Robot
NHL 14

NHL 94 – ett banbrytande spel för hela sportvärlden, dessutom något av det roligaste som skapats. 20 år har gått, och detta uppmärksammar EA Sports i årets upplaga av NHL-serien. I brist på annat, kan man anta.

#nhl-14, #ea-sports, #nhl-94, #nhl-13


Medlem
NHL 14

Inte till pc

Medlem

NHL '94 introducerade direktskott om jag inte minns fel, hade skitskoj med det en gång i tiden. FIFA '96 var en annan milstolpe för EA

Medlem

varför skeppas inte nhl istället för fifa som ett förlåt förseningen spel för =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Efter att ha spelat demot kan jag säga att nhl 14 är nhl 13 fast med färre buggar. NHL 13 var riktigt skoj i några veckor tills man insåg alla buggar och störande moment. T.ex. den magiska poken, rätt många cheesemål för att inte tala om den h elt värdelösa fysikmotorn som inte riktigt kunde hantera momentum(Tacklingar som leder till att man "studsar" ut från sargen) mm. Nhl14 känns mest som en stor patch om man ser till det rent spelmekaniska.

Fightingen är för mig helt ointressant och jag hoppas att det går att stänga av.Det är roligt 1 eller 2 gånger men sedan vill man bara spela hockey ju!

Hade gärna sett att de förbättrar gränssnittet snart, och laddningstider.

Medlem

Spelet behöver en hel del jobb. Det är fortfarande kul, men just nu har dom tagit ett steg framåt och två bakåt. Tror inte vi kommer få se mycket åtgärdat, EA lägger troligtvis all krut på next gen och NHL 15.

Jag skulle ge spelet 2 av 5, med tanke på att det är NHL 13 med värdelösa uppdateringar.

Det är 5 stora ändringar som gjorts.
Collision physics:
Snygga och effektiva tacklingar.. Men använder du det så får du sitta på bänken i stort sett hela matchen. Överdrivet mycket utvisningar.

Fighting systemet:
Snyggt och roligt... ett tag. Men efter 5 slagsmål per match blir det snabbt irriterande. 1 av 4 tacklingar leder till slagsmål.

One touch dekes:
Göra finter i tidigare versioner krävde att man hade lite fingerfärdighet. Nu behöver man bara trycka på en knapp. Förmodligen för att tilltala alla "casual" spelare, "Dumbed down" tror jag uttrycket är.

Be a pro utökat med saker att göra utanför isen:
Vet inte varför dom lagt krut på nått sånt, inte direkt välgjort heller.

NHL 94 mode:
Ökad hastighet med blå is. Hastigt gjort som en kul grej men inget som påverkar betyget. Går inte ens att köra online.

Som tillägg på allt har spelet fler buggar än NHL 13. Spelet är "Mycket bra" i grunden. Men inte värt pengarna, om man inte köper det endast för onlinespel.

Medlem

Gör min comeback till NHL sedan sega tiden med detta. Grymt peppad! Nu jävlar!

Medlem

Är det vekligen bara 09 som kommit ut till PC av 09 och framåt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Menar du inte att spelet känns som NHL 10?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

iuz
Medlem

Så här är det.

NHL kan vara bra. MEN och det är ett stort men. Jag är statistik och realismnörd ja det låter kanske fånigt men så är det. Den biten är inget vidare.

5 fighter/match? Orealistiskt. Var finns misconduct? Var finns Game misconduct? Intigatar du en fight är det 2 +5 +10. Var finns suspension? Vill man skapa ett bra NHL se till att vara trogna till realism och statistik, det är det det handlar om förutom action i spelsekvenserna. Nääää satsa lite på domar AI också....

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

varför skeppas inte nhl istället för fifa som ett förlåt förseningen spel för =_=

för att tyvärr så släpps inte nhl 14 alls till dom nya konsolerna utan vi får snällt vänta på nhl 15 för en förhoppningsvis ny motor som kan kanske fläska på med lite nya features


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.

Då får det vara klassisk styrning som standard på PC och så kan vi som har handkontroll välja att köra i det nya läget om vi vill. De går miste om en del kunder trots allt.

Medlem

NHL 13 kändes otroligt segt med deras "true performance skating" jag ser inget som pekar på att det har ändrats.

Ett av mina problem med alla dom senaste NHL spelen är all down time hela tiden. man kan inte skippa en massa onödiga sekvenser och kamera vinklar på en gång utan det ska slösas en massa tid.
Varför kan man inte skippa replays på en gång. jag vill inte se nån close up på avbytar bänken emellan.
Jag vill inte vänta ett antal sekunder innan spelet fortsätter efter varja avbrott.

Medlem

Känns genomgående som att nyheterna mellan spelen borde kunna rymmas i en patch. Förutom mellan NHL 12 och 13 där true performance skating infördes vilket verkligen påverkade hur man spelade och ökade realismen.

Sen är det mycket som genomgående inte justeras. Har tex sedan NHL 09 väntat på att man ska kunna randomisera lag i en turnering. Tycker även att svårighetsgraden gör ett väl rejält skutt mellan rookie och pro, dvs lättast och näst lättast och hatar verkligen tipsrutan som man inte blir av med när man kör rookie, vem f-n läser den mitt under spel, den är ju bara i vägen och går inte att avaktivera.

Ser dock stört mycket fram emot next gen och NHL 15..

Medlem

Var så ivrig så jag åkte och köpte på rasten i skolan Inledde med ett svidande nederlag, men måste konstatera att fysiken i spelet utklassar 12:an totalt, vilket förvörigt är det sensate NHL jag äger

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.

Då får det vara klassisk styrning som standard på PC och så kan vi som har handkontroll välja att köra i det nya läget om vi vill. De går miste om en del kunder trots allt.

Att spela sportspel med tangentbord och mus är som att spela RTS på konsol med gamepad. Det går men är inte speciellt roligt och tror inte marknaden är speciellt stor.
Pengarna det går åt att konvertera spelet till PC och få det att fungera med alla olika konfigurationer kostar nog mer än dom får in. Gissar på att det är en ekonomisk fråga som i dagsläget inte ger tillbaka lika mycket som dom lägger ut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Har idag köpt detta spel som inte har rätt spelartrupp för Leksand och Örebro. Var i kontakt med supporten och där var man otrevlig och informerade mig med att man INTE kommer att släppa en uppdatering på de spelare som spelar i LIF och Örebro. Möjligt vis kan detta ske till NHL 15. Att betala 699 SEK och få ett spel som inte fungerar som det ska enligt reklamen strider mot konsumentlagen och en kontakt med ARN kommer tas.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.

Då får det vara klassisk styrning som standard på PC och så kan vi som har handkontroll välja att köra i det nya läget om vi vill. De går miste om en del kunder trots allt.

Att spela sportspel med tangentbord och mus är som att spela RTS på konsol med gamepad. Det går men är inte speciellt roligt och tror inte marknaden är speciellt stor.
Pengarna det går åt att konvertera spelet till PC och få det att fungera med alla olika konfigurationer kostar nog mer än dom får in. Gissar på att det är en ekonomisk fråga som i dagsläget inte ger tillbaka lika mycket som dom lägger ut.

FiFa spelen kommer till PC och det är många som spelar det. Jag ser inget problem varför det inte skulle funka på PC. Hockeyspelen fanns på pc tidigare...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.

Då får det vara klassisk styrning som standard på PC och så kan vi som har handkontroll välja att köra i det nya läget om vi vill. De går miste om en del kunder trots allt.

Att spela sportspel med tangentbord och mus är som att spela RTS på konsol med gamepad. Det går men är inte speciellt roligt och tror inte marknaden är speciellt stor.
Pengarna det går åt att konvertera spelet till PC och få det att fungera med alla olika konfigurationer kostar nog mer än dom får in. Gissar på att det är en ekonomisk fråga som i dagsläget inte ger tillbaka lika mycket som dom lägger ut.

FiFa spelen kommer till PC och det är många som spelar det. Jag ser inget problem varför det inte skulle funka på PC. Hockeyspelen fanns på pc tidigare...

Jag vet att hockeyspelen fanns på PC tidigare då jag spelade mycket NHL 95 och NHL 96 på PC. Men som jag skrev tidigare så fungerar det att spela sportspel på en PC men det ligger i samma klass som RTS till konsol. Styrningen är inte den bästa och formodligen därför marknaden är så enormt liten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.

Då får det vara klassisk styrning som standard på PC och så kan vi som har handkontroll välja att köra i det nya läget om vi vill. De går miste om en del kunder trots allt.

Ganska tydligt att de inte tjänade pengar på att porta över spelet till PC. Marknaden är för liten. Hur många är intresserade utav hockey, har pc gamepad samt köper spelet och inte piratar? Typ 0,01%


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

Går inte att spela med tangentbord och mus så inte så konstigt att det inte kommer till pc och för att så få personer har en gamepad.

Då får det vara klassisk styrning som standard på PC och så kan vi som har handkontroll välja att köra i det nya läget om vi vill. De går miste om en del kunder trots allt.

Att spela sportspel med tangentbord och mus är som att spela RTS på konsol med gamepad. Det går men är inte speciellt roligt och tror inte marknaden är speciellt stor.
Pengarna det går åt att konvertera spelet till PC och få det att fungera med alla olika konfigurationer kostar nog mer än dom får in. Gissar på att det är en ekonomisk fråga som i dagsläget inte ger tillbaka lika mycket som dom lägger ut.

FiFa spelen kommer till PC och det är många som spelar det. Jag ser inget problem varför det inte skulle funka på PC. Hockeyspelen fanns på pc tidigare...

Jag vet att hockeyspelen fanns på PC tidigare då jag spelade mycket NHL 95 och NHL 96 på PC. Men som jag skrev tidigare så fungerar det att spela sportspel på en PC men det ligger i samma klass som RTS till konsol. Styrningen är inte den bästa och formodligen därför marknaden är så enormt liten.

Som sagt. Det är lönsamt till FIFA spelen. Ser inte varför det inte skulle vara lönsamt till hockey. Väldigt många spelar FIFA på pc. Det märker man på ultimate team.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Som sagt. Det är lönsamt till FIFA spelen. Ser inte varför det inte skulle vara lönsamt till hockey. Väldigt många spelar FIFA på pc. Det märker man på ultimate team.

Kanske för att fotboll är världens största sport någonsin och enbart i Sverige är har fotboll 20% fler åskådare på tv på landslagsnivå och mer än dubbla på lokal nivå.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

De övergav PC på grund av piratkopiering... dumt beslut

Medlem

Vad hände här? Ändring i rubrik och betyg?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Redaktör
Skrivet av dotque:

Vad hände här? Ändring i rubrik och betyg?

Say what?


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dotque:

Vad hände här? Ändring i rubrik och betyg?

Say what?

Måste vara jag som är full!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Redaktör
Skrivet av dotque:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dotque:

Vad hände här? Ändring i rubrik och betyg?

Say what?

Måste vara jag som är full!

Det är lill-lördag i Hedemora på torsdagar, du kan motivera fyllan med att du känner dig lite dalmasig i dag.


signatur
Medlem
Skrivet av Hannorden:
Skrivet av Lolflakes:

Inte till pc

De övergav PC på grund av piratkopiering... dumt beslut

För oss som bara har PC, finns det något annat hockeyspel? Jag har letat lite, men inte funnit något. Det är lite tunnt på den fronten, precis som de flesta sporter. Jag hittade curling- och cykelspel, men inte hockey.... :/


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så om man vill uppgradera från NHL11 och inte bryr sig så mycket om slagsmål så är det NHL13 som gäller? Billigare också ju. Spelar inte online knappt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar