Fått SC2 skiva men

Inaktiv
Fått SC2 skiva men

Idag som kom min Starcraft 2 skiva på posten som jag förhandsbokade för 3-4 år sen. Dock går det inte att installera spelet för ens imorgon!
Såg fram emot att få lira en dag extra innan min semester tar slut i nästa vecka och tillbaka till vardagen som systemutvecklare.

Det följde för övrigt med 10 dagars fritt spel på World of Warcraft samt något som kallades för Quest Pass för Starcraft 2.


signatur

/Sir Brage, fd Svett-Bengan

Medlem
Skrivet av sir_brage:

Quest Pass för Starcraft 2.

"Guest Pass" menar du väl?

Men ja, det är ju lite synd att du inte kan spela. Samtidigt tycker jag att det är ett väldigt rättvist system som Blizzard använder sig av.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

blizzard har gjort ett ganska bra system som hindrar piratkopiering, eftersom man måste vara online för att lira multiplayer (dvs inget lan stöd) så måste verkligen alla som vill lira annat än kampanj köpa spelet.
du kan installera spelet 00:01 inatt.
om servrarna pallar trycket dvs

Medlem
Skrivet av Takt:

blizzard har gjort ett ganska bra system som hindrar piratkopiering, eftersom man måste vara online för att lira multiplayer (dvs inget lan stöd) så måste verkligen alla som vill lira annat än kampanj köpa spelet.
du kan installera spelet 00:01 inatt.
om servrarna pallar trycket dvs

man måste väl vara online för kampanjen med eller har jag missuppfattat?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av Takt:

blizzard har gjort ett ganska bra system som hindrar piratkopiering, eftersom man måste vara online för att lira multiplayer (dvs inget lan stöd) så måste verkligen alla som vill lira annat än kampanj köpa spelet.
du kan installera spelet 00:01 inatt.
om servrarna pallar trycket dvs

man måste väl vara online för kampanjen med eller har jag missuppfattat?

Jo, kampanjen också.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

det går att spela offline också, men då får man inga achievments.
och man måste registrera mot b-net först, ev även logga in för att få alternativet att lira offline (inte helt säker på det)

det jag menade med posten var att hur mkt folk än piratkopierar spelet så kommer dom aldrig att kunna lira multiplayer ändå iom att man måste ha ett b-net konto med cdkey.
singleplayer är nog bara en tidsfråga innan det finns tyvärr :/

Medlem

Jag har ingen dvd så undrar om någon vet ifall man kan installera med digital download ? Jag har ett CE som kommer på posten idag eller i morgon.

Inaktiv

du kan installera med digital download. 00:01 inatt.
Men! du kan inte spela före du har en cdkey.

Medlem

Funkar att installera nu... Har startat och loggat in också.

Medlem

någon som har ett guest pass över?, tar hemskt gärna emot ett isf

Medlem

jag fick 2 st guest passes i mitt paket, fick jag ett för mycket?

Medlem
Skrivet av Lerner:

jag fick 2 st guest passes i mitt paket, fick jag ett för mycket?

Nej jag fick två i min CE också. Perfekt för att ta en spelkväll med två kompisar.

/ LordDaimos

Medlem

Nån som har lust att ge mig ett guest pass?

Inaktiv

Alltså, jag måste vara dum i huvudet. men vart fariken hittar jag koden för att aktivera spelet på battle.net?

Jag har två guestpass o ett pass till Wow, men jag ser ingen 26-siffrig kod någonstans?

hilfe?

Inaktiv
Skrivet av Edlund:

Alltså, jag måste vara dum i huvudet. men vart fariken hittar jag koden för att aktivera spelet på battle.net?

Jag har två guestpass o ett pass till Wow, men jag ser ingen 26-siffrig kod någonstans?

hilfe?

Koden sitter på insidan av cdfodralet.

Inaktiv

Nix, finns inget.

grattis till mig.

Inaktiv

hm, jobbigt. :S
Kontakta Blizz kundsupport eller återförsäljaren om hjälp imho. Demand satisfaction.

1
Skriv svar