Är spel konst? David Cage ger oss svaret

Robot
Medlem
Är spel konst? David Cage ger oss svaret

Läste Nicolas Cage...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Eftersom konst är Subjektivt, så ja. Jag sitter på svaret. Ett svar som varken är rätt eller fel. Ja, jag anser att spel kan vara konst. Någon annan kanske inte tycker det, vilket är varken rätt eller fel. Sen vad spelskaparen tycker är egentligen oviktigt, även om det såklart kan påverka betraktarens åsikt. Hej hopp.

Medlem

För övrigt eftersom det av nån outgrundlig anledning inte går att editera artikelkommentarer direkt i mobilen ska jag bara tillägga att jag inte kollat videon än men den kommer med 99% säkerhet inte ändra min åsikt

Medlem

Spel borde dock hitta sitt egna sätt att berätta historier och inte bara härma filmer.

Medlem
Skrivet av Zarree:

Spel borde dock hitta sitt egna sätt att berätta historier och inte bara härma filmer.

Finns plats för både och?

Medlem

Om nu bilder är konst, film är konst, musik är konst och böcker är konst, hur kan då spel inte vara konst när det är en kombination av allt det tidigare?

Medlem

Hm vad kan man tillägga. Koncept artisterna, 3d artisterna, kompositörerna och skådespelarna måste väl ändå klassas som konstnärer. Om spel i sin helhet kan klassas som konst är svårt och säga. Första GTA borde klassas som konst i sådana fall. Eller vad vet jag.

Medlem

Börjar känna mig extremt provocerad av frågeställningen "är spel konst?". NEJ. Spel ÄR inte konst. Spel KAN vara konst. Precis som nästan allt annat. Case closed. Move on.

Gör er inte dummare än vad ni är.

För övrigt är David Cage inte mer berättigad än någon annan att svara på den frågan bara för att han har fransk brytning, alltid ser ut som han precis gråtit och att hans spel har obegripliga kontroller.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Om 500 år får vi svaret

1
Skriv svar