Snart kan du dela Steam-bibliotek med familj och vänner

Robot
Snart kan du dela Steam-bibliotek med familj och vänner
Skribent
Snart kan du dela Steam-bibliotek med familj och vänner

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

hm, vad hette det andra företaget som försökte med detta? Kommer inte ihåg.

Skribent
Skrivet av KingenOgge:

hm, vad hette det andra företaget som försökte med detta? Kommer inte ihåg.

Det är skillnad på att prata och göra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

hmm låter otroligt likt en annan funktion jag sett förut... Tror det togs bort snabbt....

Medlem

Kommer man kunna skapa "familj" med vänner isåfall? Tänker om det är på endast samma ip det funkar..

Fasen va bra!! kan man äntligen få lite nytta av ens kompisar ;P


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

Kommer man kunna skapa "familj" med vänner isåfall? Tänker om det är på endast samma ip det funkar..

Japp.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

hmm låter otroligt likt en annan funktion jag sett förut... Tror det togs bort snabbt....

Tror att problemet med den onämnda konkurrentens funktion var att de begränsade fysiska spel, fattar inte varför det togs bort från digitala köp...

Inaktiv
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Rakoon:

hmm låter otroligt likt en annan funktion jag sett förut... Tror det togs bort snabbt....

Tror att problemet med den onämnda konkurrentens funktion var att de begränsade fysiska spel,

Ja, för Steam begränsar ju inte fysiska spel?

Medlem

För steam är ju det här faktiskt en riktigt nice idé, till skillnad från vissa andra plattformar

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

hmm låter otroligt likt en annan funktion jag sett förut... Tror det togs bort snabbt....

Ja den var tydligen helt omöjlig att implementera....eller nåt, kommer inte ihåg alla rundor med förklaringar osv.

Bra hursomhelst, finns en del tillfällen då man vill testa det där nya spelet som någon annan har köpt, räcker ju med en timmes speltid för att bestämma om ett spel är bra eller ej.

Inaktiv

Kan någon förklara varför de inte trodde att Microsoft skulle kunna använda ett sådant här system? Varför skulle utgivare låta Steam dela spel men inte Microsoft?

Medlem

Helt fantastiskt. Grabben blir äldre och äldre, det är en tidsfråga innan han vill spela själv. Tror att det är EU:s prat om lagstiftning angående digital distribution som sätter myror i benen på företagen. Att komma ut med features innan lagen går i kraft ger bra goodwill.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?

Citat:

Can I share specific games, or do I have to share my whole library?
Libraries are shared and borrowed in their entirety.

Can all Steam games be shared with friends and family?
No, due to technical limitations, some Steam games may be unavailable for sharing. For example, titles that require an additional third-party key, account, or subscription in order to play cannot be shared between accounts.

Can a friend and I share a library and both play at the same time?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time.

Egentligen är detta en funktion för att slippa låna ut ditt konto med lösenord till polare eller pojk/flickvän. Och endast en användare kan nyttja ditt bibliotek i taget, så du lämnar ifrån dig spelandet när du lånar ut det (verkar det som). Helt enkelt en inbyggd funktion för att låna ut kontot, utan att byta pw med någon.

Du lånar ut hela ditt bibliotek, och det stödjer bara spel som inte har third party keys. Typ, alla spel som är multiplayer och vars servrar inte går via Steampipe?

Rätta gärna ut oklarheter angående det här, jag går på samma infotext som er och spekulerar bara.

Inaktiv
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Johan Olander:

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?

http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/06/Kim-Jo...

Citat:

Can I share specific games, or do I have to share my whole library?
Libraries are shared and borrowed in their entirety.

Can all Steam games be shared with friends and family?
No, due to technical limitations, some Steam games may be unavailable for sharing. For example, titles that require an additional third-party key, account, or subscription in order to play cannot be shared between accounts.

Can a friend and I share a library and both play at the same time?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time.

Egentligen är detta en funktion för att slippa låna ut ditt konto med lösenord till polare eller pojk/flickvän. Och endast en användare kan nyttja ditt bibliotek i taget, så du lämnar ifrån dig spelandet när du lånar ut det (verkar det som). Helt enkelt en inbyggd funktion för att låna ut kontot, utan att byta pw med någon.

Du lånar ut hela ditt bibliotek, och det stödjer bara spel som inte har third party keys. Typ, alla spel som är multiplayer och vars servrar inte går via Steampipe?

Rätta gärna ut oklarheter angående det här, jag går på samma infotext som er och spekulerar bara.

Så om man lånar ut sitt bibliotek till en kompis. I det biblioteket finns t.ex. Skyrim och Civ V. Min kompis kan alltså inte spela Civ samtidigt som jag spelar Skyrim?

Medlem

Hurra! Nu kan jag och min lillebror spela olika steamspel samtidigt utan att oroa oss om att kicka ut varandra!

Skribent
Skrivet av Ap@n:

Hurra! Nu kan jag och min lillebror spela olika steamspel samtidigt utan att oroa oss om att kicka ut varandra!

Ne... Bara en kan spela åt gången.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?

Denna faller mig mer i smaken.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

hmm låter otroligt likt en annan funktion jag sett förut... Tror det togs bort snabbt....

Om jag inte missförstått något så är det väl en ganska rejäl skillnad att dela på spelen om man använder EN gemensam dator och att det sitter 10 personer i olika delar av världen och delar på samma spel?

Det gör väl troligen folk som använder samma dator redan nu - skillnaden blir att man kan få achievements och dylikt till separata konton.

Edit: Tydligen fungerar det på 10 datorer - my bad!

Medlem

Fan vad folk grät när Microsoft tänkte göra detta med Xbox one.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot

Hmm skaplig ide , fast trist att familjen inte kan lira samtidigt som mig fast då på olika spel.

Förstår att de vill låsa 2 pers på SAMMA spel men om min brorson tex vill spela Civ som jag har och jag sen sitter o lirar Xcom så funkar det ändå inte , surt.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?

Extremet glad över denna nyhet! Nu blir det enklare att övertala grabbarna att köpa samma spel som man själv har inköpt!

Medlem

en bra idé vore att den gruppen man har med familj och vänner kan få billigare köp av ett spel om fler i gruppen köper samtidigt

Medlem
Skrivet av kill455:

Fan vad folk grät när Microsoft tänkte göra detta med Xbox one.

Nej, det gjorde de inte. Det var de andra sakerna runt detta som de var irriterade över, och att Microsoft tog bort detta tillsammans med det som folk var sura över. För det skulle inte vara möjligt att ha detta utan online verifiering och den andra grejen.

Trevligt iniativ; förmodligen efterklangen av SONYs nya spelpolitik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

R.I.P Singleplayer-games.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Kan någon slänga in den där applåd-gifen för att symbolisera hur bra nyhet detta är?

Har inte den, men kan visa hur självgod Gabe kommer att vara (med all rätt) när detta går live före alla konkurrenter.

123
Skriv svar