Xcom Classic - Ironman - FAIL!

Testpilot
Xcom Classic - Ironman - FAIL!

Igår startade jag en Classic ironman då jag slappade i soffan med laptopen i knäet.
Tänkte att jag skulle kirra ironman achievement om jag orkade innan det kommer nya spel.

Körde på lika smått-vårdslöst som jag brukar spela , fick så mycket spö att jag nog borde ligga i fosterställning och gråta.
Grymt fascinerande att se det gå åt helskotta , en för snabb rusch och en gubbe dog då han hittade ett nytt gäng sectoids som flankade honom direkt.
Sectoids som flankade och undvek min overwatch BOOM , hela teamet mosat.

Hmm , bör omvärdera min strategi (YOU THINK?), särskilt i början då man inte har några hjälpmedel och ens gubbar är nybörjare hela bunten och inte kan träffa en lada inifrån

Blir nystart senare , just början på XCOM är det viktigaste att få rätt då spelet är som svårast då.

Kiri OUT

#blogg

phi
Medlem
Xcom Classic - Ironman - FAIL!

Full satellite coverage och överlevnad för sina soldater är nyckeln till att klara starten på ironman. Sen rullar det mest bara på som vanligt bortsett ifrån att man inte kan missbruka save/load hela tiden.

Det blir enligt mig ett mycket roligare och bättre spel på ironman.

Testpilot

Ja , har kört classic innan men just ironman gör ju att rushar man lite för mycket och väcker några extragrupper med aliens så får man bita i det sura äpplet

Just starten är knixig innan man har ett antal veterangubbar som hjälper ditt team att överleva.

Får se hur kvällens spelande blir med en ny omgång och lite mera försiktigare strategi.

Ser fram emot expansionen där mitt normala lite smått vårdslösa risktagande kommer belöna mig med extra mycket meld resurser fast med extra många dödsfall , hehe.

1
Skriv svar