Playstation 4 är 50% snabbare än Xbox One?

Robot
Playstation 4 är 50% snabbare än Xbox One?
Inaktiv
Playstation 4 är 50% snabbare än Xbox One?
Medlem

"Ett exempel som en utvecklare ger är att är att utan någon som helst optimering så kan Playstation 4 prestera 30 fps i upplösningen 1920x1080"

Next-gen ftw!

Medlem

Bra spel är fortfarande viktigare än bra hårdvara.

Medlem
Skrivet av Hannu:

"Ett exempel som en utvecklare ger är att är att utan någon som helst optimering så kan Playstation 4 prestera 30 fps i upplösningen 1920x1080"

Next-gen ftw!

"utan någon som helst optimering"

Medlem
Skrivet av Luftman:

Bra spel är fortfarande viktigare än bra hårdvara.

Dålig hårdvara kan hämma bra spel.

Medlem
Skrivet av Theo B:
Skrivet av Hannu:

"Ett exempel som en utvecklare ger är att är att utan någon som helst optimering så kan Playstation 4 prestera 30 fps i upplösningen 1920x1080"

Next-gen ftw!

"utan någon som helst optimering"

Läste också lite för fort och tänkte vafalls är det för skit. Men nu såg jag. Utan någon som helst optimering är det inte mycket som klarar relativt goda 30fps i den upplösningen

Medlem
Skrivet av Luftman:

Bra spel är fortfarande viktigare än bra hårdvara.

Tur att Sony verkar ha båda delarna då.

Skribent

Precis som påpekats så tror jag att "utan någon som helst optimering" är viktigt att ta hänsyn till.

Det ska för övrigt bli spännande att se hur glappet i hårdvara påverkar multiformatspelen, förutsatt att det här stämmer, då. Microsoft lär ju pusha för att Playstation 4-spelen absolut inte får se bättre ut/fungera smidigare än Xbox One-varianten. Samtidigt lär Sony propsa på att spelen ska vara snyggast till deras format.

Vi går en spännande framtid till mötes!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

"en anynoym sonyanst......spelutvecklare"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Luftman:

Bra spel är fortfarande viktigare än bra hårdvara.

Tur att Sony verkar ha båda delarna då.

PS4:ans hårdvara är också begränsad...

Medlem

Löjligt hela det här med Playstation är bättre än Xbox.

Det är väl inget att diskutera? Playstation har alltid varit bäst.


signatur
Medlem

Börjar bli lite tjatigt det här... men tack för skvallret.

Medlem

Dööööhn som lever får se. Kan vara skoj med spekulationer ibland. Själv så köper jag ps4 hur bra eller dålig Xboxone en är. Hoppas att alla får en bra upplevelse med sina nya konsoler i vinter

Medlem

Ingen som har skrivit ""30 fps i upplösningen 1920x1080"... hur länge har PC klarat det?" än?

Ok, here it comes:

"30 fps i upplösningen 1920x1080"... hur länge har PC klarat det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Löjligt hela det här med Playstation är bättre än Xbox.

Det är väl inget att diskutera? Playstation har alltid varit bäst.

Min pappa är bättre än din pappa.

Medlem

Fan va skoj om det skulle vara sant! Undrar hur Microsoft kommer reagera på rykten som denna? Fler sista minuten uppdateringar?

Medlem

PS4 > Xbone


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Soulless:

"en anynoym sonyanst......spelutvecklare"

De bryr sig inte ett skit om vilken plattform som deras spel rullar på. Varför skulle de?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det här är ett problem som framför allt kommer att märkas på de exklusiva spelen till de olika konsolerna. Är PS4:an enklare att utveckla till (exempelvis genom att utvecklaren slipper lägga ned lika mycket pengar och tid på optimering) så kommer det antagligen att finnas mer tid över till annan finputs.


signatur

Have a good time!

Medlem

Lär ju ta ett antal år innan utvecklare lär sig utnyttja hårdvaran till max oavsett, precis som med alla tidigare konsolgenerationer.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ingen som har skrivit ""30 fps i upplösningen 1920x1080"... hur länge har PC klarat det?" än?

Ok, here it comes:

"30 fps i upplösningen 1920x1080"... hur länge har PC klarat det?

Kanske för att man jämför två lika system med samma spel.

Bara för att man kunde spela Quake i 1600x1200 99 fps @ 85hz med en Intel pentium 2 med dubbla Voodoo 2 betyder det inte att man med samma hårdvara kan spela Crysis 3 på samma upplösning.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är nog XBox OneDotOne innan den ens kommer ut.

För mycket fokus på tv-prylar och medicenter kanske.- inte gaming.
- Ja, jag vill sitta och vifta vilt med armarna för att styra min konsoll och tv - och växla däremellan - jaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Tyckte Battlefield visade 60 fps på xbone på lanseringen. Så det är nog ingen fara - en utvecklare är ju ingen gallup direkt.

Medlem
Skrivet av Brain:

Det här är ett problem som framför allt kommer att märkas på de exklusiva spelen till de olika konsolerna. Är PS4:an enklare att utveckla till (exempelvis genom att utvecklaren slipper lägga ned lika mycket pengar och tid på optimering) så kommer det antagligen att finnas mer tid över till annan finputs.

Ja, men det lär inte märkas så mycket alls på launch-titlarna. Spelen som kommer först är gjorda på hårdvara man inte är van vid, en stor del av utvecklingen sker på dev-kits som inte är färdiga och framför allt så har man en deadline som inte får överskridas. Det mesta kommer vara gjort för att först och främst fungera hyfsat tillfredsställande utan extra "lull-lull".

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det är nog XBox OneDotOne innan den ens kommer ut.

För mycket fokus på tv-prylar och medicenter kanske.- inte gaming.
- Ja, jag vill sitta och vifta vilt med armarna för att styra min konsoll och tv - och växla däremellan - jaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Tyckte Battlefield visade 60 fps på xbone på lanseringen. Så det är nog ingen fara - en utvecklare är ju ingen gallup direkt.

BF4 körs ju inte i native 1080p på next gen konsolerna utan 720p uppskalat. Lite trist men det kanske ändras innan release. Men tveksamt.

http://www.youtube.com/watch?v=4frYp2ceWBw&feature=c4-overvie...

Kolla från 22:15.

Medlem
Medlem
Skrivet av conthox:

Ingen som har skrivit ""30 fps i upplösningen 1920x1080"... hur länge har PC klarat det?" än?

Ok, here it comes:

"30 fps i upplösningen 1920x1080"... hur länge har PC klarat det?

"utan någon som helst optimering" glömde du. Jag vet inte vad din burk klarar, men min klarar nog inte 30 fps i 1920x1080 utan någon som helst optimering. 30 fps i den upplösningen "utan någon som helst optimering" är mer imponerande än det låter.

Inaktiv

Bryr mig inte vilken som är bäst,
handkontrollen är minst lika viktig för mig, och så av nån anledning trivs man med det märke man har nu och kommer fortsätta med det på next gen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Remus:

PS4 > Xbone

Jag håller med om att Playstation 4 verkar bättre, men att kalla Xbox One "Xbone" är ju bara barnsligt.

Skribent
Skrivet av Brain:

Det här är ett problem som framför allt kommer att märkas på de exklusiva spelen till de olika konsolerna. Är PS4:an enklare att utveckla till (exempelvis genom att utvecklaren slipper lägga ned lika mycket pengar och tid på optimering) så kommer det antagligen att finnas mer tid över till annan finputs.

Denna generationen har det ju varit tvärtom, på tiden att Sony får vara bättre än Microsoft på multi-titlarna.

Skrivet av Theo B:
Skrivet av Remus:

PS4 > Xbone

Jag håller med om att Playstation 4 verkar bättre, men att kalla Xbox One "Xbone" är ju bara barnsligt.

Fast... Xbone är väl bara ett smeknamn, och inte ett öknamn? Eller har farbror Johan sovit under en sten?


signatur

I am the black wizards.

123
Skriv svar