Datorn spårar helt när jag har nätverkskabeln inkopplad

Medlem
Datorn spårar helt när jag har nätverkskabeln inkopplad

Jag har det sjukaste problemet med datorn. När jag har nätverkskabeln inkopplad i datorn (och till internet såklart) så blir ljudet helt konstigt och muspekaren är typ seg(jag laggar otroligt om jag spelar online också, även fast bredbandskollen ger bra resultat). Otroligt störigt fenomen och jag gissar på att det är för hög spänning i jacket eller liknande. Jag har stadsnät och först hade jag kopplat datorn direkt i väggen så då trodde jag att en router emellan skulle hjälpa, men icke.
Vad kan felet vara?

Edit: Jag har talat med internetleverantören men de är ju som de är och vet aldrig vad felet är. Allt de har att säga är "Vi ska titta närmare på det så får vi återkomma".

Medlem
Skrivet av Amilo:

Jag har det sjukaste problemet med datorn. När jag har nätverkskabeln inkopplad i datorn (och till internet såklart) så blir ljudet helt konstigt och muspekaren är typ seg(jag laggar otroligt om jag spelar online också, även fast bredbandskollen ger bra resultat). Otroligt störigt fenomen och jag gissar på att det är för hög spänning i jacket eller liknande. Jag har stadsnät och först hade jag kopplat datorn direkt i väggen så då trodde jag att en router emellan skulle hjälpa, men icke.
Vad kan felet vara?

Edit: Jag har talat med internetleverantören men de är ju som de är och vet aldrig vad felet är. Allt de har att säga är "Vi ska titta närmare på det så får vi återkomma".

Halloj,
har du provat en annan kabel?


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:
Skrivet av Amilo:

Jag har det sjukaste problemet med datorn. När jag har nätverkskabeln inkopplad i datorn (och till internet såklart) så blir ljudet helt konstigt och muspekaren är typ seg(jag laggar otroligt om jag spelar online också, även fast bredbandskollen ger bra resultat). Otroligt störigt fenomen och jag gissar på att det är för hög spänning i jacket eller liknande. Jag har stadsnät och först hade jag kopplat datorn direkt i väggen så då trodde jag att en router emellan skulle hjälpa, men icke.
Vad kan felet vara?

Edit: Jag har talat med internetleverantören men de är ju som de är och vet aldrig vad felet är. Allt de har att säga är "Vi ska titta närmare på det så får vi återkomma".

Halloj,
har du provat en annan kabel?

Jadå, ingen skillnad. Det verkar fungera bra om något laddas ned, då laggar det inte(konstigt som fasen).

Testpilot

Min initiala reaktion är nån typ av hårdvarukrock/mjukvarufel med nätkortet el ljudkortet och annan hårdvara.

1: Ladda hem nya drivrutiner till ljudkortet och testa.
2: Deleta ljudkortet i device manager och låt windows installera drivrutinerna igen.

3: Ladda hem nya drivrutiner till nätkortet och testa.
4: Deleta nätkortet i device manager och låt windows installera drivrutinerna igen.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Min initiala reaktion är nån typ av hårdvarukrock/mjukvarufel med nätkortet el ljudkortet och annan hårdvara.

1: Ladda hem nya drivrutiner till ljudkortet och testa.
2: Deleta ljudkortet i device manager och låt windows installera drivrutinerna igen.

3: Ladda hem nya drivrutiner till nätkortet och testa.
4: Deleta nätkortet i device manager och låt windows installera drivrutinerna igen.

Kan prova, men jag glömde nämna att jag precis flyttat hit och jag hade aldrig några problem innan.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Harakiri:

Min initiala reaktion är nån typ av hårdvarukrock/mjukvarufel med nätkortet el ljudkortet och annan hårdvara.

1: Ladda hem nya drivrutiner till ljudkortet och testa.
2: Deleta ljudkortet i device manager och låt windows installera drivrutinerna igen.

3: Ladda hem nya drivrutiner till nätkortet och testa.
4: Deleta nätkortet i device manager och låt windows installera drivrutinerna igen.

Kan prova, men jag glömde nämna att jag precis flyttat hit och jag hade aldrig några problem innan.

Tyvärr är det så att en tumregel är att 10% av datorer går sönder när du flyttar dem.. Det bara är så.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Har du bytt port som du kopplar in i? Om du har flera portar så kan det hjälpa att inte koppla in sakerna intill varandra, då en del har en tendens att störa ut varandra om de inte är bra jordade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar