SC2 angående characters

Medlem
SC2 angående characters

Några frågor jag har bara..

Kan man ha fler än 1 ?

Kommer man att behålla sin beta character i full game sen?

För jag såg att det fanns ett achievment som hette Beta Lover. Det skulle va rätt najs om man hade de på sin character sen. Har haft lite tankar kring o byta mitt nickname också , för om man bara kan ha 1 character och den förs över till fullgame så vill man ju ha så mycket exklusiva achievments som man kan

Medlem

Jag skulle tippa på att du bara kan ha en. Detta eftersom dom vill ha så jämna matcher som möjligt, men om du kan göra flera så kan ju duktiga spelare bara göra nya för att få krossa noobs, och så skräms alla nya spelare bort. Jag antar att dina beta achievments kommer att ligga kvar också. Känns rätt poänglösa annars.

Medlem
Skrivet av Carl G:

om du kan göra flera så kan ju duktiga spelare bara göra nya för att få krossa noobs, och så skräms alla nya spelare bort.

Njae , det funkar inte så. Först krigar man i 5 placement matcher. Så kan man hamna i 5 olika divisioner. Vinner du 3 st så hamnar du t ex i mitten, Silver, vinner du 5 så hamnar du i högsta, Platinum.
Sen kan man avancera från Silver till Gold.. från Gold till Platinum. Så man kommer för det mesta att spela med folk med samma skill som en själv.

Medlem

Jo, jag vet hur det funkar, men om du kan göra nya accs hela tiden så finns det ju inget som hindrar dig från att bara disconnecta 5 placementmatcher, krossa ett gäng noobs medan du rankas upp till silver, sedan bara skapa ett nytt acc igen och göra om proceduren.

Jag vet att det låter heldumt men vissa spelare som är duktiga blir frustrerade när dom tvingas spela mot andra med samma skill hela tiden för då kan dom inte få superleet W:L ratio. För att förhindra att dom då fördriver tiden med att stompa noobs i ett par dagar så är det ju bra om man bara kan ha en gubbe per acc.

Så finns det ju andra fördelar också, men jag tror att det där är en stor anledning; varför bygga ett system för att fixa jämna matchups om man ändå låter folk kringgå det?

Medlem

Tror inte dom som har så hög skill skulle göra det. Dom vill nog fortsätta kämpa mot toppen. Och är det någon som deletar sitt konto för att göra sådär är han nog ensam om den idén.

Medlem
Skrivet av Lerner:

Tror inte dom som har så hög skill skulle göra det. Dom vill nog fortsätta kämpa mot toppen. Och är det någon som deletar sitt konto för att göra sådär är han nog ensam om den idén.

Har sett flera "jag skulle bara testa hur fort jag kunde komma upp till platinum igen"-trådar redan.

Sen så kan du ju inte deleta accet iom att du knyter din cdkey till ditt bnet acc, tror inte du kan adda sc-nyckeln till ett nytt bnet acc hur som helst sedan.

Medlem
Skrivet av Carl G:
Skrivet av Lerner:

Tror inte dom som har så hög skill skulle göra det. Dom vill nog fortsätta kämpa mot toppen. Och är det någon som deletar sitt konto för att göra sådär är han nog ensam om den idén.

Har sett flera "jag skulle bara testa hur fort jag kunde komma upp till platinum igen"-trådar redan.

Sen så kan du ju inte deleta accet iom att du knyter din cdkey till ditt bnet acc, tror inte du kan adda sc-nyckeln till ett nytt bnet acc hur som helst sedan.

Klart man kan.. hur ska man annars kunna byta nick om man vill det?

Medlem
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Carl G:
Skrivet av Lerner:

Tror inte dom som har så hög skill skulle göra det. Dom vill nog fortsätta kämpa mot toppen. Och är det någon som deletar sitt konto för att göra sådär är han nog ensam om den idén.

Har sett flera "jag skulle bara testa hur fort jag kunde komma upp till platinum igen"-trådar redan.

Sen så kan du ju inte deleta accet iom att du knyter din cdkey till ditt bnet acc, tror inte du kan adda sc-nyckeln till ett nytt bnet acc hur som helst sedan.

Klart man kan.. hur ska man annars kunna byta nick om man vill det?

Är inte så säker på att det är meningen att man ska kunna det. Bnet håller ju på att utvecklas mot att bli mer "personligt". Du knyter alla dina spel till samma Bnet account och så är det det du använder för alla achievments osv. Kanske kan få dekaler till sc2 utav att typ... spela WoW osv. dom lär ju vilja uppmuntra att man spelar bara deras spel.

1
Skriv svar