Bar of Legends – BarCraft ynglar av sig

Robot
Bar of Legends – BarCraft ynglar av sig

Nu blir det även barhäng i Sverige för de som gillar League of Legends.

#league-of-legends-clash-of-fates


Medlem
Bar of Legends – BarCraft ynglar av sig

En härlig tid vi lever i.

Esportsbarer, liksom. Helt plötsligt känns det som man lever i Blade Runner-universumet.

Medlem

Mera sådant i framtiden! En varning dock i att det kanske inte funkar så bra i en liten stad.

Skägg.
10 Chambers

Har inte lyckats ta mig iväg på något sådant ännu, men det vore trevligt.


signatur
Medlem

28:e september? En vecka efter Season 3 world finals? Det är väl stiltje, i alla fall i den officiella scenen, ett bra tag efter Worlds. Undra vad de tänkte visa, eller är det nån challanger då kanske?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Men barn får väl inte komma in på barer?

Medlem
Skrivet av pezit:

Men barn får väl inte komma in på barer?

"Bara barn som spelar dataspel! *HERP DERP*!"

EDIT: Dessutom får väl föräldrar ha med sig sina barn på en pub, O'Learys har till och med en barnmeny.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av pezit:

Men barn får väl inte komma in på barer?

"Bara barn som spelar dataspel! *HERP DERP*!"

EDIT: Dessutom får väl föräldrar ha med sig sina barn på en pub, O'Learys har till och med en barnmeny.

Jag tog det mer som att det bara är barn som spelar LoL.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

28:e september? En vecka efter Season 3 world finals? Det är väl stiltje, i alla fall i den officiella scenen, ett bra tag efter Worlds. Undra vad de tänkte visa, eller är det nån challanger då kanske?

4e oktober slutar väl finals och säsong 3.

Edit: Antagligen de här matcherna som de visar då. (En av de iaf)

http://na.lolesports.com/worlds/schedule/round-2


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av ptute:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av pezit:

Men barn får väl inte komma in på barer?

"Bara barn som spelar dataspel! *HERP DERP*!"

EDIT: Dessutom får väl föräldrar ha med sig sina barn på en pub, O'Learys har till och med en barnmeny.

Jag tog det mer som att det bara är barn som spelar LoL.

Helt rätt.

Medlem

Jag drar nog dit, undrar om de hyrt hela stället eller inte. Det är ju rätt stort där.


signatur

IDKFA

Medlem

Hej!

Den 28:e September spelas semifinalerna på Galen Center. De matcherna vi kommer visa är Best of 5 och börjar 21:00 svensk tid Bli gärna medlemmar i Faebookgruppen för att få kontinuerlig information

Mvh,

Anna

Medlem

Dota2Bar ftw!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Dreako:

Dota2Bar ftw!

DotB -> Defence of the Bar.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:
Skrivet av Dreako:

Dota2Bar ftw!

DotB -> Defence of the Bar.

Inte BotA då? Bar of the ancient?

Medlem

Ibland önskar jag att man bodde i Stockholm. Problemet är bara att jag inte tycker om Stockholm.... Så mycket folk. Så mycket stress. Så mycket stockholmska.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av pezit:
Skrivet av ptute:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av pezit:

Men barn får väl inte komma in på barer?

"Bara barn som spelar dataspel! *HERP DERP*!"

EDIT: Dessutom får väl föräldrar ha med sig sina barn på en pub, O'Learys har till och med en barnmeny.

Jag tog det mer som att det bara är barn som spelar LoL.

Helt rätt.

Suck....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

4e oktober slutar väl finals och säsong 3.

Edit: Antagligen de här matcherna som de visar då. (En av de iaf)

http://na.lolesports.com/worlds/schedule/round-2

Cool, då kanske det var mer planerat än jag trodde! Tack!

Skrivet av pezit:
Skrivet av ptute:

Jag tog det mer som att det bara är barn som spelar LoL.

Helt rätt.

Då kan vi konstatera att det är fel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ta det inte så hårt, det är bara roligt att påpeka att LoL är den nerdummade versionen av dota, jag vet att äldre gubbar som vill spela lite casual också gillar det.

Medlem
Skrivet av pezit:

Ta det inte så hårt, det är bara roligt att påpeka att LoL är den nerdummade versionen av dota, jag vet att äldre gubbar som vill spela lite casual också gillar det.

Pinsamt försök. Prova gärna igen.

Synd att det är så far away.

Medlem

Guligt Dota spelare som dissar Lol för att vara nerdummat.. Men om vi ska vara ärliga så är alla Dota spel nerdummade i jämnförelse med warcraft 3 som de är baserade på.

Medlem

Lite OT, men är det bara jag eller känns det dumt att enbart ha BarCraft på söndagar? Så är det i alla fall i Göteborg, vilket är en anledning till att jag inte vart där ännu. Man vill ju gärna ha möjlighet att ta mer än en öl och se fler än 2-3 matcher.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Dota2Bar ftw!

Det är mycket möjligt i framtiden! Men vi får fokusera på en expandering i taget

/Anna Ström, BarCraft STHLM

Medlem
Skrivet av AkirA:

Lite OT, men är det bara jag eller känns det dumt att enbart ha BarCraft på söndagar? Så är det i alla fall i Göteborg, vilket är en anledning till att jag inte vart där ännu. Man vill ju gärna ha möjlighet att ta mer än en öl och se fler än 2-3 matcher.

Det beror helt enkelt på att finalerna i turneringar oftast ligger på just söndagar.

/Anna Ström, BarCraft STHLM

Medlem

Börjar bli dags att ta en hotellweekend i sthlm med öl och streams!

Medlem
Skrivet av Sindawilya:
Skrivet av AkirA:

Lite OT, men är det bara jag eller känns det dumt att enbart ha BarCraft på söndagar? Så är det i alla fall i Göteborg, vilket är en anledning till att jag inte vart där ännu. Man vill ju gärna ha möjlighet att ta mer än en öl och se fler än 2-3 matcher.

Det beror helt enkelt på att finalerna i turneringar oftast ligger på just söndagar.

/Anna Ström, BarCraft STHLM

När det är större turneringar så följer jag hela tävlingen, så för mig kan ni gärna köra hela helgerna.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

1
Skriv svar