Skapande av en app till iPhone Alternativt Android

Medlem
Skapande av en app till iPhone Alternativt Android

Hej, Mitt namn är Emil och går Företagarlinjen på Europaskolan i Strängnäs. Vi ska starta något som kallas Ung företagsamhet denna termin. Meningen med detta är att man ska lära sig hur det är att driva och tillslut avveckla ett företag. Man ska också lära sig att skapa en affärsidé och en affärsplan. Nu till huvudsaken.

Jag är intresserad av att skapa och sälja en applikation till iPhone och/eller Android men jag har ingen aning hur man gör detta. jag vill därför ställa några frågor till de som är mer kunniga inom området. Alternativet finns också att någon annan utvecklar appen. Om någon är intresserad av detta kan denne mejla mig på Hammertaim@gmail.com

1.Ungefär hur lång tid tar det att utveckla en app som är för det mesta textbaserad?.

2. Vilken slags budget krävs det för att kunna utveckla appen till att den finns tillgänglig för försäljning på App-store eller Android Market

Här kan du läsa mer om Ung Företagsamhet '
[http://www.ungforetagsamhet.se]

Med Vänlig Hälsning Emil


signatur

[i]Even In Death I Still Serve[i]

Medlem

Du kanske borde inrikta dig på något du faktiskt kan.

Medlem

Jag tänkte säga det jag också, om fokusen är att starta och avveckla ett företag bör du väl ändå fokusera på det, och inte på att utveckla en app?

Att skapa appar är långt mer komplicerat än många tror, och är inget du slänger ihop bara som stöd för en annan kurs.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Man behöver ju nödvändigtvis inte kunna programmera, skapa UI, grafik m.m för att kunna starta ett företag som utvecklar en app.

Men det förutsätter ju att man känner någon eller några personer som kan göra dessa saker och är villig att göra det på sin fritid och med största sannolikhet också gratis, såvida du inte har rika föräldrar är villiga att kasta pengar på dig som du sedan kan kasta på de personer som gör jobbet åt dig. Sen kan du sitta och rulla tummarna och ta åt dig all ära.

Och med det kan jag ju bara säga lycka till

1
Skriv svar