Högsta uppnådda ranken i SC2 betan?

Medlem
Högsta uppnådda ranken i SC2 betan?

Vad är det högsta ni har lyckats gå än så länge? Jag är på en modest andraplats.... i bronze:). Men så spelade jag aldrig SC1 online överhuvudtaget heller.

Antar att dom flesta har lyckats lite bättre än så? Men skulle vara kul att veta hur det går för er.

Inaktiv

1:a i bronze, men har ramlat ner lite nu

Medlem

låg rätt högt i gold som random 2v2. Har dock ramlat ner till silver. Sen spelar jag med en kompis 2v2 i gold på 20e plats.

Solo orankad.

Inaktiv

Rank 1 platinum8), spelade inte ens starcraft 1 men var på riktigt hög nivå på wc3 spelade t.ex mot grubby:)

Inaktiv

rank 1 silver. Tycker jag borde komma till guld snart...

Vet inte om jag hinner innan reseten bara.

efter reset eller nått guld ska jag börja lira terran istället för zerg

Medlem

platinum i 2v2 , de e väl mitt högsta

Medlem

Jag lyckades ta mig upp på 1:a i bronze också, men vetefan hur man rankar upp en league, systemet verkar trögt för den förra ettan i min grupp har legat där flera veckor.

Medlem

Har inte spelat sc1 innan förutom lite turret defense så jag fick ju så klart börja i copper.
Jobbade upp mig till 5a i bronze eller något.
Nu efter patch 13 hamnade jag i diamond, tror inte att jag hör hemma där Men lär väll åka ner ganska fort.

Inaktiv
Skrivet av Carl G:

Jag lyckades ta mig upp på 1:a i bronze också, men vetefan hur man rankar upp en league, systemet verkar trögt för den förra ettan i min grupp har legat där flera veckor.

bara fortsätta vinna främst mot folk som är i leaguen över dig. Vinner du ett par matcher mot motståndare som är favored ska du se att du snabbt åker upp

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Carl G:

Jag lyckades ta mig upp på 1:a i bronze också, men vetefan hur man rankar upp en league, systemet verkar trögt för den förra ettan i min grupp har legat där flera veckor.

bara fortsätta vinna främst mot folk som är i leaguen över dig. Vinner du ett par matcher mot motståndare som är favored ska du se att du snabbt åker upp

Är väl dom jag brukar torska, har börjat bli lite vassare med min macro nu till slut, förlorar inte så ofta med 3k minerals kvar längre, men torskar nog nästan alla min där motståndarna e en högre league.

Inaktiv
Skrivet av Carl G:
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Carl G:

Jag lyckades ta mig upp på 1:a i bronze också, men vetefan hur man rankar upp en league, systemet verkar trögt för den förra ettan i min grupp har legat där flera veckor.

bara fortsätta vinna främst mot folk som är i leaguen över dig. Vinner du ett par matcher mot motståndare som är favored ska du se att du snabbt åker upp

Är väl dom jag brukar torska, har börjat bli lite vassare med min macro nu till slut, förlorar inte så ofta med 3k minerals kvar längre, men torskar nog nästan alla min där motståndarna e en högre league.

Det skiljer faktiskt väldigt mycket mellan leaguesen. Om du kommer upp till nästa kommer du märka att alla är väldigt mycket bättre där.

Om du verkligen vill bli bättre och är så låg så rekomenderar jag att kolla in lite replays från de bästa spelarna. Kopiera deras builds tills du känner dig säker på dem sen börja grena ut ifrån det. Bara en riktigt säker build som klarar all ins och cheese kommer ta dig långt om du bara kan utföra den någorlunda

Nu är jag faktiskt i diamond, fast bara runt 80-150 poäng. Så ganska lågt. Men jag hör definitivt hemma där vinner nästan varje match mot folk som jag är favored mot som alltså är lägre eller i plat.

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Carl G:
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Carl G:

Jag lyckades ta mig upp på 1:a i bronze också, men vetefan hur man rankar upp en league, systemet verkar trögt för den förra ettan i min grupp har legat där flera veckor.

bara fortsätta vinna främst mot folk som är i leaguen över dig. Vinner du ett par matcher mot motståndare som är favored ska du se att du snabbt åker upp

Är väl dom jag brukar torska, har börjat bli lite vassare med min macro nu till slut, förlorar inte så ofta med 3k minerals kvar längre, men torskar nog nästan alla min där motståndarna e en högre league.

Det skiljer faktiskt väldigt mycket mellan leaguesen. Om du kommer upp till nästa kommer du märka att alla är väldigt mycket bättre där.

Om du verkligen vill bli bättre och är så låg så rekomenderar jag att kolla in lite replays från de bästa spelarna. Kopiera deras builds tills du känner dig säker på dem sen börja grena ut ifrån det. Bara en riktigt säker build som klarar all ins och cheese kommer ta dig långt om du bara kan utföra den någorlunda

Nu är jag faktiskt i diamond, fast bara runt 80-150 poäng. Så ganska lågt. Men jag hör definitivt hemma där vinner nästan varje match mot folk som jag är favored mot som alltså är lägre eller i plat.

Har liksom ingen lust att sitta och "träna" sc2 utanför riktiga matcher, så viktigt är det inte för mig. Men om du menar att jag ska träna på att öppna på ett stabilt sätt varje match så tror jag att jag är där redan, dör fortfarande då och då när jag missar att scouta en 6pool eller pylon proxy i basen i tid, men det är rätt så sällan numera. Kör rätt standard 9depot, 11-12rax, 12 gas och 15 OC. Funkar ju bra för reaper mass(har för dålig micro för att störa ordentligt med 1-2 reapers, så om jag scoutar ngn 2-gate eller zerg-FE så bygger jag 5-6 reapers ur två rax istället och sedan fortsätter jag pumpa reapers ftw eller byter till marauders när jag mosat deras tech/econ). Annars kan man ju gå 1,1,1 på den builden också. Har mest problem med motståndare som har bra muta micro/harass just nu, fy vad det suger att möta.

Inaktiv

rank ca70 diamond 1v1 på ca 10-50 poäng går lite upp och ner ca 40 matcher spelade så jag håller mig då i divisionen. (ca 200 matcher totalt innan reset)
börjar vara riktigt svårt när man kommer upp en bit.
som någon tidigare sa, kolla en youtube film där något proffs spelar så får man väldigt många bra idéer och strategier!

Medlem

rank 19 i gold på 17+ matcher i 1v1


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

hade rank 14 guld eller nått sånt.

Medlem

Diamond, åkte ner till platinum, efter patch 15(?) tror jag det va så fick jag möta 3 svin bra spelare i placement matches så jag fick börja i bronze, vilket jag igentligen ville. Gick upp till silver efter första vinsten i laddern, sen hoppade jag upp till gold. Spelade inte så mycket i slutet och har inte spelat sc1 så ag tyckte att gold va en OK liga med bra motståndare. Sen gick betan ner, hoppas på att nå gold vid release iaf, sen ett nytt mål när det är nått.

1
Skriv svar