Vilken mobil är kraftfullast?

Medlem

Är Nvidia Shield en mobil?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av saigon:

Faktum är att Samsung säljer mer än apple nu för tiden.

När vi ändå är inne på Samsung-fakta.
http://goo.gl/hlBAXc

Att "lite lagg i menyerna" skulle vara en överkomligt petitess håller jag inte med om. All prestanda i världen väger inte upp för att ha en dålig upplevelse när man använder enheten.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av saigon:

Faktum är att Samsung säljer mer än apple nu för tiden.

När vi ändå är inne på Samsung-fakta.
http://goo.gl/hlBAXc

Att "lite lagg i menyerna" skulle vara en överkomligt petitess håller jag inte med om. All prestanda i världen väger inte upp för att ha en dålig upplevelse när man använder enheten.

Nu är Samsung rätt extrema med touchwiz som slöa ner deras enheter (till skillnad från andra tillverkare och Googles Nexus telefoner & tablets som känns snabbare och bättre optimerade med vanilla Android)

Men är du inte nöjd med touchwiz kan du installera Apex eller Nova launcher så få du en bättre upplevelse


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Min S3 flyter på utan problem. Blev positivt överraskad gentemot iphone 3 som jag hade innan. Dock installerar inte jag 157651 appar som ligger och drar ram dagarna ut vilket jag antar att iaf några andra inte tänker på.

Sen att android har satans mycke skit liggande i bakgrunden som inte går att stänga ner är en annan femma -_-

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av skogsvilden:

Utan en liknande lista på batteritid så är det menlöst, en mobiltelefon som inte klarar 3 dagars användande utan laddning är helt värdelös.

Existerar sådana telefoner under 6000kr i dagens läge? ; p

Dom existerar inte över 6k heller


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

"Med tanke på att testet är relativt nytt för Apple-enheter kanske plats 31 för Ipad 4 ska tas med en nypa salt."

Varför då? Ipad 4 är ett år gammal och i testet är dess chip jämförbart med en tvåkärnig Snapdragon S4 Pro, vilket låter fullständigt vettigt. Tror du att Apple håller på med magi eller? Vakna nu för fan.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av skogsvilden:

Utan en liknande lista på batteritid så är det menlöst, en mobiltelefon som inte klarar 3 dagars användande utan laddning är helt värdelös.

Existerar sådana telefoner under 6000kr i dagens läge? ; p

Dom existerar inte över 6k heller

Min mobil behöver jag kanske en gång i veckan om jag använder den. Annars blir det varannan vecka.

Medlem

G2 har en S800 SoC som i sin tur består av Adreno 330, vilket ger ungefär mer än 80% bättre prestanda än S600's GPU som var Adrena 320.

Så varför är G2:an på 5:e plats?

1. Förlita er inte på ett enda benchmark.
2. Se regel #2.
3. En stor del av förklaringen är att många mogna SoC'er har fått så många mjukvaruoptimeringar(som ungefär en drivrutin) att den fungerar optimalt. S800 är fortfarande väldigt nytt.
4. Därutöver så använder många OEM's sina lurar för att optimera för specifika benchmarks.
Samsung var senast ute med deras smygfusk för AnTuTu.

P.S.
Din CPU använder inte 1.8 eller 2.3 Ghz 90% av tiden.
Den ligger normalt kring 1.3-1.4 Ghz. Bara vid väldigt ansträngande saker så går den upp i nominell hastighet.

Ett bättre benchmark är T-Rex Offscreen 1080p.

För SoC'er som helhet så är Vellamo mindre känsligt för optimeringar än t.ex. AnTuTu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Tjaa, Jag har haft en HP Slatebook X2 (Den som är med i topplistan) sen ett par veckor tillbaka nu och jg är jävligt nöjd. Kör allla spel med högsta settings med riktigt fin fin fps exempelvis Asphalt 8 och GTA:Vice City Nova 3 Modern Combat 4. Dessutom har jag Tegrazone och tegra optimerade spel utöver det, iom Tegra 4 SoC:en. Kostade mig 4049 för 32gigarn från hpstore då jag har en rabatt kupong och tangentbordsdockan får man med så som sagt riktigt nöjd.

@Glad och Nöjd Android Användare

Medlem

BTW FZ skulle gärna vela se en nyhet med resultaten från GFXBench då dom är ännu mer intressantare. Och snälla ta inte med samsung galaxy s4 snapdragon 800 iom att den inte existerar. Utan bara nå moddare troligen som lagt upp resultatet.

Skrivet av Satheus:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av skogsvilden:

Utan en liknande lista på batteritid så är det menlöst, en mobiltelefon som inte klarar 3 dagars användande utan laddning är helt värdelös.

Existerar sådana telefoner under 6000kr i dagens läge? ; p

Dom existerar inte över 6k heller

Min mobil behöver jag kanske en gång i veckan om jag använder den. Annars blir det varannan vecka.

Får man fråga vad det är för mobil?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av saigon:

Fan vad folk gnäller, ni är aldrig nöjda

Ni som gnäller om att Samsung fuskar, sitter säkert med en Iphone, faktum kvarstår ju ändå att flera telefoner hamnade före, fuskar dom också då?

Och ni som gnäller att menuer osv laggar på Android, Har ni ens testat en S4 eller likvärdig telefon? tror knappast det

Edit: Fan inte ens min gamla S2 laggade. Konstigt om dom börjar få problem med det nu 2 generationer senare.

Ska mr fanboy android säga haha

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av skogsvilden:

Utan en liknande lista på batteritid så är det menlöst, en mobiltelefon som inte klarar 3 dagars användande utan laddning är helt värdelös.

Existerar sådana telefoner under 6000kr i dagens läge? ; p

Dom existerar inte över 6k heller

Vad menar ni med "tre dagars användande"? Min mobil är igång dygnet runt, jag använder den för kalender, e-post, SMS, telefon, väckarklocka med mera och batteriet håller länge.

Visst, den är ju ofast i nedsläckt läge, så sitter ju inte med den i timmar och spelar eller så, vilket belastar batteriet mera.

(Det är en gammal iPhone4 btw.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Jasså? Det var ju riktigt konstigt, med tanke på att min HTC One inte laggar ett dugg, mjuka och följsamma menyer och att byta "flik" på skärmen, men du vet väl bäst eftersom att du har säkert haft alla Android mobiler på marknaden, eller är du Apple-fantast eftersom du kommer med den kommentaren?

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av saigon:

Fan vad folk gnäller, ni är aldrig nöjda

Ni som gnäller om att Samsung fuskar, sitter säkert med en Iphone, faktum kvarstår ju ändå att flera telefoner hamnade före, fuskar dom också då?

Och ni som gnäller att menuer osv laggar på Android, Har ni ens testat en S4 eller likvärdig telefon? tror knappast det

Edit: Fan inte ens min gamla S2 laggade. Konstigt om dom börjar få problem med det nu 2 generationer senare.

Ska mr fanboy android säga haha

Hahah jo sant, jag ska nog inte säga så mycket egentligen

Medlem

fattar inte vitsen me 3dmark för mobiler.. köper man en värsting nu om bara några månader är den redan föråldrad... så galet snabb utveckling på mobiler min galaxy s3 med 1,4ghz quadcore känns stenålders nu när topp telefoner har över 2ghz förstår egentligen inte varför det måste bara öka hela tiden...

Medlem

Exakt samma sak med datorer ju, det argumentet håller inte. Hur populärt är inte 3dmark för datorer?

En mobiltelefon idag är så mycket mer än bara en telefon. Tycker det är bra att det utvecklas.

Mer kraft innebär mer avancerade program och spel. Lite värre är det ju med batteritiden, hänger inte med riktigt.

Medlem

Vilken skittest som inte har med Nokia 3310..

Medlem

Sony Xperia Z1 då?? Den borde väl vara i toppen?

Mått: 144 x 74 x 8.5 mm
Vikt: 170 gram
Skärm: 5-tums HD TRILUMINOS, 1080 x 1920 pixel, 441 ppi*
Operativsystem: Android 4.2
Processor: Fyrkärning Qualcomm MSM8974 klockad till 2.2 GHz
Arbetsminne: 2 gigabyte
Lagringsminne: 16 gigabyte
Minneskortplats: Micro sd upp till 64 gigabyte
Kamera: 20,7 megapixlar, led-lampa, autofokus, Sony Exmor RS, video i 1080p
Videosamtalskamera: 2 megapixlar, video i 1080p*
Batteri: Taltid upp till 14 timmar, standbytid upp till 550 timmar, video upp till 5,5 timmar, musik upp till 40 timmar*
Övrigt: IP58-klassad, NFC, ANT+


signatur
Medlem

Bra att veta hur snabb telefonen är så man vet säkert om man klarar av angry birds på högsta inställningar eller inte...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Lusigt mina Android enheter flyter bättre än ios.
sen kräver ios mindre, det är simpelt (liknar nått från sent 90:tal) extremt begränsat och låst

Ios verkar vara mobilmarknadens konsoler.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av rachmud23:

Var är HTC One?

Plats nummer femton. Den har en sämre processor.

....

Räcker inte att bara skylla på det, Xiaomi MI-2s har samma processor som HTC One och den går det ju betydligt bättre för...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rockartisten:

"Med tanke på att testet är relativt nytt för Apple-enheter kanske plats 31 för Ipad 4 ska tas med en nypa salt."

Varför då? Ipad 4 är ett år gammal och i testet är dess chip jämförbart med en tvåkärnig Snapdragon S4 Pro, vilket låter fullständigt vettigt. Tror du att Apple håller på med magi eller? Vakna nu för fan.

Om det är som vissa påstår att Samsung manipulerat enheterna för att prestera bäst finns det säkert optimeringar att göra från Apples sida för att få fler poäng. Men som jag också skriver: de kommer aldrig att dubbla resultatet.


signatur
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Lusigt mina Android enheter flyter bättre än ios.
sen kräver ios mindre, det är simpelt (liknar nått från sent 90:tal) extremt begränsat och låst

Ios verkar vara mobilmarknadens konsoler.

Där sa du nått som jag funderat på med, iom att spelen till enheterna optimeras extremt väl precis som en konsol.

Skribent
Skrivet av Jesper1230:

Är Nvidia Shield en mobil?

De räknar väl allt med Android som en mobil. Snart kommer nya Volvo-bilar finnas med i testet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nvidia shield är väl ingen mobiltelefon? Eller är det mobila platformar som diskuteras? Var är isf PSP, 3DS osv? Känner mig lite förvirrad över varför Shielden finns med på listan...

Medlem
Skrivet av ZyvoX:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av rachmud23:

Var är HTC One?

Plats nummer femton. Den har en sämre processor.

....

Räcker inte att bara skylla på det, Xiaomi MI-2s har samma processor som HTC One och den går det ju betydligt bättre för...

Ok, då. Den har en sämre processor. Bland annat.

Jag vet för lite om MI-2s för att jämföra den och HTC One närmare. Men de verkar vara lika hårdvarumässigt och jag antar att MI-2s inte använder Sense.

Grattis till ditt första inlägg

Medlem
Skrivet av sebrock:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Precis, och samtidigt kräver specsen på pappret så mycket batteri att mobilen inte blir särskilt mobil. Min tidigare Galaxy S3 höll i 15 timmar, normalt användande. iPhone 5 håller betydligt bättre, och flyter på. Sedan fuskar tydligen Samsung också, men det är ju inte så förvånande vid det här laget.

det stämmer dock inte riktigt tycker jag, enligt erfarenhet.

jag har både iphone 5 & galaxy note (första) och kan säga att batteriet på noten håller säkert 20-30% längre under samma förhållanden. gillar dock båda telefonerna men jag kommer nog skaffa en note 3 när den kommer och köra endast med den.

smaken är och kommer alltid vara olika, jag föredrar verkligen en Androidtelefon just nu!

Medlem
Skrivet av sebrock:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Precis, och samtidigt kräver specsen på pappret så mycket batteri att mobilen inte blir särskilt mobil. Min tidigare Galaxy S3 höll i 15 timmar, normalt användande. iPhone 5 håller betydligt bättre, och flyter på. Sedan fuskar tydligen Samsung också, men det är ju inte så förvånande vid det här laget.

Jag tänker inte gå in på apple/android, ganska meningslöst . Köp telefonen du vill ha, prestandan kommer oftast i andra hand i alla fall. Meeeen. Angående fusket så talar anandtech:s testare ut om vad han tycker om fusk med benchmarks.
Alla fuskar. Alltid, hela tiden. I det här fallet handlade om en tillfällig överklockning som gav 5-10% på mätarna. Förr i tiden så optimerade nVidia och ATI sina drivers så grafiken blev synbart sämre på maxade inställningar för att hamna överst på testerna. SLI/CF har höga framerates men dåliga rendertimes. Det ger ändå hack i bilden, men det ger fina grafer för att få folk att köpa dubbla grafikkort. De har fortfarande inte löst det, och det har vart känt i många år nu. Grafer säljer hårdvara. Och så länge grafer säljer hårdvara så kommer det fuskas och optimeras för att få bättre grafer. Tycker artikeln är ganska ointressant i övrigt, just för den spär på graf-hetsen.

Lyssna gärna på deras senaste pod (nr. 24) där anandtech spyr galla över pr-folk på teknikföretag.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Jesper1230:

Är Nvidia Shield en mobil?

De räknar väl allt med Android som en mobil. Snart kommer nya Volvo-bilar finnas med i testet.

Som jag uppfattat blir det Nissan som ligger närmast i tiden med android i bilarna om man bortser från den där google bilen som fanns i kina eller indien.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar