Arma III – nu kan du besöka Altis

Robot
Medlem
Arma III – nu kan du besöka Altis

Sweet! Har spelat sen Alpha-fasen och är riktigt sugen på att få pröva det riktiga spelet!

Medlem

Har jag dåligt minne eller var det OFP theme låten typ ommixad ?

Inaktiv

Synd att Bohemia Interactive var tvungna att tvinga ut spelet i sitt nuvarande alfastadie i form av låg spelprestanda, mängden tillgängliga föremål och avsaknaden av en komplett enspelarkampanj.

Medlem

Vilken knasig release, ingen kampanj utan bara en bunt med showcases. Känns som det fortfarande är i beta stadiet.

Grafiken är väl OK, och det är säkert en bra "krigssimulator", men miljöerna är så oinspirerande och tråkiga. Det har varit så sedan Op. Flashpoint-dagarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Synd att Bohemia Interactive var tvungna att tvinga ut spelet i sitt nuvarande alfastadie i form av låg spelprestanda, mängden tillgängliga föremål och avsaknaden av en komplett enspelarkampanj.

Tvungna? De har ingen utgivare som pressar dem att släppa spelet på utsatt tid. De hade enkelt kunnat skjuta fram det någon månad.

Medlem

Så ingen singleplayer kampanj än? Har dom sagt när den blir av? 2014-2015? Säkert bra när det blir klart..


signatur
Medlem

Arma 3 kommer aldrig bli färdigt, buggar kommer alltid att finnas speciellt i en så komplex miljö som denna, nu eller om en månad spelar ingen roll. Det finns MASSVIS att göra i spelet även fast dom förskjutit SP-kampanjen tex, finns en del material i steam workshop att leka med, eller varför inte göra en egen kampanj?

Medlem

Vad kommer kampanjen handla om? Rädda två spelutvecklare från den grekiska armén?

Medlem

Kommer inte köpa innan de har fixat spelet. Altis ser ut som skit också, tråkigare miljöer och terräng får man leta efter.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av zauii89:

Har jag dåligt minne eller var det OFP theme låten typ ommixad ?

Mjo tänkte desamma, hade vissa toner från Flashpoint. Mmm vilka minnen man får tillbaks nu :).

Inaktiv

Kampanjerna är ofta politiskt tvivelaktiga. Iran invaderar Grekland, medan USA kommer och räddar situationen (som alltid).

ArmA hade dock en bra tvist där rojalisterna, USA-proxyn man slåss för, hade ihjäl protagonisten när han upptäckte deras krigsbrott. Queens gambit bortsåg från det och målade upp någon sagoboksstory med kungar och prinsessor mot elaka kommunister.

ArmA 2s story var så dum att jag inte intresserade mig för den. Men på något sätt hamnar USA i ännu ett land de inte har något att göra med.

Kampanjerna har alltid varit sekundära. Det är inga litterära superhjärnor som ligger bakom handlingar, utan folk som folk är mest, som har det som jobb.

Därmed inte sagt att MP m.m. alltid varit bäst. Sen är terrängen + skalan i nya ArmA 3 mycket imponerande.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Jodå, det blir nog många buskar man kan gömma sig bakom


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Srsly!?
Släppte de spelet utan någon sp-kampanj alls?

Skrivet av Jakobinklubben:

Kampanjerna är ofta politiskt tvivelaktiga. Iran invaderar Grekland, medan USA kommer och räddar situationen (som alltid).

ArmA hade dock en bra tvist där rojalisterna, USA-proxyn man slåss för, hade ihjäl protagonisten när han upptäckte deras krigsbrott. Queens gambit bortsåg från det och målade upp någon sagoboksstory med kungar och prinsessor mot elaka kommunister.

ArmA 2s story var så dum att jag inte intresserade mig för den. Men på något sätt hamnar USA i ännu ett land de inte har något att göra med.

Kampanjerna har alltid varit sekundära. Det är inga litterära superhjärnor som ligger bakom handlingar, utan folk som folk är mest, som har det som jobb.

Därmed inte sagt att MP m.m. alltid varit bäst. Sen är terrängen + skalan i nya ArmA 3 mycket imponerande.

Ärligt talat, bortsett från hur ryssen ses som ur-ond i arma 2 så är kampanjen relativt realistisk(och baserad lite på verkliga krig)

--------

Sen så är Altis en enormt snygg värld och det ska bli kul att upptäcka den.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Synd att Bohemia Interactive var tvungna att tvinga ut spelet i sitt nuvarande alfastadie i form av låg spelprestanda, mängden tillgängliga föremål och avsaknaden av en komplett enspelarkampanj.

Personligen funkar det skit bra för mig nu, tidigare fick jag spela på low-medium, nu kör jag på veryhigh-ultra och har mellan 40-70fps.
Vad du menar med "tillgängliga föremål" förstår jag inte, då det finns en hel drös med grejer.

Ingen SP kampanj är tråkigt, men ser häldre att spelets släpps utan den, en att spelet blir försenat. (Speccielt iom, att majoriteten av ens gametime kommer att komma från custom missions.)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av vurt:

Så ingen singleplayer kampanj än? Har dom sagt när den blir av? 2014-2015? Säkert bra när det blir klart..

Skall släppas i 3 delar dem närmsta månaderna.


signatur

Rwa?

Medlem

Förstår inte varför så många gnäller. Gillar man inte spelet så kan man ju fortsätta spela Arma2. Personligen tycker jag prestandan i A3 vida överstiger den i A2, men jag förstår att det finns olyckliga undantag.
Ni som klagar på att spelet inte är klart, inser ni inte att detta inte är ett sedvanligt spel? Det är ett unikt sandlådekoncept och BI's historia borgar för att de kommer släppa både material och funktionsuppdateringar (utöver buggfixar) i år framöver.

Steam workshop må vara lite grovhugget i dess nuvarande form, men jag har redan haft större framgångar i att hitta uppdrag åt mig och mina kompisar där, än som med Arma2 där man tvingades harva på Armaholic för att hitta uppdrag. Bara för att se att 95% av dessa krävde massa obskyra moddar som man inte orkade ladda ner eller instruera kompisarna att installera. Kan de bara få till ADD-On stödet i workshop också så är detta himmelriket. För att inte tala om när man får tag på en Oculus Rift nång gång i framtiden.

Medlem

Jag som är endast intreserad av Multiplayer i modärna militär shooters, hur fungerar det i Arma 3?

Finns det nog med spelare etc?

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag som är endast intreserad av Multiplayer i modärna militär shooters, hur fungerar det i Arma 3?

Finns det nog med spelare etc?

Spelare är inget problem, men rekommenderar stark att du lirar med kompisar/klan eller liknande.
ARMA är dock inget "competetive" spel, utan mer utav ett co-op spel. Går självklart att spela mot varandra, men upplevelsen är väldigt dålig jämfört med dagens standard.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Salami:

Jag som är endast intreserad av Multiplayer i modärna militär shooters, hur fungerar det i Arma 3?

Finns det nog med spelare etc?

Spelare är inget problem, men rekommenderar stark att du lirar med kompisar/klan eller liknande.
ARMA är dock inget "competetive" spel, utan mer utav ett co-op spel. Går självklart att spela mot varandra, men upplevelsen är väldigt dålig jämfört med dagens standard.

Trist, hade hoppats på något liknande Semi-Realistiskt som tex Red Orchestra 2 eller liknande.

Märkligt att dom inte gör multiplayer så när dom ändå gjort en simulator som verkar vara riktigt bra som skulle leda till roliga och taktiska strider mellan stora skaror spelare.

Medlem

Jag vet inte... Inte så imponerad. Vart är alla stora slag? Vi ser typ 3-4 fordon. Och max 5 soldater i trailern. Vad i helvete?

Jag var med där allting började. Första Operation Flashpoint, Red Hammer och Resistance. Mästerverk. Bland de bästa spelen som gjorts. Definitivt top 10.

Gillar inte heller att alla städer är helt tomma. Visst, det är krig och regeringen/makten ber civilbefolkningen lämna sina bostäder men vad fan...

Inte nog med detta så lär det vara så fruktansvärt fullt med buggar att det lär dröja någon månad innan man kan njuta av det till 100%.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Spelat på Altis på dev build. Gillar den starkt. Innan release har jag redan spenderat 130 timmar i spelet. Minst hälften i editorn men det är ju för att i både alpha och betan så var det där man hade bäst prestanda. Framtiden för spelet ser ljus ut med möjlighet till alla sorters moddar och missions.

Medlem
Skrivet av Lalle:

Srsly!?
Släppte de spelet utan någon sp-kampanj alls?

Kampanj kommer efter launch, de ville fokusera på multiplayer ända till launch för att det skulle fungera så bra som möjligt och sedan släppa kampanjen i episoder efter. Mycket bra hanterat tycker jag.

Youtuber
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Lalle:

Srsly!?
Släppte de spelet utan någon sp-kampanj alls?

Kampanj kommer efter launch, de ville fokusera på multiplayer ända till launch för att det skulle fungera så bra som möjligt och sedan släppa kampanjen i episoder efter. Mycket bra hanterat tycker jag.

...sedan upplevs ArmA bäst med vänner eller mot mänskliga fiender


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag vet inte... Inte så imponerad. Vart är alla stora slag? Vi ser typ 3-4 fordon. Och max 5 soldater i trailern. Vad i helvete?

Jag var med där allting började. Första Operation Flashpoint, Red Hammer och Resistance. Mästerverk. Bland de bästa spelen som gjorts. Definitivt top 10.

Gillar inte heller att alla städer är helt tomma. Visst, det är krig och regeringen/makten ber civilbefolkningen lämna sina bostäder men vad fan...
.

Har inte köpt det än så vet inte, men om du pratar SP så kommer den senare. Om du pratar MP så kommer stora slag typ direkt eller väldigt snart. Det är ju upp till moddarna och arma har ju bra mod community. Capture the island game modet kommer ha sjukt stora slag och med fullt med folk i städer och byar om du ställer in det i inställningar precis som i arma2.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Salami:

Jag som är endast intreserad av Multiplayer i modärna militär shooters, hur fungerar det i Arma 3?

Finns det nog med spelare etc?

Spelare är inget problem, men rekommenderar stark att du lirar med kompisar/klan eller liknande.
ARMA är dock inget "competetive" spel, utan mer utav ett co-op spel. Går självklart att spela mot varandra, men upplevelsen är väldigt dålig jämfört med dagens standard.

Trist, hade hoppats på något liknande Semi-Realistiskt som tex Red Orchestra 2 eller liknande.

Märkligt att dom inte gör multiplayer så när dom ändå gjort en simulator som verkar vara riktigt bra som skulle leda till roliga och taktiska strider mellan stora skaror spelare.

Asså multiplayer finns ju, men bästa upplevelsen får du om du lirar coop uppdrag med vänner, klan. Du kan ju utan problem få till taktiska strider, och spelet stödjer ju 100+ spelare, så.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar