Diablo III: Reaper of Souls

Robot
Diablo III: Reaper of Souls

Blizzard är ute efter revansch. Diablo III lämnade många besvikna men i Reaper of Souls blir det mindre fokus på färger och pengar – och mer på svärta och loot.

#diablo-iii-reaper-of-souls, #diablo-iii, #blizzard, #diablo, #world-of-warcraft, #diablo-ii


Medlem
Diablo III: Reaper of Souls

"Injektera" = Injicera?

Medlem

I want my fluffy unicorns!

Medlem

Den här "intervjun" innehåller ju bara luddiga PR-svar och information från deras officiella avslöjande. Ställde ni inga detaljerade och kritiska frågor överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av starboy83:

"Injektera" = Injicera?

Ja, betyder samma sak; d.v.s. "spruta in".


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av starboy83:

"Injektera" = Injicera?

Ja, betyder samma sak; d.v.s. "spruta in".

Tack.

Appropå färgsprudlande enhörningar också...

Medlem

Diablo III var en sån jävla besvikelse. Med hjälp av en enorm PR kampanj och välgjorda cinematics lurades jag att köpa ett skit spel som visade klart och tydligt vad Blizzard var ute efter, släppa en halvfärdig produkt med Auction House för att dra in så mycket deg som möjligt.

Jag har bojkottat Blizzard, Dice och Bioware för att ha kört på PR skit o släppt värdelösa produkter.

Tacka fan för CD Project som lovar vad de håller och lyssnar på spelarna.

Medlem

RMAH och loot-systemet förstörde spelet - ihop med den tråkiga layouten. Tyvärr. Får kolla närmare när expansionen väl är släppt, men för mig lockar det inte - inte så länge RMAH finns kvar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Härlig intervju. Jag har förtroende för Kevin Martens. Det känns som han kan summera den viktigaste kritiken utan att släppa sina egna värderingar och funderingar.

Medlem

"– Vi behöver inte tio klasser, istället vill vi jobba med vad vi har."

Ju mindre content, desto mindre behöver vi jobba.

Så uppfattar jag det som.

Medlem
Skrivet av Kuci:

"– Vi behöver inte tio klasser, istället vill vi jobba med vad vi har."

Ju mindre content, desto mindre behöver vi jobba.

Så uppfattar jag det som.

Fast... nä.

Medlem

Om det inte tar bort AH och framför allt real money AH så kommer jag aldrig köpa expansionen det är en sak som är säkert.

Vill även ha ett offline läge, som det är på TV spels versionen.

Medlem

I D3 hade man en oändlig tillgång av föremål från auktionshuset. Så många la ut där att man kunde hitta massvis med bra prylar. Kul att det kommer droppas en massa loot nu, men tror inte det kommer att innebära att AHt kommer ha en stor del i spelet.

Dom säger bara de dom missnöjda vill höra, dom vill övertyga att D3 expansionen funkar för all.
Men så lätt är det inte, dom kan inte förvänta sig att det ska fungera när så många hatar deras auktionshus och förenklat levling system.

Jag har redan ödslat 500 kr på D3 floppen. Kommer definitivt inte att köpa det direkt fören jag vet vad jag får. D3 är rätt broken och det kommer krävas sjukt mycket för att fixa det. Något jag inte tror kommer att hända.

Medlem

Asså... Det här med auktionshuset det är väl bara att ignorera det och köra på sina egna villkor? Kanske jag som inte förstått riktigt?

Det jag blev mest besviken över är hur stort spelet var. Områdena. Det var så jävla litet. Så mycket korridor så jag trodde det inte med mina egna ögon.

Diablo 2 + expansionen hade de här stora ytorna, områdena. Diablo 3 är i princip korridor springande och sen klara man ut det på typ 5 timmar.

Större Världar är det jag vill ha mest. Fixar ni det Blizzard så är jag på.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Kuci:

"– Vi behöver inte tio klasser, istället vill vi jobba med vad vi har."

Ju mindre content, desto mindre behöver vi jobba.

Så uppfattar jag det som.

Kvalitet före kvantitet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kuci:

"– Vi behöver inte tio klasser, istället vill vi jobba med vad vi har."

Ju mindre content, desto mindre behöver vi jobba.

Så uppfattar jag det som.

Handlar väll till viss del om det, visst det är sjukt lätt för blizzard att skapa en ny klass på måfå. Men att balansera den så att den är likvärd med alla andra klasser är ett sjuhelvetes jobb (dom vill ju inte skapa en barbarian 2.0).

Var ju därför vi inte fick den utlovade pvp arenan... (som dom garanterat hade lagt ner väldigt många arbetstimmar på)

Medlem

Enda som hade fått mig att köpa dag 1 hace vart om Necromancern kom tillbaka


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Dom borde lägga till Necromancer snart. Witch Doctor är en så grymt tråkig summoner. Det enda roliga med WD är att han kan framkalla en massa pygméer men dom är riktigt värdelösa ^^

Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått varför dom vill göra lootdungeons så casual? 20 minuter, ge oss oändlig dungeon med oändlig svårighetsgrad där man kan kämpa i flera timmar djupare och djupare. Det hade varit en grym sak för mig

Medlem
Skrivet av Remus:

Asså... Det här med auktionshuset det är väl bara att ignorera det och köra på sina egna villkor? Kanske jag som inte förstått riktigt?

Det jag blev mest besviken över är hur stort spelet var. Områdena. Det var så jävla litet. Så mycket korridor så jag trodde det inte med mina egna ögon.

Diablo 2 + expansionen hade de här stora ytorna, områdena. Diablo 3 är i princip korridor springande och sen klara man ut det på typ 5 timmar.

Större Världar är det jag vill ha mest. Fixar ni det Blizzard så är jag på.

Hela grejen är att AHt genomsyrar hela spelet. Nästan all är där och handlar. Eftersom att folk vill ha bra gear så blir det att man köper och säljer. Och när D3 var nytt var AHt i princip ett måste för att ta sig vidare på Inferno akterna.
Sen så är det såklart störigt att se folk man lirar med som fixat uber gear gennom att betala riktiga pengar. Helt meningslös grej som bara introducrades så att blizzard ska kunna tjäna en extra på spelare som redan betalat en massa.

Men men AHt är bara toppen på isberget av D3s brister. Och ja nivåerna var sjukt linjära och dom kändes inte lika random som i tidigare diablo spel. Dessutom så var även questen linjära och man fick inga roliga rewards.

Kul att Path of Exile tog upp facklan efter D2. Lite dåligt samvete över att jag inte ens skänkt dem en slant medans jag stöddade blizzard med mina pengar.

Medlem

PR-tjafs och hype. Jag tvivlar på att en expansion kan rädda fiaskot.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Medlem
Skrivet av Remus:

Asså... Det här med auktionshuset det är väl bara att ignorera det och köra på sina egna villkor? Kanske jag som inte förstått riktigt?

Du har inte förstått att det inte går att köra på egna villkor/eget spel. För att det inte ska råda inflation på AH med gear så har loot-drop chansen minskat drastiskt till nära noll. Hela systemet är uppbyggt att så snart du kommer till högre playthroughs så är du helt körd utan AH gear för du kan bara glömma att någonting bra kommer droppa.
D2 var helt underbart gällande loot aspekten, man hittade inte awesome grejer titt som tätt men fasen vad bra drops man kunde få om man hade tålamodet att grinda lite. sen var det så jävla kul att grinda på stora och dynamiska kartor. D3 är inget än 3 variationer som knapp spelar roll på små korridorkartor.

D3 *är* ett skitspel och AH förstör det ännu mer då det inbegriper många andra förändringar i spelets struktur för att det ska fungera.

Medlem
Skrivet av Remus:

Asså... Det här med auktionshuset det är väl bara att ignorera det och köra på sina egna villkor? Kanske jag som inte förstått riktigt?

Det jag blev mest besviken över är hur stort spelet var. Områdena. Det var så jävla litet. Så mycket korridor så jag trodde det inte med mina egna ögon.

Diablo 2 + expansionen hade de här stora ytorna, områdena. Diablo 3 är i princip korridor springande och sen klara man ut det på typ 5 timmar.

Större Världar är det jag vill ha mest. Fixar ni det Blizzard så är jag på.

Actionhouse förstör spelet, loot är balancerad för AH och inte för att man skall få saker själv i spelet, utan att man skall trada till sig det på AH. Samt att AH är orsaken till att det inte finns en ett offline läge i spelet.

MT
Medlem

Detta blir nog den första Blizzard spelet/exp jag inte kommer köpa och har köpt allt sedan Warcraft 1.

Medlem
Skrivet av MT:

Detta blir nog den första Blizzard spelet/exp jag inte kommer köpa och har köpt allt sedan Warcraft 1.

Samma här.

NO BUY.

Medlem

Jaha, men hur skall ni ändra auktionshusen då? Det är väl typ det enda folk bryr sig om. Ajuste, sen PvP också kanske.

Blizzard har lirat för att dom "är själva spelare", och det har funkat, och jag tror det stämmer. Jag tror inte dom som designar Diablo 3 idag FÅR ta bort auktionshuset eller ta bort riktiga pengar. Så dom kanske också är "gamers". Men ta bort auktionshuset då? Eller säg hur ni skall fixa det?

Släpper dom en expansion för 400 spänn (vad Heart of the Swarm kostar, btw) som bara tar bort auktionshuset så är nog folk mer genuint taggade på den expansionen än en expansion med mer content.

Skärpning Blizzard. HAL IS.. Är ni på.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Grått o trist...

EDIT: ÄLSKAR verkligen DIABLO 3 på XBOX 360. Det är som att spela ett nytt spel fastän jag hade nött på PC:n ett tag.

Medlem

Ja, med den expansionen ska man nog kunna lägga 100 timmar till på D3

Medlem

Undrar om Demon Hunters blir användbara i patchen? ger inget att spela nått annat än Barbar just nu känns det som om man går på hur fort man clearar ett område och det är det enda som betyder nått om man bara är ute efter items/levels.

12
Skriv svar