Playstation 4 är 50% snabbare än Xbox One?

Medlem

RobbinC:

Ja men det beror ju lite på vilket spel det är. Vissa portar är ju dåliga. Men om vi tar t.ex. Dirt 3 så kan man få ut väsentligt mycket bättre grafik från en PC i 60 eller 120 fps. I övrigt är spelet samma.

Skillnaderna har ju framförallt varit FPS och upplösning samt kvalitet på grafiken (t.ex. texturer) i den här generationen. Spelen har ju varit ganska lika i grunden för multiplattform.

Medlem

En sak att komma ihåg med detta dock: i början på denna generation sades det att PS3an var alla möjliga procent kraftigare än 360n och vi såg ju att det inte var riktigt sant i praktiken. Jag tycker alla borde lugna ner sig och vänta till konsolerna faktiskt har släppts innan man dömer ut något åtminstone.

Sen tycker väl jag att "anonyma utvecklare" inte direkt är den mest trovärdiga källan heller. Vänta och se helt enkelt

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Löjligt hela det här med Playstation är bättre än Xbox.

Det är väl inget att diskutera? Playstation har alltid varit bäst.

Ja, för PSN på PS3 var ju verkligen bäst. Med sin brist på group chat, cross-game chat, värdelös MS, ingen snackade för det ej fanns headset inkluderat, DLC som kom flera månader efter Xbox Live, ja det var riktigt överlägset helt klart. De där funktioner som saknades var ju helt onödigt. Konstigt att Sony inför dessa i PS4 de flesta (som du) vill inte ens ha sådant skräp.

jkw
Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Spelar ingen roll vilken som är snabbast!
Ingen av dem kommer med nått nytt! Bara medioker pc-prestanda!

Och du hade stor koll på läget märker jag.
Bara för att konsollerna inte rockar klockade haswell i7:or, har quad gt780's och knölade med SSD's så betyder det inte att de är dåliga i dagsläge.

Har du ens tittat på några next-gen filmer för att se vilken grafik de presterar? För det låter inte som så.

Om du tar 4000kr, som nextgen konsollerna kommer att kosta och bygger en dator som klarar av att prestera den grafiken så kan vi diskutera sedan.

Jag säger som Francis Bacon sade, "Kunskap är makt".

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Om du tar 4000kr, som nextgen konsollerna kommer att kosta och bygger en dator som klarar av att prestera den grafiken så kan vi diskutera sedan.

Tror inte det är så många som vet vad en PC kostar jämfört med konsol egentligen?

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Bra spel är fortfarande viktigare än bra hårdvara.

Bra att playstation 4 kommer ha både bra hårdvara och spel då


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
  1. text

Jag är övertygad att en familj väljer den likvärdiga konsol som är billigast. Playstation kommer till en början vinna kriget. Om nu inte folk suktar efter Kinect så det brinner i brallorna.

Detta är ingen gissning. Det är bara att läsa lite konsolhistoria.


signatur

Det var detta...

Medlem

lol @ källan, varför publicerar ni sådant här? Jag kanske ska registrera en hotmail adress och skicka ett mail ang hur värdelöst nya PSN är? Hur drygt det är med efterapare?

Sen vet väl de flesta också att dåligt optimerad programvara (ie Sony och dess firmware som låser//förstör maskinerna) är också något som ni borde ta upp? Vad vet jag

Medlem
Skrivet av blohm:

Sen vet väl de flesta också att dåligt optimerad programvara (ie Sony och dess firmware som låser//förstör maskinerna) är också något som ni borde ta upp? Vad vet jag

Har du förträngt den firmware som MS skickade ut som totalt förstörde ALLA Xbox 360 med en viss skivläsare? På PS3 drabbades några få i ca en vecka innan en ny firmware skickades ut som fixade problemet.

Som vanligt när du får ett motargument till dina felaktigheter så lär du väl inte svara?

k3m
Medlem
Skrivet av snoeppen:

Löjligt hela det här med Playstation är bättre än Xbox.

Det är väl inget att diskutera? Playstation har alltid varit bäst.

haha trevligt att se humor på fz.ses forum.

Medlem

Sony lovade en satans mycket på 2005 E3 när ps3 presenterades....nästan inget var sant....Dessa ''ingame' frekvenser va pre-rendered skit...osv osv...Lita inte på Sony helt enkelt...Dom är inga änglar..

Medlem

NHW fick ju testa några spel inklusive Drive Club, med PlayStaion 4 på en mässa och reporterns första uttryck var:
- Är detta verkligen Next Geen?


signatur

Det var detta...

Medlem

Ät skit och dö, ps3 skulle oxå vara bättre än Xbox360... Samma visa igen

123
Skriv svar