Hur tänkte Blizzard nu?

Medlem
Hur tänkte Blizzard nu?

Jag älskade originalet och naturligtvis vill jag spela Starcraft 2 nu när det kommer.
Jag är en sån typ som mer än gärna köper mina spel digitalt.
Tycker det nästan bara finns fördelar med det systemet. Det är snabbt och smidigt och har hittils aldrig varit några problem för mig.

Fick dock en smärre chock när jag försökte köpa Starcraft via Battle.net.
Prislappen ligger på 59.99Euro.
Lite snabb huvudräkning och man inser att notan hamnar på nästan 600:-

Webhallen säljer samma spel, med tillbehör du inte får när du köper digitalt, för 427:-

Kan nån vara snäll och förklara hur det kan bli billigare att köpa av en återförsäljare istället för att slanga det direkt från tillverkaren. Jag får inte ihop matematiken iaf.

Idioti!


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Ja det är ju samma som på steam.

Har ingen aning om varför det är så. Fast boxen, cdn och skipping till butikerna kostar ju egentligen inte ett skit. Man kanske inte vill konkurrera med sina återförsäljare?

Medlem

Det är väl så.

Ska jag vara ärlig ser jag online-köp som bra service. När jag häromåret fick för mig att testa WoW var det mitt i natten en lördag i en småstad - två dygn till en öppen butik med spelet och INGA onlineköp fanns (till skillnad från NCSoft som hade det redan då)... då blev det Direct2Drive...

...så tja, att kunna köpa det elektroniskt samt slippa kartongen (vi kan kalla det avemballering vilket normalt är en tilläggstjänst när man köper prylar) är helt klart värt en del extra - anser jag

Medlem

Anledningen är att om de skulle sälja spelen superbilligt skulle de konkurera ut varenda fysisk butik på nolltid. Det vill dom/får dom inte.
Jag köpte ändå SC2 online, 60$ kan dom få för 12 år och att jag ska slippa skivor

Medlem

Går att köpa sc2 nycklar lagligt som är billigare en det blizzard kör.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hörde att Elgiganten och Mediamark i någon stad pressade ner priset till 150kr igår (I FYSISK BUTIK) och att en anställd gissade på att priset kunde sjunka till under 100kr idag (läs: onsdag) om de fanns exemplar kvar.
Jag kan tänka mig att något svin gick dit och köpte många spel till en billig penning och lade upp nycklarna för auktion på diverse sidor. Ett tips kanske.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

150kr?!?! shit jag måste dra till elgiganten och kolla, eller vilka städer var det i?

Medlem

Ja, sådana kedjor har ofta lockpriser. De får igen pengarna bara de lockar fler kunder till butikerna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ei
Medlem

Mediamarkt hade spelet för 300 enligt min kamrat. Och när du väll reggat nyckeln på nätet så är det ju en digital kopia du har.

Medlem

Även en optisk disk lagrar spelet digitalt... men nu missförstod jag medvetet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag fick tag på mitt sc2 exemplar för 289kr på mediamarkt. Det är lustigt, för mediamarkt har aldrig skickat något reklamblad hit och på deras hemsida får man inte direkt en lista över deras sortiment.

Samma dag som jag införskaffade sc2, var det fullt med folk på webhallen och game, som köpte starcraft 2. Där såldes det för 500kr.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nån som har lust att ge mig en Guest Pass Key om jag tigger riktigt snällt? ^^

Medlem

Har du väl aktiverat ditt konto så kan du ju utan problem ladda ner spelet från Blizzards server.

Synd att man inte gjorde detta tidigare, typ när jag fortfarande hade koden till mitt Starcraft och Brood War.


signatur

Heja Blåvitt

1
Skriv svar