Elite: Dangerous – ny film får det att vattnas i munnen

Robot
Elite: Dangerous – ny film får det att vattnas i munnen
Medlem
Elite: Dangerous – ny film får det att vattnas i munnen

Ser as najs ut!


signatur

"eyuup"

Medlem

Elite, X Rebirth, Star Citizen...its a good time to be a gamer...

Medlem

Pew pew pew, swoooooooossssh, pew pew pew, ZOMGH ZOMGH ZOMGH POWPOWPOWPOWPOW BOOOOOOOOOOWM!

Japp, så kommer jag sitta framför datorskärmen när det här äntligen har släppts.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så nöjd att jag backade detta, Välkommen tillbaka Mr Braben.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Medlem

Åh, riktigt schysst, där. Ångrar att jag inte backade det. Hoppas de lyckas få till samma känsla väl in-game.

Medlem

Ser ju riktigt dåligt ut.

Medlem

Såg riktigt stelt och billigt ut, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Seyo:

Elite, X Rebirth, Star Citizen...its a good time to be a gamer...

+1

Medlem

Fick namnge en npc i spelet när jag backade, tog bara något random namn som "Gunde Svan".


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Är lite bitter över att jag inte hade råd att backa Elite. (Inga pengar efter Star Citizen)

Men det blir nog till att åtminstone "köpa" ett ex för 30£ senare i år:)

Medlem
Medlem

Jag är så fruktansvärt trött på såna här filmiska speltrailers. Det säger absolut ingenting om spelet mer än att det utspelar sig i rymden och innehåller en massa laserkanoner, utan är som en tråkig, ganska ful cg-sekvens från en film. Inte för att detta är den första, men jag börjar tröttna.

Medlem
Skrivet av wishpishh:

Jag är så fruktansvärt trött på såna här filmiska speltrailers. Det säger absolut ingenting om spelet mer än att det utspelar sig i rymden och innehåller en massa laserkanoner, utan är som en tråkig, ganska ful cg-sekvens från en film. Inte för att detta är den första, men jag börjar tröttna.

Jaså? Jag tycker det säger en hel del om bland annat:

- skeppsdesignen
- ljud- och ljuseffekter
- spelmekaniken

Medlem

Fartfyllt och roligt. Får väl se. Själv tröttnar jag aldrig på rymdpangare.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av wishpishh:

Jag är så fruktansvärt trött på såna här filmiska speltrailers. Det säger absolut ingenting om spelet mer än att det utspelar sig i rymden och innehåller en massa laserkanoner, utan är som en tråkig, ganska ful cg-sekvens från en film. Inte för att detta är den första, men jag börjar tröttna.

Jaså? Jag tycker det säger en hel del om bland annat:

- skeppsdesignen
- ljud- och ljuseffekter
- spelmekaniken

Och inte minst musiken.

Trailern gjordes i första hand för att få tag på rätt kompositör. De fick in ett stort antal ansökningar inklusive bidrag till trailern.

Musiken som spelas i trailern är det vinnande bidraget, även om det inte var det enda kriteriet. Han som komponerade låten fick jobbet.

Medlem

Star Wars-känslan i detta klipp är stark.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser väldigt mycket fram till att få sätta tänderna i denna space sim!! Jag tror att både ELITE och StarCitizen kommer bli självklara kultspel i framtiden...

Medlem
Skrivet av wishpishh:

Jag är så fruktansvärt trött på såna här filmiska speltrailers. Det säger absolut ingenting om spelet mer än att det utspelar sig i rymden och innehåller en massa laserkanoner, utan är som en tråkig, ganska ful cg-sekvens från en film. Inte för att detta är den första, men jag börjar tröttna.

Jag kan bara anta att du inte spelat originalspelet, alternativt kanske inte ens känner till det?

För vem som helst som vet vad originalet går ut på, borde få ut en hel del från detta klipp.

SE

Medlem

Till skillnad från X-spelen och Star Citizen som lägger för mycket krut på det ytliga och därmed har galna prestandakrav så ser det ut som att Elite lyckas med fullt tillräcklig fin grafik tillsammans med ett flyt i flygningen som jag saknat i andra spel. Det här blir kalas.

Era
Medlem

Varför slåss man alltid på knivfightavstånd i rymden när man har energivapen i vakuum?

Medlem

Efter att ingenting har hänt på Space-Sim fronten på väldigt länge(Eve/Chat Online räknas inte), så får vi nu två stycken spel som kan bli hur bra som helst. Redan pledgat för Star Citizen och gjorde nyss detsamma för Elite.

Det som jag tycker gör spelet attraktivt är den öppna naturen. Du kan spela spelet väldigt djupt men du kan också spela väldigt casual, du kan spela med massor med människor, eller bara med polare mot AI.

Combat verkar också mera öppet och rakt på sak, samtidigt som det finns många möjligheter att förfina sitt skepp och på så sätt ändra sin roll.

Denna typ av öppna skalbarhet, som går väldigt snabbt, saknas i t.ex. Chat Online.

Det jag skulle vilja se mer av är hur klanspel och diplomati uppmuntras utan att bli en chatsimulator med peka-och-klicka element som är för småbarn som Chat Online.

Citat:

Till skillnad från X-spelen och Star Citizen som lägger för mycket krut på det ytliga och därmed har galna prestandakrav så ser det ut som att Elite lyckas med fullt tillräcklig fin grafik tillsammans med ett flyt i flygningen som jag saknat i andra spel. Det här blir kalas.

Jag tycker ändå om att Star Citizen pushar gränsen. Det som gör mig irriterad är att de vill införa permadeath. Det kommer göra att alla kommer spela väldigt fegt och allt fokus i spelet kommer bli defensivt. All realism är inte alltid bra. Vilket de också verkar inse och har infört något quasi-liknande försäkringssystem för att förmildra det. Men spelet verkar annars bli hur bra som helst så man har ändå pledgat.

Citat:

Jag är så fruktansvärt trött på såna här filmiska speltrailers. Det säger absolut ingenting om spelet

Annars så finns det in-game klipp, särskilt på deras kickstarter sida, som visar hur det ser ut in-game. Det flyter på väldigt bra där, trots att klippen nästan är 8 månader gamla.

Medlem

The G-Force is strong with this one.

Medlem

Släppdatum: Mars 2014! Hubba bubba, då vet jag vad jag kommer önska mig i födelsedagspresent


signatur

Game long and prosper

Medlem

Imponerande, ångrar verkligen inte att jag deltog i den här Kickstartern för det ser ut att kunna bli en värdig uppföljare till Elite. Var ett tag sedan jag följde utveckligen av spelet men något som skiljer detta spel från SC är att Braben skapat en egen motor från grunden då han sade att dagens motorer inte klarar av vad han ämnar göra med sitt spel.

Grafik kan absolut tillföra en hel del men det finns ingen grafik i världen som kan göra ett dåligt spel bättre. Körde gamla Elite för ett tag sedan och även om det grafiskt inte kan mäta sig med dagens spel så är det ändå inte många spel ens kommer i närheten av det spelet.

Kommer köra både Elite och SC, två spel som verkar ganska lika på ytan men jag tror inte de kommer konkurrera mot varandra. Eve Online däremot ser ut att kunna mista en del spelare då jag tror att många började spela det spelet då det fick bli ett substitut (har själv länge varit sugen på Eve av just den anledningen).

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Pew pew pew, swoooooooossssh, pew pew pew, ZOMGH ZOMGH ZOMGH POWPOWPOWPOWPOW BOOOOOOOOOOWM!

Japp, så kommer jag sitta framför datorskärmen när det här äntligen har släppts.

Jag sitter så nu framför datorn med Star Citizen hangar modulen..

Medlem

Det är fortfarande inte försent att bidra till Elite: Dangerous!
Får se hur många svenskar som kommer flyga omkring, kommer med stor sannolikhet köra ironman-mode själv.

http://elite.frontier.co.uk/register/


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem

Ser sjukt nice ut.

Medlem
Skrivet av Era:

Varför slåss man alltid på knivfightavstånd i rymden när man har energivapen i vakuum?

Rymden är egentligen inte ett vakuum men svaret är:
För att det vore helt ointressant annars.

12
Skriv svar