BattleNet-problem?

Medlem
BattleNet-problem?

Fick min CE för en halvtimme sen och har sedan dess hunnit installera spelet och aktivera min cd-nyckel på BattleNet. Startade spelet och fick omgående logga in på BattleNet inuti spelet varvid jag möts av en ruta som säger att mitt BattleNet-konto inte har SC2 aktiverat. Loggar in på nätet och kollar och ser att SC2 finns där men hur jag än försöker så får jag inte igång mitt SC2. Någon fler som upplevt detta problem?

/ LordDaimos

Inaktiv

Mitt fungerar helt perfekt.

Du har helt säkert tagit rätt cd key och inte wow free pass eller något annat?

Sorry men har ingen aning kolla officiella forum, kanske är känt problem.

Medlem

Nej det är rätt nyckel jag tagit för jag kan se spelet om jag loggar in via webbläsaren. Har kollat de officiella forumen och där pratar de om att om man byter lösenord ett antal gånger så kan det fungera (har gjort detta 5-6ggr) samt att man kan behöva byta kommunikationsspråk om man är i fel region (har provat byta lite där med men utan resultat). Har mailat supporten om det men de lär nog ha en hel del att göra idag.

/ LordDaimos

Medlem

jag har samma skit, fyfan

edit: funkade när jag bytte lösenord, antar att jag hade flyt då :l

Medlem

Hade samma fel oxå, verkar helt random, säkert deras loginservrar som inte synkroniserar som de ska... men med tanke på hur technical forums logindialog ser ut känns det inte som att de överhuvudtaget testat systemet? Fail.. purchased goods fail ^^

Byta lösenord hjälpte efter en halvtimme... oklart om det var triggern eller inte dock...

Medlem

Det fungerade inte två timmar efter att jag bytt lösenord men när jag istället valde att "Forgot password" så gick det till sig på 10 minuter. Lurigt fel dock.

/ LordDaimos

Medlem

Funkade inte för mig heller, men löste sig direkt efter "forget password"... Skumt

Medlem

Hände samma sak för min vän (dock inte för mig).
Han fick ändra mail nån gång eller två, sedan fungerade det.

För mig låter det endast som att batte.net var överbelastat och inte klarade av alla registreringar och inloggningar under perioden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar