Den jättelika Elder Scrolls-samlingen är släppt

Robot
Den jättelika Elder Scrolls-samlingen är släppt
Medlem
Den jättelika Elder Scrolls-samlingen är släppt

Så mycket gott för 500:-?!
MADNESS!

Inaktiv

Jag minns när jag som grabbhalva satt vid mina föräldrars dator och spelade Daggerfall-demot. Om och om igen. Utan att någonsin hitta ut.

Fina minnen.

Edit: För övrigt är jag (säkert inte den enda som är) väldigt, väldigt spänd och förväntansfull inför nästa del i Elder Scrolls-serien. Jävlar, alltså.

Moderator | Testpilot

Jag gillar Skyrim mest av alla då det spelet har minst saker jag stör mig på.

Morrowinds strider var dryga, gillade inte att levla i Oblivion (och annat) och i Skyrim är för mig allting acceptabelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alla svar utom Morrowind är fel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Aktiveras det genom Steam?

Medlem

morrorwind hadde många bra saker men även en del basic stuff som var väldigt fel. (som hit chans på "action" combat)
medans dom förbättrade saker med varje steg effter det men tog bort bra saker från sina föregångare så kan inte säga vilket som är mitt favorit spel men oblivion och morrorwind är vell dom som är bäst av dom.
Skyrim kändes bara så tomt och själlöst :/


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Morrowind är det bästa rollspelet. Jag har spelat mer Morrowind än Skyrim i år vilket svarar på vilket spel jag föredrar av dessa två.

Skyrim skrotade en stor del av magisystemet (skapa egna formler) vilket är ett stort minus i min bok. Att sedan de flesta perks är antingen för kraftfulla eller meningslösa hjälper inte heller. Skyrim är tyvärr lite för strömlinjeformat och vågar jag säga det, lättilgängligt.

Kalla mig gammalmodig men jag gillar inte det nya systemet för att skapa karaktärer. Mods är det som håller Skyrim levande för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ifall ni vill spela Daggerfall på en modern dator (gratis) så skapade jag en tråd om det här:
http://www.fz.se/forum/retrogaming/daggerfall-pa-modern-dator...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Alla svar utom Morrowind är fel.

Tumme upp!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Någon som har en bra länk som visar kartan osv så att man kan se hur det ser ut?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men herre! Det var fan inte en tråkig box.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Så mycket gott för 500:-?!
MADNESS!

http://fast2play.se/the-elder-scrolls-anthology-steam-key.htm...
339 kr...

Fnissade lite åt att folk tycker skyrim var det bästa.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Zalcore:

Så mycket gott för 500:-?!
MADNESS!

http://fast2play.se/the-elder-scrolls-anthology-steam-key.htm...
339 kr...

Fnissade lite åt att folk tycker skyrim var det bästa.

Ja usch ja..
Återigen måste jag nämna hur uppspelt man var efter att ha fått se den här bilden.
http://www.rpgamer.com/games/elderscrolls/elder4/screens/elde...
Var så jävla snyggt för sin tid med!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Skaffar samlingen så småningom. Vill återvända till Morrowind för femtielfte gången.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Zalcore:

Så mycket gott för 500:-?!
MADNESS!

http://fast2play.se/the-elder-scrolls-anthology-steam-key.htm...
339 kr...

Fnissade lite åt att folk tycker skyrim var det bästa.

Det gör väl inget om de tycker det? Min favorit är iof Morrowind
men Obilivion är inte långt bakom, men alla får väl tycka som de vill?

Om de är för unga för att har spelat Morrowind när det var aktuellt så är det väl inte konstigt att de föredrar de modernare spelen. De kanske inte ens har testat Morrowind. Jag gillar tanken av Daggerfall men det är inte spelbart för mig med dagens mått.

Jag älskar t.ex. H&D2, men hade jag spelat det för första gången idag så tror jag inte att jag blivit lika imponerad...även om vissa delar faktiskt var väldigt bra gjorda och borde använts mer i moderna spel


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Zalcore:

Så mycket gott för 500:-?!
MADNESS!

http://fast2play.se/the-elder-scrolls-anthology-steam-key.htm...
339 kr...

Fnissade lite åt att folk tycker skyrim var det bästa.

Det gör väl inget om de tycker det? Min favorit är iof Morrowind
men Obilivion är inte långt bakom, men alla får väl tycka som de vill?

Om de är för unga för att har spelat Morrowind när det var aktuellt så är det väl inte konstigt att de föredrar de modernare spelen. De kanske inte ens har testat Morrowind. Jag gillar tanken av Daggerfall men det är inte spelbart för mig med dagens mått.

Jag älskar t.ex. H&D2, men hade jag spelat det för första gången idag så tror jag inte att jag blivit lika imponerad...även om vissa delar faktiskt var väldigt bra gjorda och borde använts mer i moderna spel

Har jag sagt något annat? Skrev enbart "Fnissade lite åt att folk tycker skyrim var det bästa." Om du tror det finns en lömsk tanke bakom mitt uttalande får du tro det.

Dessutom, hade inte jag spelat morrowind och oblivion innan skyrim, hade jag nog tyckt skyrim är sämre än vad jag tycker nu.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Propy:

Om de är för unga för att har spelat Morrowind när det var aktuellt så är det väl inte konstigt att de föredrar de modernare spelen. De kanske inte ens har testat Morrowind. Jag gillar tanken av Daggerfall men det är inte spelbart för mig med dagens mått.

... hade inte jag spelat morrowind och oblivion innan skyrim, hade jag nog tyckt skyrim är sämre än vad jag tycker nu.

Jo, det är väl lite det som är grejjen. Spelen var jättebra då när de kom ut, men om man är van att spela dagens spel med allt vad det innebär så kanske man inte uppskattar dom lika mycket på grund av att mycket saknas som inte fanns då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oblivion för det är spelet jag moddat som mest och haft roligast med.
Hoppas på ett nytt elder scrolls med större värld och stöd för multiplayer och då talar jag inte om elder scrolls Online som inte går att modda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Älskar dem alla.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Gillade Morrowind bäst när det begav sig. Daggerfall var finfint och banbrytande för mig när det kom, men tyvärr var det inte helt buggfritt så jag spelade aldrig färdigt det. Känslan av genuint utforskande var definitivt bäst i Daggerfall. Oblivion kändes ganska "meh" och det var ren envishet som gjorde att jag spelade igenom det. Levelling-grejen sabbade illusionen helt för mig. Skyrim har jag inte ens provat...

Medlem

Jag tycker verkligen om alla spelen i Elder Scrolls serien. Det av dem som ändå har varit roligast för mig var Oblivion eftersom det var under den tiden jag verkligen tyckte att datorspel verkligen var enormt spännande att spela.

Medlem

Konsolversion pleeeeeaaaase!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Alla svar utom Morrowind är fel.

Du har uppenbarligen inte spelat Daggerfall...

Medlem

Är nog morrowind jag mest vill återkomma till då och då, och skivor använder jag inte alls nuförtiden så känns lite slöseri köpa för hyllans glamour.
Men kartorna kan ju va snygga, så blir nog ett köp bara för dem och extragodiset i så fall

Medlem

Galet prisvärt. Alla spelen plus expansionerna. Motsvarande deal ser man bara i humblebundle...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Say w00t? skulle den inte släppas den trettonde här och tolfte i USA?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Jösses, svårt att välja här.
I daggerfall-demot spenderade jag första dagen med att skapa gubbar för att sedan direkt bli totalslaktad av skelett första natten.
Sedan var ju skalan på utomhus-världen imponerande. Tyvärr så gick man ju oftast vilse i någon av de 23000+ slumpbaserade grottorna som fanns.

Morrowind hade ju klart häftigaste atmosfären, även om det ibland var lite klurigt att lista ut vart man skulle med hjälp av vägbeskrivningen.

Medlem

Morrowind lade jag ner mycket tid på, gjorde även en del moddar som vart uppskattade. Största minuset var väl att vampyr storylinen var så buggad.
Oblivion - gillade aldrig själva oblivion dimensionen,, ett par gånger var det coolt men sen vart det lite för mkt. Men ojojoj, Dark Brotherhood uppdragen/storyn i oblivion måste väl tillhöra bland det bättre som gjorts i spel?
Skyrim är bra grejjer med, det nordiska temat var härligt och en väldigt uppslukande värld, dock så kan inte Dark Brotherhood mäta sig med oblivion men det kan man nog inte vänta sig heller.

Ska nog handla detta för alla Xpack och för att jag har slarvat bort mitt Morrowind orginal.

Medlem

En fråga om levlande. I Oblivion så levlades hela världen upp i takt med att du blev bättre. Så i början slogs du mot råttor, mot slutet slogs du mot stråtrövare i mithrilrustning med magiska svärd - typ. Det gillar jag inte alls. Det är ju kul att gå in i ett nytt område och bli slaktad, så får man levla lite och undra vad som finns i området, innan man kan gå in dit. Hur är det i Skyrim? Levlas hela världen upp med dig?

12
Skriv svar