TvZ hur tar man broodlord-hydra?

Inaktiv
TvZ hur tar man broodlord-hydra?

som rubriken säger, broodlords och hydralisks, fick min terran mech armé överkörd och stampad på av just den kombinationen :/ hade ca 13 siege tanks och 8thor, +3st battlecruisers. det enda som hände var att tanksen dödade sig själva iom splashdmg från varandra av broodlords. med battlecruisers provade jag att döda broodlords för thor gjorde noll i skada mot dom, dock ingen energi för yamato. och då kom hydras och sprang rakt över battlecruisers.. fanns absolut ingenting jag kunde göra. så, någon som har en film el strategi om liknande? väldigt gärna höglvl mech.

Inaktiv

Hm, kanske behemoth reactors till dina BCruisers, cloaked banshees mot hydras och vikings för att jaga overseers och brood lords? Vikings är väl inte hightech iofs, men iaf bra om du kan flankera broodlordsen
Annars vore väl en köttsköld framför tanksen också bra; några färre thors i utbyte mot ett gäng marauders kanske.

Inaktiv

Battlecruisers äger hydras kostnadsmässigt. Ända man kan göra som Z om T skaffar ett antal BCs är att skaffa corrupters.

Vikings är också sjukt bra mot broodlords.

Som terran vill du helst döda Z innan han får hive tech och får full användning av sina 3 eller i vissa fall 4 baser. En bra attack runt 120-150 food med bra unit sammansättning är riktigt svårt för Z att klara. Se till att macroa bra bara så har du en bra chans.

TvZ är nog enda matchuppen jag tycker är lite obalanserad just nu. Mech är bara så svårt för Z att stoppa.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Battlecruisers äger hydras kostnadsmässigt. Ända man kan göra som Z om T skaffar ett antal BCs är att skaffa corrupters.

Vikings är också sjukt bra mot broodlords.

Som terran vill du helst döda Z innan han får hive tech och får full användning av sina 3 eller i vissa fall 4 baser. En bra attack runt 120-150 food med bra unit sammansättning är riktigt svårt för Z att klara. Se till att macroa bra bara så har du en bra chans.

TvZ är nog enda matchuppen jag tycker är lite obalanserad just nu. Mech är bara så svårt för Z att stoppa.

Jo, Terran mech kan vara riktigt svårt att stoppa, men det är inte omöjligt att vinna mot det, du kan skaffa dig mutalisks mot tanksen, och sen drar du bara massa roach, hydra för att ta hand om resten, sen om det är lite bio i mixen där så kan du alltid fixa banelings och undersöka speed upgraden, eller så kan du lasta upp lite banelings i några Overlords, banelings i overlords är också jättebra på att förstöra en contain, om du tar dina overlords och droppar dina banelings på Tanksen.

Finns ju säkert många sätt att stoppa det, men jag brukar göra det såhär.

Medlem

Roach/hydra ZvT är att be om en förlust. Inte en chans mot mech, några få tanks är allt som behövs.

Spling/muta -> snabb broods+hydras är det som gör att jag kan vinna ZvT, förutsatt att T inte scoutat g.spire i tid för att producera vikings.

Muta harrass tills han har thors eller många rines.

Vikings >>>>>>>> broods, det är löjligt vad bra AA vikings är. Corruptors är sämst i jämförelse. Du får hela tiden hålla koll på hans spire och lair och i tid med vikings så är det hur lugnt som helst.

Förresten; ett gäng thors gör ändå bra skada mot broods som råkar klumpa ihop sig lite. Oftast skaffar inte Z flying armor, medans du som T skaffar mech weapon, så broods armor gör inte så mkt i slutet -> thors gör bra skada, avsluta med vikings. Tanks dödar all ground.

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

Roach/hydra ZvT är att be om en förlust. Inte en chans mot mech, några få tanks är allt som behövs.

Spling/muta -> snabb broods+hydras är det som gör att jag kan vinna ZvT, förutsatt att T inte scoutat g.spire i tid för att producera vikings.

Muta harrass tills han har thors eller många rines.

Vikings >>>>>>>> broods, det är löjligt vad bra AA vikings är. Corruptors är sämst i jämförelse. Du får hela tiden hålla koll på hans spire och lair och i tid med vikings så är det hur lugnt som helst.

Förresten; ett gäng thors gör ändå bra skada mot broods som råkar klumpa ihop sig lite. Oftast skaffar inte Z flying armor, medans du som T skaffar mech weapon, så broods armor gör inte så mkt i slutet -> thors gör bra skada, avsluta med vikings. Tanks dödar all ground.

Jag kanske bara har mött riktigt dåliga spelare då, jag har faktiskt vunnit ett antal matcher såhär, men det där är ruskigt bra faktiskt.

1
Skriv svar