Dålig service

Medlem
Dålig service

För en månad sedan drog mitt relativt nya grafikkort sitt sista andetag och jag skickade såklart in det till butiken för lagning. Nästan tre veckor gick utan att det hände något, så jag hör av mig och gnäller lite och vips får jag svar att kortet ska bytas men de vill ge mig en annan tillverkare.

Jag gillar EVGA's garanti som gäller vid överklockning, så jag svarar att jag tycker att isåfall borde jag få ett 770 istället för 680 om jag ska byta ner mig i garanti. Då kan jag få samma prestanda som mitt förra kort utan att bryta garantin.

Nu är vi dock tillbaka till att inte få några svar igen, de har haft mitt grafikkort i över tre veckor och det är inte okej. Om de ändå ska byta ut det kunde de gjort det mycket tidigare, så fort man konstaterar att det inte fungerar och att man inte kan laga det hör man väl av sig om man har lite vett.

Börjar fundera på om man ska hitta någon annan lösning, reklamera det och handla någon annanstans, men de verkar inte vilja låta mig göra det heller. Får kanske bli ARN + Tidningar nästa, om jag gråter ut i Aftonbladet händer det kanske något.

Vad skulle ni gjort?
Jag har så många spel som bara sitter och väntar, tycker synd om dem.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Dålig service

Ring dem. Ett samtal är svårare att ignorera än ett mail.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ring dem. Ett samtal är svårare att ignorera än ett mail.

Det har du såklart rätt i, borde kanske ha provat det tidigare.
Får bli att göra det under lunchen, kanske man kan få tillbaka det i tid för att jag ska få leka härförare i helgen innan GTA V tar upp all speltid.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ring dem. Ett samtal är svårare att ignorera än ett mail.

Så jädrans läskigt att ringa bara....

Förövrigt har jag en polare som lämnade in sin kaffebryggare. När han fick tillbaka den så hade man efter att testkört den hos företaget glömt rengöra den från all kaffesump. Så när han väl öppnade upp den så var det en massa föruttnad sump i den. Plus lite insekter


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ring dem. Ett samtal är svårare att ignorera än ett mail.

Så jädrans läskigt att ringa bara....

Förövrigt har jag en polare som lämnade in sin kaffebryggare. När han fick tillbaka den så hade man efter att testkört den hos företaget glömt rengöra den från all kaffesump. Så när han väl öppnade upp den så var det en massa föruttnad sump i den. Plus lite insekter

Absolut, jag har också svårt för det. Men ibland passerar företagen en gräns som gör mig så förbannad.


signatur
Medlem

Förstår inte det här problemet många har med att ringa, är ju klart bästa sättet att få någonting att hända. Gå bara in med inställningen att företag är onda och försöker lura en, gnäll sedan tills du uppnår önskat resultat. Visar det sig att företaget hade rätt och en själv fel så spelar man dum och fortsätter gnälla. Går alltid att hoppas på att få ut någonting på ren goodwill.

Medlem

Mycket bra tips att ringa, tog bara fem minuter att lösa alltihop. Ska definitivt komma ihåg det i fortsättningen. Lägger till 350kr och får ett fabriksöverklockat EVGA 770 med ACX kylare istället. Tror även jag får med Arkham Origins med kortet, så nu är jag helt klart nöjd. Behövde inte ens gnälla.

Edit: Nu fattas bara tiden att spela allt som ligger och väntar. Någon som vill ta över från mig på jobbet någon vecka?

1
Skriv svar