Payday 2 säljer stort på nätet

Robot
Payday 2 säljer stort på nätet

Bankrånarliret gör succé på Steam och Playstation Network.

#starbreeze, #payday-2


Medlem
Payday 2 säljer stort på nätet

Jag tänkte skriva något skämt om att priset på spelet var rena rånet, men 260 kr är ju överkomligt. Speciellt med tanke på att det enligt FZ var ett säkert köp.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Grymt roligt spel imo, det enda som saknas är mera content, maps etc.

Medlem

Har inte prövat spelet än, men deras aktie gick iaf upp med över 33% på denna nyhet.

Medlem

Ja dags att plocka hem vinsten

Medlem

Inte än, tror vi kan gå ännu högre, speciellt med brothers som säkert kommer sälja bra det med. Men jag inväntar nog första bästa rea innan jag köper något av spelen.

Medlem

De har ju inte direkt salt spelet for den fysiska marknaden. Om inte jag minns fel sa slapptes val forsta spelet enbart digitalt? Visste inte ens om att detta spelet skulle fa en fysisk kopia. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Spelet är väldigt kul, tills larmet går. Då är det mer eller mindre Left 4 Dead fast med poliser och kast med liten pengaväska.

Det krävs även lite för mycket "grindande" för att få tag i grejer som gör det möjligt att genomföra uppdragen på nya sätt. Jag tröttnade rätt fort, men har hört om många som lägger stor tid på det och älskar det.

Får de ordning på detta är det hur kul som helst! Har stora förväntningar på eventuella DLCs eller uppföljare i den här serien

Medlem

Kul att det går bra för svenska spel!

Medlem

Hahah har TOTALT glömt bort posterna jag har i sb, morgon kaffet i luftstrupen när jag såg att aktien inte längre stog i 0.08! Grattis starbreeze! Och kul för svensk spelindustri

Ja det ska väl tilläggas att jag sålde av allt i depån förutom sb i början av förra året och har glömt av den helt


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Aléa:

Hahah har TOTALT glömt bort posterna jag har i sb, morgon kaffet i luftstrupen när jag såg att aktien inte längre stog i 0.08! Grattis starbreeze! Och kul för svensk spelindustri

Ja det ska väl tilläggas att jag sålde av allt i depån förutom sb i början av förra året och har glömt av den helt

Grattis. Men du menar på fullaste allvar att du inte kollat depån sen 0,08 öre? Mja

Medlem

Måste det verkligen vara ett etablerat varumärke? Kan det inte bara få vara ett spel som säljer bra?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

nu är det väl ett etablerat varumärke om inte annat. med så pass många exemplar sålda, och dessutom andra spelet i serien så tror jag man kan klassa det som etablerat.

Medlem

För dyrt på ps3 om ni frågar mig, 359kr är inte billigt.
Jag köpte första spelet direkt när det släpptes och tyckte om det, tror att det kostade 149kr då. Är vanligtvis inte snål (spendarat ett par tusen på psn) men tyckte att dem tog i lite väl mycket med 359, särskilt när pc förlagan var en hundring billigare. Väntar tills det går ned i pris.. just nu är det GTA V och BF4 som står vid dörren.. och Payday 2 är rätt låååångt bakom dem.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Ninotramp:
Skrivet av Aléa:

Hahah har TOTALT glömt bort posterna jag har i sb, morgon kaffet i luftstrupen när jag såg att aktien inte längre stog i 0.08! Grattis starbreeze! Och kul för svensk spelindustri

Ja det ska väl tilläggas att jag sålde av allt i depån förutom sb i början av förra året och har glömt av den helt

Grattis. Men du menar på fullaste allvar att du inte kollat depån sen 0,08 öre? Mja

Tro de eller ej men så är de! Sålde av hela depån när jag plötsligt blev arbetslös, men jag behöll posten i sb för att jag verkligen trodde på dem (detta var innan syndicte hade släppts).

Bytte sen bank och depån låg kvar bortglömd, haja inte äns till när jag deklarade i våras. Men efter nyheten idag om payday var jag tvungen att kika in hos avanza igen och till min stora glädje hade jag kvar aktierna!
Men jag ska inte sälja av posten, de var ett köp för att tror på sb och vill vara en del av dem, inte för att tjäna pengar


signatur

woop woop

Medlem

Tittar själv till på avanza några gånger i månaden men blev förvånad när jag ser att dom har gått upp 650%! Skulle ha investerat mer...

Inaktiv

Så starbreeze ligger bakom både brothers och payday 2 ..

Bra jobbat !

Medlem
Skrivet av Kuci:

Grymt roligt spel imo, det enda som saknas är mera content, maps etc.

Ja precis. Hade gärna betalt en liten slant för det också.
Vill gärna spela mer men inte roligt då så få maps, blir drygt fort.

Medlem

Sugen på att testa detta lir

Medlem

Fan, bara 1.85 miljoner ex? Det går man ju back på enligt de Square Enix... Stackars Starbreeze

Medlem
Skrivet av Chomag:

Fan, bara 1.85 miljoner ex? Det går man ju back på enligt de Square Enix... Stackars Starbreeze

Tror du GTA 5 går med vinst om de säljer 1,85 miljoner?

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Spelet är väldigt kul, tills larmet går. Då är det mer eller mindre Left 4 Dead fast med poliser och kast med liten pengaväska.

Det krävs även lite för mycket "grindande" för att få tag i grejer som gör det möjligt att genomföra uppdragen på nya sätt. Jag tröttnade rätt fort, men har hört om många som lägger stor tid på det och älskar det.

Får de ordning på detta är det hur kul som helst! Har stora förväntningar på eventuella DLCs eller uppföljare i den här serien

Exakt min åsikt. Spelet skall spelas med folk man känner med voice chat. Då är det lysande. Som 100% Stealth på Framing Frame t.e.x. Så fort larmet går blir spelet ganska mediokert.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Chomag:

Fan, bara 1.85 miljoner ex? Det går man ju back på enligt de Square Enix... Stackars Starbreeze

Nä, men det lär ha kostat sisådär 10 gånger mer att tillverka, minst! Dessutom lägger man ner avsevärt mycket mer pengar på (totalt onödig) marknadsföring. Folk lär köpa GTA5 utan att man lägger hundra eller två hundra miljoner dollar på marknadsföring. Bortslösade pengar med andra ord.

Som jag fattar det hela, så har spelbranschen fått in kostymnissar och branschfolk från filmbranschen, där marknadsföring spelar en avsevärt större roll. Det gör det inte för spelbranschen, där "word of mouth" och tidigare spels rykte är mycket större faktorer.

1
Skriv svar