Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist

Inaktiv

Får instämma med övriga och hylla detta spelet.
Mycket valmöjligheter, intensiv story och tillfredställande stridsmekanik.

Jag har kört igenom PC-versionen och jag kan konstatera att portningen hade allt man kunde önska sig med mycket inställningsmöjligheter.

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Aresz:

- att Fischer har bytt utseende, blivit yngre och även bytt röst, varför inte bara byta karaktär?

Han rakade ju sig bara efter Conviction. Och man vänjer sig vid (eller glömmer bort) att han inte låter som Ironside efter ett tag.

Fast jag tycker att nya röstskådisen gör ett utmärkt jobb i att föryngra Fischer, det hörs verkligen att han blivit coachad av Ironside, för även om han inte har Ironsides härliga skrovliga röst, så låter det ändå som att det är Fischer som pratar i spelet.

Jag laddade hem spelet först, men efter att ha kört 3 uppdrag så var det tydligt att spelet förtjänade en plats i min samling och är definitivt värt 200-250:- från vilka sidor man nu vill shoppa från!

Stundtals kan jag tycka att kontrollerna känns lite aviga, tänker mest på coversystemet, det blev ofta hackigt just det där med att ta sig lös/fästa sig mot väggar, och att inte kunna vara "fäst" mot en vägg i stående position kändes lite svagt, så fort man reste sig från hukande tappade man även "fästet" mot väggen.

Storyn var kanske inte den mest intressanta läser jag på många håll, men å andra sidan kan jag inte ens komma ihåg sist jag spelade ett spel av den här typen med intressant story? För att vara den typiska "krig mot USA" storyn tycker jag den var rätt bra, och det var rätt kul att vara på planet mellan uppdragen istället för att bara mellanlanda i en loadingruta innan nästa uppdrag.

Spelet kändes även ganska personligt och Grim och Fischer ville man gärna veta mer om och få mer information kring, däremot var dom andra på planet rätt platta karaktärsmässigt och Korbin? och techsnubben kändes nästan som karikatyrer.

Medlem

Ni glömde skriva att det är SJUKLIGT enformigt!

Medlem

Helt klart det svåraste SC-spelet, Chaos Theory är en barnlek i jämförelse, i alla fall om man vill spela 100% stealth. Jag har alltid spelat SC-spelen på högsta svårighetsgrad, men här var det lättare sagt än gjort.

Ett stort minus dock för checkpointsystemet.

Medlem

Jaha, vad var det här då?
Man ägnar en stor del av recensionen till storyn...I ett sånt här icke story-drivet spel.

Man slutar inte att förvånas nuförtiden. Same nonsense as usual.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelet känns som en kopia av mass effect och SWKOTOR när man går runt på flygplanet och pratar med andra karaktärer, hela gameplay är usel, för mycket action orienterad.
Det är inte direkt nytt att man får välja spelstil, har varit det sedan första spelet, man kan antingen spela med LTL eller köra hardcore och skjuta alla, dock var det lite svårare i de första spelen, chaos theory var dock bäst. Som ett fan av de 3 första så säger jag köp inte skiten, jag blev ganska besviken.

12
Skriv svar