En närmare titt på den nya PS Vita-modellen

Robot
En närmare titt på den nya PS Vita-modellen
En närmare titt på den nya PS Vita-modellen

Skönt att man väntade till denna nya version.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skärmen ser något sämre ut, men det kan nog vara för det är LCD och inte OLED. PSP fick ju också sämre skärm i varje uppdatering, interlaced och skit.

Medlem

haha, sämre skärm? Då lär man ju knappast köpa denna, oavsett om det är lite längre batteritid.. Vilka idioter.


signatur
Medlem
Skrivet av Sunray:

Skärmen ser något sämre ut, men det kan nog vara för det är LCD och inte OLED. PSP fick ju också sämre skärm i varje uppdatering, interlaced och skit.

Bara för att det är LCD betyder det inte att skärmen är sämre än OLED varianten.
T.ex. HTC One hade den bästa skärmen på marknaden tills Samsungs GS4 kom med sin OLED och HTC One använder en LCD.
Fördelen med HTCs LCD var att den gav en riktigt bra bild med mer verkliga färger och inte glada lysande färger som man får med OLED.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sunray:

Skärmen ser något sämre ut, men det kan nog vara för det är LCD och inte OLED. PSP fick ju också sämre skärm i varje uppdatering, interlaced och skit.

Bara för att det är LCD betyder det inte att skärmen är sämre än OLED varianten.
T.ex. HTC One hade den bästa skärmen på marknaden tills Samsungs GS4 kom med sin OLED och HTC One använder en LCD.
Fördelen med HTCs LCD var att den gav en riktigt bra bild med mer verkliga färger och inte glada lysande färger som man får med OLED.

Visst är det så. Men nu tror jag Sony infört denna modell för att kunna sälja den billigare och därför valt billigare komponenter, som en billigare LCD-panel. Men det visar sig väl..

Medlem
Skrivet av Sunray:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sunray:

Skärmen ser något sämre ut, men det kan nog vara för det är LCD och inte OLED. PSP fick ju också sämre skärm i varje uppdatering, interlaced och skit.

Bara för att det är LCD betyder det inte att skärmen är sämre än OLED varianten.
T.ex. HTC One hade den bästa skärmen på marknaden tills Samsungs GS4 kom med sin OLED och HTC One använder en LCD.
Fördelen med HTCs LCD var att den gav en riktigt bra bild med mer verkliga färger och inte glada lysande färger som man får med OLED.

Visst är det så. Men nu tror jag Sony infört denna modell för att kunna sälja den billigare och därför valt billigare komponenter, som en billigare LCD-panel. Men det visar sig väl..

Precis, som jag förstått det så är den tänkt som ett alternativ och inte en ersättare eftersom det inte finns några tecken på att de ska sluta sälja originalmodellen

Medlem

Kommer nog köpa en. Gaming på smartphones suger ändå.

Medlem

PSVita is the shit

Inaktiv

Jag rekommenderar alla att köpa en Vita. Den är super-fabulous.

Om jag köper en sån kommer jag sitta och skita i en timme varje gång


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Sunray:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sunray:

Skärmen ser något sämre ut, men det kan nog vara för det är LCD och inte OLED. PSP fick ju också sämre skärm i varje uppdatering, interlaced och skit.

Bara för att det är LCD betyder det inte att skärmen är sämre än OLED varianten.
T.ex. HTC One hade den bästa skärmen på marknaden tills Samsungs GS4 kom med sin OLED och HTC One använder en LCD.
Fördelen med HTCs LCD var att den gav en riktigt bra bild med mer verkliga färger och inte glada lysande färger som man får med OLED.

Visst är det så. Men nu tror jag Sony infört denna modell för att kunna sälja den billigare och därför valt billigare komponenter, som en billigare LCD-panel. Men det visar sig väl..

Jag tror på liknande att det är en billig variant som säljs som komplement till ps4.
Oled skärmar med starka färger är nog att föredra när det gäller spel för att få det lite mer trevligare med vildare färger.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag rekommenderar alla att köpa en Vita. Den är super-fabulous.

*Vita brofist*

Killzone Mercenaries är FÖ ett måsteköp på konsollen. Så satans bra shooter, även med stora konsoller mätt.


signatur

Videomupp

Medlem

Dom kan fan pump ut 100 mobeller om de vill....men när software suger balle så spelar det ingen roll eller finns inte alls nästan, då kan de glömma att sälja det här...det är software som är viktigast imo inte hårvaran.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Dom kan fan pump ut 100 mobeller om de vill....men när software suger balle så spelar det ingen roll eller finns inte alls nästan, då kan de glömma att sälja det här...det är software som är viktigast imo inte hårvaran.

IMO, jag tycker PS VITA Firmware är snabbt och innovativt, och när funktionerna faktiskt utför sin uppgift (enligt instruktionerna) känns det stabilt.

Problemet är dock att flera funktioner och inställningar är sjukt uselt formulerade eller missledande, bland annat det här med att stänga av speciella notifieringar och inställningar om wifi i "powersave"-läget.

Om du däremot snackar om spel, så håller jag inte med. Men visst vill jag ha fler spel att nöta igenom

Om du däremot snackar om appar, API mm., då håller jag med.

Medlem

Köpte mig en Vita igår faktiskt. Mer som en respons på den nya. Gillar idén med remote feature:en emot ps4 (får hoppas den blir så bra som Sony vill få den till. dvs ingen extra impl tid ifrån tillverkarna).

Valde den gamla mest för den dyrare skärmens skull. Föredrar oled skärmen framför nya LCD:n (även om den såg ok ut). lite mer tjocklek gör mig absolut inget, ser det mer som en fördel, blir lite skönare att hålla i under längre gaming sessions.).

Just nu så kör jag Telltale games The Walkking Dead, all seasons för 175kr på ps network

Missade den på pc, funkar klockrent bra på VITA:n!

Har ett par andra missade spel som jag tänkte köra på Vita versionen av.
Sen är det lite coolt att man kan för en ganska billig peng köpa psp/psone1 klassiker till Vitan.

Förr eller senare så blir det nog någon FF (antagligen 9:an) plus något av Patapon spelen ifrån PSP

Medlem

Själv så är jag nog mest peppad för att 64gigs kortet ska komma! Och lite för att vita tv kommer.

Inaktiv
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mjauv:

Jag rekommenderar alla att köpa en Vita. Den är super-fabulous.

*Vita brofist*

Killzone Mercenaries är FÖ ett måsteköp på konsollen. Så satans bra shooter, även med stora konsoller mätt.

Damn fucking straight. Är mitt uppe i en flytt men så fort jag ändrat adress ska jag beställa det tillsammans med Persona 4 Golden och Rayman Legends. Folk som inte äger en Vita har ingen själ.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av anon_98854:

Jag rekommenderar alla att köpa en Vita. Den är super-fabulous.

*Vita brofist*

Killzone Mercenaries är FÖ ett måsteköp på konsollen. Så satans bra shooter, även med stora konsoller mätt.

Damn fucking straight. Är mitt uppe i en flytt men så fort jag ändrat adress ska jag beställa det tillsammans med Persona 4 Golden och Rayman Legends. Folk som inte äger en Vita har ingen själ.

Köp det på PSN, Kostar 299 att köpa därifrån istället för 350 som den fysiska versionen kostar.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Mjauv:

Jag rekommenderar alla att köpa en Vita. Den är super-fabulous.

*Vita brofist*

Killzone Mercenaries är FÖ ett måsteköp på konsollen. Så satans bra shooter, även med stora konsoller mätt.

Damn fucking straight. Är mitt uppe i en flytt men så fort jag ändrat adress ska jag beställa det tillsammans med Persona 4 Golden och Rayman Legends. Folk som inte äger en Vita har ingen själ.

Köp det på PSN, Kostar 299 att köpa därifrån istället för 350 som den fysiska versionen kostar.

Jag gillar att ha fysiska ex. Tänkte köpa från Amazon så får jag gratis frakt och kan köpa tre spel samtidigt

Medlem
Skrivet av pAaz:
Skrivet av Icerock:

Dom kan fan pump ut 100 mobeller om de vill....men när software suger balle så spelar det ingen roll eller finns inte alls nästan, då kan de glömma att sälja det här...det är software som är viktigast imo inte hårvaran.

IMO, jag tycker PS VITA Firmware är snabbt och innovativt, och när funktionerna faktiskt utför sin uppgift (enligt instruktionerna) känns det stabilt.

Problemet är dock att flera funktioner och inställningar är sjukt uselt formulerade eller missledande, bland annat det här med att stänga av speciella notifieringar och inställningar om wifi i "powersave"-läget.

Om du däremot snackar om spel, så håller jag inte med. Men visst vill jag ha fler spel att nöta igenom

Om du däremot snackar om appar, API mm., då håller jag med.

Menar både och eftersom om man kollar hur länge det har varit ute borde det finnas massor med bra spel speciellt om den vill leka med DSn. Men sen har det mycket att göra också med att de spel det har släppts till det har jag ingen intresse av, men smaken är som baken.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av pAaz:
Skrivet av Icerock:

Dom kan fan pump ut 100 mobeller om de vill....men när software suger balle så spelar det ingen roll eller finns inte alls nästan, då kan de glömma att sälja det här...det är software som är viktigast imo inte hårvaran.

IMO, jag tycker PS VITA Firmware är snabbt och innovativt, och när funktionerna faktiskt utför sin uppgift (enligt instruktionerna) känns det stabilt.

Problemet är dock att flera funktioner och inställningar är sjukt uselt formulerade eller missledande, bland annat det här med att stänga av speciella notifieringar och inställningar om wifi i "powersave"-läget.

Om du däremot snackar om spel, så håller jag inte med. Men visst vill jag ha fler spel att nöta igenom

Om du däremot snackar om appar, API mm., då håller jag med.

Menar både och eftersom om man kollar hur länge det har varit ute borde det finnas massor med bra spel speciellt om den vill leka med DSn. Men sen har det mycket att göra också med att de spel det har släppts till det har jag ingen intresse av, men smaken är som baken.

Håller med, utbudet går inte att jämföra med vad som fanns på min gamla PSP (2000). Annars hade jag köpt en Vita eller Go för den delen för länge sedan.

Men de annonserade en del intressant på samma konferens, så vi får se hur det blir framöver.

Köper gärna en ny PSP, men det ska som sagt finnas mer än 3-4 spel värda att spela.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av anon_98854:

Jag rekommenderar alla att köpa en Vita. Den är super-fabulous.

*Vita brofist*

Killzone Mercenaries är FÖ ett måsteköp på konsollen. Så satans bra shooter, även med stora konsoller mätt.

Damn fucking straight. Är mitt uppe i en flytt men så fort jag ändrat adress ska jag beställa det tillsammans med Persona 4 Golden och Rayman Legends. Folk som inte äger en Vita har ingen själ.

Köp det på PSN, Kostar 299 att köpa därifrån istället för 350 som den fysiska versionen kostar.

Jag gillar att ha fysiska ex. Tänkte köpa från Amazon så får jag gratis frakt och kan köpa tre spel samtidigt

Ah, jag är tvärtom. Jag vill bara bära med mig min konsol och inget annat, så jag vill helst ha dom digitalt


signatur

Videomupp

Medlem

Nu har jag slagit till på Amazon UK's sjukt bra erbjudande - känns bra att ha en PSP igen och tror ändå inte att jag kommer ångra mig

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Vita-Console-Memory/...


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Inaktiv
Skrivet av the_cru:

Nu har jag slagit till på Amazon UK's sjukt bra erbjudande - känns bra att ha en PSP igen och tror ändå inte att jag kommer ångra mig

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Vita-Console-Memory/...

Jäklar! Ja det erbjudandet var inte fy skam. Får nog ta och rekommendera till ett par ofrälse.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av the_cru:

Nu har jag slagit till på Amazon UK's sjukt bra erbjudande - känns bra att ha en PSP igen och tror ändå inte att jag kommer ångra mig

http://www.amazon.co.uk/Sony-PlayStation-Vita-Console-Memory/...

Jäklar! Ja det erbjudandet var inte fy skam. Får nog ta och rekommendera till ett par ofrälse.

Gjorde just en prisjämförelse. Webhallen e helt dumma i huvdet med sin prissättning, ärligt talat:

---------Uncharted Golden Abyss | Unit 13 | Resistance: Burning Skies

Webhallen (phys)--------349 sek | 349 sek | 399 sek
Amazon UK (phys)--------182 sek | 178 sek | 181 sek
Sony Store (download)---229 sek | 171 sek | 171 sek


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

1
Skriv svar