Min laptop spar keyboardtryckningar. Säkert en enkel lösning,

Medlem
Min laptop spar keyboardtryckningar. Säkert en enkel lösning,

Ok, säkert jätteenkelt, men jag hittar det då inte. MIn stationära brann för ett tag sedan, så jag spelar nu på en laptop som barnen normalt använder, och de kan ju trycka på lite vad som helst. Just nu, när jag håller ner W för att gå, eller flyga eller åka eller vad jag nu gör, så spar den alla nertryckningar, så när jag släpper knappen fortsätter sattyget att röra på sig i en fem tio sekunder. det blir inte exakt precis rörelse i en shooter! jag misstänker att ongarna har tryckt på något, men vad då? jag är inte riktigt hemma på PC-laptops. Någon som vet hur man resettar det?

Medlem

Jag har inget svar just nu som jag kommer på men tror det kan vara en bra idé om du skriver vilket operativsystem och möjligen vilken modell på dator du har. Kan inte skada i alla fall


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

HP Pavillion med Windows 7 Home. Kollat inställningar för tangentbord, ser normalt ut, så jag är mer inne på att det finns någon dum knapp på tangentbordet, men det kanske inte var så enkelt?

Medlem

Kan ju finnas någon knepig shotcut/hotkey-kombination men ingen jag vet. Min enda chansning är att bråka lite med inställningarna för key repeat, inte hört talas om något liknande problem tidigare.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Sticky keys? Tryck shift 5 ggr.

Medlem

Nej, det var inte det. Aktiverade tröga tangenter, men håller jag nere W för länge, så springer den fortfarande när jag släpper. Just längre jag håller W, desto längre springer den, Fasen, får snabba på att köpa stationär igen, det här är helt galet.

Medlem

Testa att koppla i ett externt tangentbord o se om problemet är kvar. Kan ju vara något fel på det du har.


signatur

Det låter mysko, kanske har du smulor under keyboarden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot

Character repeat & Key delay under kontrollpanelen Keyboard ?

1
Skriv svar