Saints Row IV nu färdigspelat.

Testpilot
Saints Row IV nu färdigspelat.

#Saints Row IV

Nu har jag spelat klart spelet till slut , det tog lite drygt 30 timmars spelande vilket är mkt bra.

Alla spel där man ligger på minst 15-20 timmars spelande anser jag vara bra investering i tid , det finns såklart undantag där spelet är grymt bra men ack så kort , tex Portal spelen är korta men ack så goda .

Nu till de uschliga nackdelarna med Saints Row IV.

* Ljudet är inte bra , röstvolym är uselt låg.
* Musiken var platt och tråkig eller så är det för modernt för en gubbe som mig? , enda undantaget är What is love låten under ett rymduppdrag.
* Buggar: tex att då man avslutat uppdrag så kan spelet frysa/stanna upp under lång stund då den räknar bonusar och levelups osv.
* Andra buggar då man fastnar eller kläder mm inte sitter bra , konstiga rörelsescheman osv. men som blir lite överslätade då man är i *the matrix* som skall vara lite buggig.
* Bilar och dina homies hade egentligen inte ens behövts som uppgraderingsval , man gör ju allt med superkrafter iallafall.
* Sen då ? , Saints Row 5 .. hur ska man toppa detta ?
* Finns inget incitament att göra nåt av extragrejerna förutom huvudstoryn om man då inte tycker det är skitkul , men huvudstoryn/optional missions får en att göra alla extragrejer tillräckligt många gånger så man tröttnar på det iallafall.
* Mini hacker spelet , snark = triiiisssttt

Fördelarna då ?
* Superkrafter , woohoo! Helt sjukt kul att springa och flyga runt och leka med allt utspejsat.
* Utflippade vapen , dubstep gun haha .
* Roliga storymissions , iallafall de i huvudstoryn.
* Alla karaktärer är rätt roliga , 50tals kläderna och uppdragen i den stan var sjukt bra.
* Bra känsla rent spelmässigt och inte speciellt krävande för datorn heller.
* Bra urval på att bygga och klä din huvudkaraktär precis som du vill.
* Alla grafik och inställningar finns där som man kan önska på PC.

Slutsats .. 7 laxar av 10 , bra och kul men inte superbra.

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Saints Row IV nu färdigspelat.

En liten fråga: Tidsmääsigt är det då med alla events avklarade eller menar du enbart själva mainstoryn?

Medlem

Jag tycker som dig, jag har väl loggat ungefär 34-35 timmar och 100%:at spelet. +alla achievements utom dom som kräver Co-op och den då man spelat 40 timmar.

Men jag tycker nog att det hade varit mycket bättre utan superkrafter helt och hållet, det har redan gjorts bättre i andra spel som hade nästan identiska grejer (tänker främst på Prototype, med hela wallrun hoppa/glid grejen)

Tyckte inte heller musiken var nått att komma med, det handlar nog mindre om hur gamla vi är och mer om att det faktiskt mest var massa skitmusik (är 35 btw)

Ang customization på gubben så vart jag lika besviken på klädvalet som i trean (typ 90-95% av kläderna är bara återanvända från trean). I tvåan däremot var det mycket bättre, med 3 lager på överkroppen, och massa val HUR man kunde bära kläderna, t. ex skjorta i och utanför byxorna, knäppt eller oknäppt osv.

Något annat som störde mig som fan var alla jävla "matrixglitchar" då man lullar runt i staden (dom vid Rifts var coola dock ) tack o lov så finns det en mod som tar bort dom på folk o bilar utan att man måste använda fusket som flaggar saven..

EDIT: STEAM säger att jag spelat 45 timmar, men ingame tid ligger mellan 34-36 timmar nånting.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Testpilot
Skrivet av AndyZedd:

En liten fråga: Tidsmääsigt är det då med alla events avklarade eller menar du enbart själva mainstoryn?

Main story inklusive alla optional missions för dina homies.
Dock inte spelat ett enda extra mission av de man bara hoppar in i fritt på stan
Jag var trött på dem redan eftersom optional missons krävde alla typer av uppdrag gjorda och oftast flera ggr dessutom , hackeruppdragen blev tillslut en pina.

En positiv extrasak var att jag hatade Insurance Fraud i 3an men i 4an så kunde man göra SJUUUKA combos då man hade superpowers

Körde bara ett tag i 2an och tröttnade ganska fort , mest då 3an gjorde saker bättre och hade bättre interface . (spelade 3an och sen tänkte jag att det kunde vara kul att testa 2an)

Fast jag älskade septic avenger uppdragen

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av AndyZedd:

En liten fråga: Tidsmääsigt är det då med alla events avklarade eller menar du enbart själva mainstoryn?

Main story inklusive alla optional missions för dina homies.
Dock inte spelat ett enda extra mission av de man bara hoppar in i fritt på stan
Jag var trött på dem redan eftersom optional missons krävde alla typer av uppdrag gjorda och oftast flera ggr dessutom , hackeruppdragen blev tillslut en pina.

En positiv extrasak var att jag hatade Insurance Fraud i 3an men i 4an så kunde man göra SJUUUKA combos då man hade superpowers

Körde bara ett tag i 2an och tröttnade ganska fort , mest då 3an gjorde saker bättre och hade bättre interface . (spelade 3an och sen tänkte jag att det kunde vara kul att testa 2an)

Fast jag älskade septic avenger uppdragen

Septic Avenger FTW!

Synd bara att Insurance Fraud i fyran vart helt obalanserat enkelt, ofta fick man ju combos med poäng som var mer än vad som krävdes totalt för guld. Iofs, alla activities utom M.O.M var ju busenkla.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar