Mirror's Edge-producent börjar jobba med EVE: Valkyrie

Robot
tsk
Medlem
Mirror's Edge-producent börjar jobba med EVE: Valkyrie

Bra skit! Låt oss hoppas att Valkyrie blir en modul i EVE och inte stand-alone.

Medlem

EVE-designer går till LoL, DICE-producent går till EVE. Det är ju så att man blir alldeles snurrig i bollen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

tsk
Medlem
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

Det var värre förr. Under det gånga året har gjort om alla introduktionstutorials vilket hjälper mycket men jag skulle ljuga om det jag sa att det inte är mycket att sätt sig in i

Om någon vill prova så har de här en 21dagars trial:
https://secure.eveonline.com/trial/?invc=ba1e81a5-6c49-44b8-a...

Medlem
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

Spelet EVE är inte så avancerat. Ganska lätt att komma igång och börja flyga omkring. Däremot är det när du börjar stöta på andra spelare som det börjar bli intressant. DÅ är det bra mycket svårare.
Spelet blir vad man gör det till. Om man förväntar sig att få allting gratis så ska du nog inte ens testa för du kommer bli GRYMT besviken.
Räkna med att kämpa för att få in dina första pengar och att sen förlora alltihop för att du köpte nåt du egentligen inte har råd med och förlorade det i samma timme....

Jävligt roligt och spännande spel om man ger det en chans.

Medlem
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

Som sagt så var det värre förr. Nu finns det etablerade Corporations som ägnar en stor mängd tid och resurser på nya spelare. Men också som sagt så blir det vad man gör det till! Alla gånger!

Jag var nästan rädd i början. Jag ville spela men allt jag läst och hört om kurvan, tiden, det där och det andra. Det är egentligen några personers syn och inställning till det hela.

Man lär sig inget på en gång. Ja det är mer komplext än tex. WoW, men det tycker jag är roligt! Var sak har sin tid!

Och du ska testa. Det finns 14 och 21 dagars test!

Tveka inte att höra av dig så lirar vi ihop!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

Som sagt har dom gjort mycket för att hjälpa till i inlärningen... annat var det 2004 då jag köpte första utgåvan! Men det var coolt oxå

Förbered dig på att sugas in i ett spel som kan ta över din verklighet! Allt är möjligt i EVE - det är helt sjukt.

Medlem
Skrivet av isma:
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

Som sagt har dom gjort mycket för att hjälpa till i inlärningen... annat var det 2004 då jag köpte första utgåvan! Men det var coolt oxå

Förbered dig på att sugas in i ett spel som kan ta över din verklighet! Allt är möjligt i EVE - det är helt sjukt.

Ja, allt är möjligt. Och mer ska det bli. "Walking in stations" är en sak, Valkyrie är en annan. Det finns lite smått och gott!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

http://i.imgur.com/V2qvdkY.png

Alla som spelar sina spel kommer alltid hävda att just det spelet är extremt svårt.

Eve Online är ett bra spel, men 50% av tiden går åt till chattande och combat är kriminellt uselt gjort, handlar mer om vem som har lagt ner mest tid för de dyraste vapen/kanonerna/skeppet.

Det är delvis därför de skapar Valkyrie just för att skillnivån i dagens Eve är skrattretande låg.

Om du vill styra en klan så finns det ett högre skillcap på Eve men det är mer diplomati etc.
Men igen, väldigt mycket i spelet handlar mer om tid åtsjunket än ren skill.

Så är det till en viss del i alla MMORPG:n, men i Eve är det mer utstuderat än i många andra spel.

Men igen! Det är ett bra spel om du är långsam men har mycket tid att disponera med.

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Craze:

Alltid varit lite sugen på att börja lira EVE. Har hört att det är en svår lärlingskurva dock. Stämmer detta?

http://i.imgur.com/V2qvdkY.png

Alla som spelar sina spel kommer alltid hävda att just det spelet är extremt svårt.

Eve Online är ett bra spel, men 50% av tiden går åt till chattande och combat är kriminellt uselt gjort, handlar mer om vem som har lagt ner mest tid för de dyraste vapen/kanonerna/skeppet.

Det är delvis därför de skapar Valkyrie just för att skillnivån i dagens Eve är skrattretande låg.

Om du vill styra en klan så finns det ett högre skillcap på Eve men det är mer diplomati etc.
Men igen, väldigt mycket i spelet handlar mer om tid åtsjunket än ren skill.

Så är det till en viss del i alla MMORPG:n, men i Eve är det mer utstuderat än i många andra spel.

Men igen! Det är ett bra spel om du är långsam men har mycket tid att disponera med.

Precis vad jag pratar om i mitt tidigare inlägg!


signatur

Niet.

1
Skriv svar