and common for all JAVA apps. Even in desktop computer there is a measurable performance difference between JAVA and C/C++ apps.
iOS has top priority process to render UI and Android has normal priority."

Medlem

Fan vad folk gnäller, ni är aldrig nöjda

Ni som gnäller om att Samsung fuskar, sitter säkert med en Iphone, faktum kvarstår ju ändå att flera telefoner hamnade före, fuskar dom också då?

Och ni som gnäller att menuer osv laggar på Android, Har ni ens testat en S4 eller likvärdig telefon? tror knappast det

Edit: Fan inte ens min gamla S2 laggade. Konstigt om dom börjar få problem med det nu 2 generationer senare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Jag måste faktiskt hålla med dig. Har bara haft android smart phones och alla har börjat lagga efter kort tid. Min S3 jag har nu har jag bara haft i några månader och den har redan börjat bli seg. Kommer dock aldrig betala för en iPhone precis som jag inte skulle köpt en S3 om det inte vore för att jag fick den för halva priset.

TLDR: Ge tillbaks min Nokia 3310i!

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Sluta svamla. Det du skriver är långt ifrån sant. Verkligen inte.
Och för övrigt så upplever jag mer lagg på en apple än android enheter

Medlem

Utan en liknande lista på batteritid så är det menlöst, en mobiltelefon som inte klarar 3 dagars användande utan laddning är helt värdelös.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Utan en liknande lista på batteritid så är det menlöst, en mobiltelefon som inte klarar 3 dagars användande utan laddning är helt värdelös.

Existerar sådana telefoner under 6000kr i dagens läge? ; p

Medlem
Skrivet av saigon:

Och ni som gnäller att menuer osv laggar på Android, Har ni ens testat en S4 eller likvärdig telefon? tror knappast det

Bortsett från de äldre enheterna (de "räknas ju inte" enligt Andoid-användare) så har jag erfarenhet av Galaxy S, LG P940, Galaxy S2, HTC One X, Galaxy S4 och HTC One. Räknar det som tillräckligt för att behålla åsikten jag bildade med de äldre enheterna.

Skrivet av T.Mani:

Huh? Min nuvarande android laggar inte i alla fall, så visst finns de att hitta. Däremot min iPhone laggar ibland. Så jag vet inte riktigt var du får din information ifrån att det inte går att hitta en android som inte laggar.

Det brukar låta så, har gjort sedan HTC Hero. Sedan testar man modellerna själv och menyerna laggar till inom de första sekunderna, förvånar mig inte en sekund att Android-användare byter telefon så ofta. Folk köper än idag iPhone 4 och blir nöjda över sina köp, hur många sitter kvar med Galaxy S?

Ett annat roligt argument är att iOS skulle vara låst, någonting de flesta verkar ha läst på sina häftiga 1337-forum och sedan bara slänger ur sig utan eftertanke. Samtidigt slår det aldrig fel att de Android-användare jag möter alla håller sig till att tanka skräp från Google Play.

Medlem

Nu är Iphonefansen på krigsstigen. Nu har ni använt era ess i rockärmen, batteritiden och lagget i menyerna. Vad kommer sen?

Alla telefonen har sina svagheter och styrkor, men exempelvis S4 är bättre än iphone på dom flesta plan, så är det hur än ni vrider och vänder på det

Faktum är att Samsung säljer mer än apple nu för tiden.

123
Skriv svar