Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Robot
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Som du väntat. Men nu kan FZ till sist presentera Blacklist-recensionen. Och väntan var inte förgäves – för Sam Fisher är tillbaka där han hör hemma.

#tom-clancys-splinter-cell-blacklist, #gears-of-war, #ubisoft


Medlem
Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Lät ju lovande!

Medlem

Har varit lite kritisk sen jag såg hur lätt det såg ut att meja sig fram genom banorna, finns det någon svårighetsgrad som hindrar en från att skjuta sig genom banorna? Med hjälp av lite ammunitionsbrist exempelvis.

Medlem

Har spelat det enda sen man fick tillgång till spelet Ja jag hade redan preloadat spelet på Uplay. Måste säga att Blacklist är riktigt jädra bra, rekommenderas Det är den bästa Splinter Cell hittills, tycker jag iaf

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Har varit lite kritisk sen jag såg hur lätt det såg ut att meja sig fram genom banorna, finns det någon svårighetsgrad som hindrar en från att skjuta sig genom banorna? Med hjälp av lite ammunitionsbrist exempelvis.

Spelar man på svåraste blir det avsevärt svårare då man inte tål på långa vägar lika mycket.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Har varit lite kritisk sen jag såg hur lätt det såg ut att meja sig fram genom banorna, finns det någon svårighetsgrad som hindrar en från att skjuta sig genom banorna? Med hjälp av lite ammunitionsbrist exempelvis.

Självklart finns det de! Jag tycker spelet är förbaskat svårt på den svårighetsgraden. Jag rekommenderar att du köper det och testar

Medlem

Jag klarade spelet på Perfectionist utan några egentliga problem.

Det fanns dock en sekvens i kampanjen som tvingar spelaren att spela offensivt, vilket blev oerhört frustrerande eftersom hela min vapenarsenal och utrustning var baserad på att inte bli upptäckt överhuvudtaget. Utöver den missen tyckte jag att kampanjen var riktigt underhållande. Helt klart i nivå med Chaos Theory.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Citat:

Phantom är en av tre spelstilar som spelaren själv kan välja mellan och fokusera på.

Hm. Heter det inte "Panther" i spelet?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Bra spel detta, är positivt överraskad! Kör på hard och tycker stundvis att det är ganska så svårt, speciellt om man satsar på stealth. Fienderna packar på ganska hårt om man blir upptäckt också.

Gillar även storyn, även om det är klassiskt murica vs terror så gillar jag upplägget och berättandet, det känns mäktigt och hightech! Därtill har vi bonus i form av coop och "försvara mot våg av fiender" (frivilligt) och lite annat mys vilket ge mer pengar att köpa prylar för. Här har Ubisoft äntligen hittat en motivering till varför man alltid skulle vilja vara online i sitt singeplayerspel!

Från sin kommandocentral ser man även hur sina kompisar ligger till i sitt onlinelirande, detta visas alltså "flytande ingame" när du är mellan uppdrag, du behöver alltså inte gå in i en meny o pilla.

- att Fischer har bytt utseende, blivit yngre och även bytt röst, varför inte bara byta karaktär?

Ett bra splintercell från Ubisoft 2013? Jamen!
4/5 från mig också, har lirat PC versionen (verkar bra optimerat och buggfritt också, har lirat kanske 10h)

Medlem

@Aresz, man har nästan bytt karaktär. Det känns nästan som att namnet är kvar som en tribute.

Det stämmer bra, Phantom tror jag var det tidigare namnet. Ghost - Panther - Assault är alla stilar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Vänta lite här nu. Kollade första trailern och tyckte det såg ut som att allt bra med Chaos Theory var borta och mer dåligt från Double Agent och Conviction var tillagt.

Hade jag fel? I så fall blir det ett köp - Chaos Theory är ett av mina absoluta favoritspel.

Medlem

Har spelat de, ger de 10/10! Grymt kul, smyg eller meja, välj själv! Catshiga repliker i singelplayern, bra handling, oväntade vändningar, fet grafik och bara jävligt underhållande. Först spelet på ÅR som fick mig att med svårighet pausa lirandet. En känsla jag bara kan komma ihåg från mina yngre spelår.

Har lirat alla andra av splinter, detta fångar de äldres stämning!

Löp och köp!

Min upplevelse gjordes på pc.

Medlem

Jag måste säga att jag var skeptisk till en början, men efter att ha provat det så fastnade jag direkt. Grymt bra spel!

Skrivet av Athaleos:

Har varit lite kritisk sen jag såg hur lätt det såg ut att meja sig fram genom banorna, finns det någon svårighetsgrad som hindrar en från att skjuta sig genom banorna? Med hjälp av lite ammunitionsbrist exempelvis.

Även på normal så lämnar man in handduken väldigt fort om du inte köpt kevlar kläder (som inte gör någon nytta att smyga i). Det räcker att 2 pers ser dig och börjar skjuta så dör man väldigt fort.

Ammunition finns det FÖR mycket av i min mening


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Aresz:

- att Fischer har bytt utseende, blivit yngre och även bytt röst, varför inte bara byta karaktär?

Han rakade ju sig bara efter Conviction. Och man vänjer sig vid (eller glömmer bort) att han inte låter som Ironside efter ett tag.

Medlem

Jag tycker nya Sam Fisher gör ett bra jobb med tanke på förutsättningarna. Men det känns ändå väldigt konstigt att höra en röst ifrån en 30-årig man, när man hör honom prata med sin vuxna dotter (20+) i telefonen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

grymt bra spel! köp!!


signatur

//monster

Skrivet av StrongBad:
Citat:

Phantom är en av tre spelstilar som spelaren själv kan välja mellan och fokusera på.

Hm. Heter det inte "Panther" i spelet?

Mycket riktigt. Skrev det ur minnet som svek mig. Har knuffat på en redaktör som förhoppningsvis kan ändra så fort som möjligt! Tack för påpekandet.

Medlem

Gillar detta som fan, tycker även på normal är det skitsvårt att köra silent only.
Gillar Phanter-strategin mest.

Medlem

Härligt! Blir köp i framtiden, skönt att dom lämnat floppen Conviction bakom sig


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ruggigt nöjd över det här spelet! De går tillbaka till vad Splinter Cell brukade vara och det gläder mig något enormt. Nya Sam-röstskådespelaren är dessutom betydligt bättre än Ironside, imo. Ironside var otroligt ensidig och platt, medan Eric Johnson åtminstone har fler än ett röstläge, och känns dessutom mer "mänsklig" på något sätt. Sörjer inte Ironsides avhopp det minsta.

Jag klarade kampanjen som Ghost på Realistic första gången, och provade Panther på Perfectionist gången därpå. Att döda fienden visade sig vara alldeles för enkelt att ta sig igenom spelet på, så jag föredrar VERKLIGEN Ghost om man vill ha en utmaning. Spelar för nuvarande kampanjen återigen som Ghost, men på Perfectionist. Hur kul som helst. Ger detta spel en stark 9:a av 10!

Som svar på Athaleos: spelar du på Perfectionist kan du inte resupply:a mellan checkpoints, utan måste klara dig på den arsenal du har från början av uppdraget. Execute-abilityn är inaktiverad och kan inte utnyttjas, samt att dina glasögon inte kan användas för att se igenom väggar. Det gör det lite roligare att spela eftersom det inte blir så easy mode.

Medlem

Spelet är absolut inte dåligt.

Men det är absolut inte så bra att det förtjänar höga betyg heller.

Det är känslan som jag fick efter att ha klarat ut det. Det är bättre än Conviction men långt ifrån lika bra som de äldre spelen.

Jag ger det en svag 3a.

Medlem

Visst, spelmässigt är det fett. Men jag tycker faktiskt inte att det håller med en sådan här story. Det känns som det spelmässiga blir värdelöst om det inte dras av en engagerande story, och jag känner att det inte finns någon ursäkt för sådan här dynga storymässigt.

Nu har jag inte spelat igenom storyn än, men jag känner direkt en total avsaknad av motivation- "Jaha, kan jag inte få gå med i Blacklist-gänget istället? Om inte annat bara för att komma ifrån den här comic relief "hacker"-stereotypen som knäcker fingrarna före han hackar lite ställen samt klämmer av lite 'roliga' porr-skämt?"

Synd att dom gjort ett så engagerande spel mekaniskt för att sedan pissa bort det med en värdelös story.

Dags för spelare och recensenter att sätta ner foten lite tydligare kring kassa storys. Då det blir ändring. Det skall inte vara tjänstefel att ge ett mekaniskt tajt spel lågt betyg pga svag story.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Detta spel är knappast i klass med Chaos Theory eller de två första Splinter Cell spelen heller för den delen. Snarare som en mer polerad version av Double Agent. För mycket conviction, för oprecisa kontroller och för dålig story för att vara ett riktigt bra spel. Sen att spelet skulle vara svårt? Knappast... Väldigt enkelt att klara av Ghost även på den högsta svårighetsgraden. Utöver dessa klagomål, så är det ett OK spel, bättre än Double Agent och Conviction i alla fall.

Medlem

Helt klart bästa Splinter Cell spelet hittills! Grymt Bra och roligt spel! Och recensionen håller jag med nästintill totalt med om. Köp direkt, det kan spelas på alla sätt, du kan smyga om du vill, du kan spela rambo om du vill, och du kan göra det på väldigt många olika sätt och från olika håll. Alla banor har typ 3-4 olika vägar fram, vilket är grymt bra!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Athaleos:

Har varit lite kritisk sen jag såg hur lätt det såg ut att meja sig fram genom banorna, finns det någon svårighetsgrad som hindrar en från att skjuta sig genom banorna? Med hjälp av lite ammunitionsbrist exempelvis.

Det är ofta riktigt brölsvårt att skjuta sig igenom banorna om man inte sitter och spelar på låga svårighetsgrader.

Medlem

Jag köpte spelet men var beredd på problem med Multiplayer.

Se detta: http://forums.ubi.com/showthread.php/787611-the-splinter-cell...

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Har varit lite kritisk sen jag såg hur lätt det såg ut att meja sig fram genom banorna, finns det någon svårighetsgrad som hindrar en från att skjuta sig genom banorna? Med hjälp av lite ammunitionsbrist exempelvis.

Kan säga att jag spelet igenom spelet och det är otroligt bra. Fått mycket kritik angående "run and gun" stilen, men du gör spelet till hur du själv väljer och spela det.
Jag körde igenom det med Ghost och lite panther, var främst "non-lethat"-kvävningar och några headshots med silenced pistol. Krävdes en hel del klur för att ta sig förbi hundar om man inte hade sleepgas.
Så jag rekommender det här spelet starkt, många banor får man också inte ens döda så att köra Stealthy pays off om man säger så.

Medlem

Även om jag vet att det hör till själva karaktären och spelet så kan jag inte hjälpa att störa mig på det göna ljuset på bildförstärkaren och ryggen. Skulle nog inte hjälpa att tona ner ljuset heller, det ska bara bort helt enkelt.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Tyckte inte att det var lika bra som chaos theory, saknar ironside's röst. Och tycker melee kills/knockouts är väldigt slafsigt gjorda. Inte så lätt att strypa ut någon på 0.5 sekunder även om man är mr superman fisher.

Och mina tankar om uppdrag där spelet är över om man blir upptäckt får mig att tänka tillbaka på chaos theory, där fisher säger till lambert

"Don't tell me... three alarms and the mission is over ?" och lambert svarar "of course not, this is no video game fisher, but you dont want the whole place alerted to your presence.. keep it under control"

Fanns en känsla av realism i det spelet, och dessvärre var det exakt det jag gillade otroligt mycket. *att man faktiskt behövde använda nv googles tex.

Blacklist är inte sämst, men det är heller inte bäst. tycker fortfarande föregångaren är ett bättre spel, för arcadeish för min smak.

12
Skriv svar