så, hur går det?

Inaktiv
så, hur går det?

jag antar att ingen här på forumet har missat att beta fas2 har börjat. hur går det för er? laddern verkar ju vara lite omgjord.

jag hade lite flyt med reapers och vann alla mina 5 matcher och hamnade i guld, nu efter ca 20 matcher spelade så ligger jag på ca 40:e plats i guld. går tungt som f*n

Medlem

Har inte kört en endaste match än, men tror jag ska trappa ner lite på reapersen i början, visst att man vinner rätt ofta med dem men de där matcherna med lite lättare motstånd kan vara rätt sköna för att utveckla sitt spel också.

Sen kör jag oftast dualrax- repers, med lite micro så dödar man det mesta då. Men funkar ju bara om du lyckas med att gömma reapersen tills du har 4-6st.

Inaktiv

har kört ca 40-50 matcher nu, tog mig upp till platinum inatt, reapers fungerar om man har en liten map med många klippor, direkt det kommer ut en roach eller stalker så är det bara att ge upp med den strategin och använda reapern som scout och kanske hoppa in och skjuta bara för att störa. fienden behöver inte många enheter (roach, stalker, marauder) för att ta ihjäl dina 6 reapers tyvärr. eller tur kanske man ska säga.

Inaktiv

Är i platinum nu. Var diamond i fas 1.

Gillar Zerg så mycket rent lore mässigt men är så tråkiga att spela tycker jag. Bara skaffa en klump med roach eller hydra och försöka få bra position vid fighten. Försöker komma på lite nya sätt att spela Z så därför går det inte bättre än vad det gjorde i fas 1. Sen har jag lirat P och T en del också och ska nog ta tag i det mer. Gillar som sagt inte Zs spelsätt tyvärr... Kanske blir att man byter till P snart.

1
Skriv svar