Så ni gav Rome II 4/5 i betyg? Spelade ni mer än 1 timme?

Medlem
Så ni gav Rome II 4/5 i betyg? Spelade ni mer än 1 timme?

http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8

Spelet är ju fullständigt horribelt och det syns tydligt att alla funktioner inte är på plats. Ändå slappar ni på en 4 i betyg. Jag tycker kvalitén på era recensioner sjunker stadigt.

Medlem

Nej, Christer Engström gav Rome II en välmotiverad 4:a. Vad du eller någon annan tycker om det spelar mindre roll.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Jag tycker kvalitén på era recensioner sjunker stadigt.

Var god läs mer än betyget.

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av IceDusT:

Jag tycker kvalitén på era recensioner sjunker stadigt.

Var god läs mer än betyget.

Jag tycker att recensionerna bara borde vara lite bilder och ett stort betyg.
Sidan kan se ut ungefär såhär:
Rome II
Bild på en romare.
Enorm fyra, kanske med något fräsigt typsnitt som Comic Sans.
Bild på ett träd.
För att vara säker att alla förstår, en fyra till fast ännu större.
Bild på ett skepp.
Knapp man kan trycka på för att få betyget uppläst samt utskrivet i blindskrift.
Bild på recensenten i romarklädsel.

Slipper man en massa onödig textmassa med ord att bläddra igenom innan man ser det viktiga, betyget och de fina bilderna.

Edit: Stavfel.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Bild på recenscenten i romarklädsel.

Åh, gud. Christer i toga!

Medlem

Tycker att spelet förtjänade 4/5, trots buggarna. AI:n agerar lite konstigt i kampanjen genom att inte bygga särskilt stora arméer, och att AI:n randomly kan fastna i siege battles så att man får spola fram en timme tills striden tar slut. Förutom sådant skit så tycker jag att spelet är fantastiskt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av joonsson:

Bild på recenscenten i romarklädsel.

Åh, gud. Christer i toga!

Det smids planer...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av joonsson:

Bild på recenscenten i romarklädsel.

Åh, gud. Christer i toga!

Det smids planer...

Nästa supporterkampanj? Bli medlem ett år, få en lifesize poster med RomarChrister i lämplig pose.

nj
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av joonsson:

Bild på recenscenten i romarklädsel.

Åh, gud. Christer i toga!

Det smids planer...

Toga! Toga! Toga! Toga!

Medlem

... och nu även inbäddad. Samma om trådskaparen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8

Spelet är ju fullständigt horribelt och det syns tydligt att alla funktioner inte är på plats. Ändå slappar ni på en 4 i betyg. Jag tycker kvalitén på era recensioner sjunker stadigt.

Ja FZ har en tradition av sådana blunders, det är därför man inte litar på FZ utan tittar på andra källor istället/dessutom.

FZ presenterar bara en åsikt från en person som väger lika tungt som din eller min åsikt. I detta fall tycker jag dock att man inte kan komma undan med subjektiva åsikter när det handlar om direkta buggar eller designbrister.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

varför stå och skrika så mycket.
It's only game

Medlem

Jag har inte spelat det än, trots att jag fick det dag två. Men av allt klagande att döma är det konstigt att betyget inte drogs ned mer, eller klagar folk för mycket?

Skrivet av joonsson:

Knapp man kan trycka på för att få betyget uppläst samt utskrivet i blindskrift.

Måste vara en såndär ny 3D-skrivare som skriver ut hela föremål då punkter på ett vanligt papper inte skulle göra så mycket...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så det går när spelproducenterna bränner utvecklingspengarna på sånt som skojsiga videos. Hype och reklam säljer dock. Så win-win. Roligare än hårt utvecklingsarbete och mer klirr i kassan.

Vilket nytt Total War-spel tror ni det blir om två år? Alla trailers har i alla fall varit milt underhållande att strötitta på. Så, tack alla ni som lagt pengar på detta spel!

Medlem
Skrivet av zobino:

varför stå och skrika så mycket.
It's only game

Du vet att du gjorde ett inlägg i ett forum dedikerat till spel? Fundera över det ett tag.

Edit: ... och ja, Angry Joe är på ett visst sätt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av zobino:

varför stå och skrika så mycket.
It's only game

Du vet att du gjorde ett inlägg i ett forum dedikerat till spel? Fundera över det ett tag.

Edit: ... och ja, Angry Joe är på ett visst sätt.

Oj, trodde jag satt på ett formula 1 forum

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har inte spelat det än, trots att jag fick det dag två. Men av allt klagande att döma är det konstigt att betyget inte drogs ned mer, eller klagar folk för mycket?

Skrivet av joonsson:

Knapp man kan trycka på för att få betyget uppläst samt utskrivet i blindskrift.

Måste vara en såndär ny 3D-skrivare som skriver ut hela föremål då punkter på ett vanligt papper inte skulle göra så mycket...

Ja, signalen skickas till FZ:s högkvarter där de har en pluton med 3D-skrivare redo att trycka blindskrift. När de är klara budas blindskriften hem till dig med Jetpack.

Men för att vara lite seriös en stund har jag inte testat det än, men jag ser fram mot det. Tycker det verkar vara bra och förhoppningsvis löser de buggarna snart.

Inaktiv
Skrivet av IceDusT:

http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8

Spelet är ju fullständigt horribelt och det syns tydligt att alla funktioner inte är på plats. Ändå slappar ni på en 4 i betyg. Jag tycker kvalitén på era recensioner sjunker stadigt.

Lägg märke till att även många andra sidor gav spelet högt betyg:
http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

"Ursäktar" ju inget såklart, men verkar ju som att det helt klart finns två läger, vi som inte kan spela ett skit pga buggar, kass AI, dålig optimering osv osv, och andra sidan som lirar ett helt perfekt spel.

Vore kul att testa spelet hos någon som är sådär 80-90% nöjd för att se hur spelet beter sig på deras maskiner.

Medlem

Rome II är ett asgrymt spel. Fast det är inte färdigt... Det är precis som "AngryJoeShow" säger. Det känns som man spelar en tidig alfa.


signatur

DET LAGGADE!

Medlem
Skrivet av swedisharmy73:

Rome II är ett asgrymt spel. Fast det är inte färdigt... Det är precis som "AngryJoeShow" säger. Det känns som man spelar en tidig alfa.

Inte färdigt samt "dag 1 DLC". De borde skämmas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av zobino:

varför stå och skrika så mycket.
It's only game

Du vet att du gjorde ett inlägg i ett forum dedikerat till spel? Fundera över det ett tag.

Edit: ... och ja, Angry Joe är på ett visst sätt.

Oj, trodde jag satt på ett formula 1 forum

:crazy:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av swedisharmy73:

Rome II är ett asgrymt spel. Fast det är inte färdigt... Det är precis som "AngryJoeShow" säger. Det känns som man spelar en tidig alfa.

Inte färdigt samt "dag 1 DLC". De borde skämmas.

You said it.


signatur

DET LAGGADE!

Medlem

FZ har blivit betalda för att ge ett bra betyg.

Hur vore det om FZ hade lagt till betyg för hur optimerat det är

Medlem
Skrivet av totte1015:

FZ har blivit betalda för att ge ett bra betyg.

Hur vore det om FZ hade lagt till betyg för hur optimerat det är

Det här är första gången jag gillat Kotakus system. Deras "Not Yet" passar in väldigt bra på Rome II.

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av totte1015:

FZ har blivit betalda för att ge ett bra betyg.

Hur vore det om FZ hade lagt till betyg för hur optimerat det är

Det här är första gången jag gillat Kotakus system. Deras "Not Yet" passar in väldigt bra på Rome II.

Har inte koll på Kotakus, men ja, recensionen eller vad man ska kalla det som dom gav, passar perfekt.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av IceDusT:

http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8

Spelet är ju fullständigt horribelt och det syns tydligt att alla funktioner inte är på plats. Ändå slappar ni på en 4 i betyg. Jag tycker kvalitén på era recensioner sjunker stadigt.

Lägg märke till att även många andra sidor gav spelet högt betyg:
http://www.metacritic.com/game/pc/total-war-rome-ii

"Ursäktar" ju inget såklart, men verkar ju som att det helt klart finns två läger, vi som inte kan spela ett skit pga buggar, kass AI, dålig optimering osv osv, och andra sidan som lirar ett helt perfekt spel.

Vore kul att testa spelet hos någon som är sådär 80-90% nöjd för att se hur spelet beter sig på deras maskiner.

Jag vore en av de personerna. Jag har lagt ned en ~40h än så länge på spelet och de ända två större buggarna / problemen, ifall man bortser från MP som är ospelbart, har varit att i ett av mina saves slutade scrollningen att fungera i kampanjkartan samt att när AI'n försvarar en koloni så står de stilla och äter ballista skott/pilar etc. Inga krashar. AI'n drar upp arméer på 3*2k trupper och anfaller mina små arméer, så inga problem med att de bara springer runt med 20 små arméer.

Jag måste säga att jag i överlag är nöjd med spelet, även ifall mycket kunde ha förbättrats.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av totte1015:

FZ har blivit betalda för att ge ett bra betyg.

Hur vore det om FZ hade lagt till betyg för hur optimerat det är

Det här är första gången jag gillat Kotakus system. Deras "Not Yet" passar in väldigt bra på Rome II.

Har inte koll på Kotakus, men ja, recensionen eller vad man ska kalla det som dom gav, passar perfekt.

Den går att läsa här: http://kotaku.com/total-war-rome-ii-the-kotaku-review-1248518...

Medlem

Senaste betapatchen löser som tur är många problem. När nästa veckas patch kommer kommer det nog bli "releasevärdigt". De som är sugna på spelet gör alltså klokt i att vänta så länge de orkar för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Medlem
Skrivet av Tomten:

Senaste betapatchen löser som tur är många problem. När nästa veckas patch kommer kommer det nog bli "releasevärdigt". De som är sugna på spelet gör alltså klokt i att vänta så länge de orkar för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Löste inte ett skit för mig.
Fortfarande 15~FPS i kartan, och AIns tur tar SUUUPERLÅNG tid nu, mycket längre än 1.5.
Även nu är AIn idiotisk med

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Tomten:

Senaste betapatchen löser som tur är många problem. När nästa veckas patch kommer kommer det nog bli "releasevärdigt". De som är sugna på spelet gör alltså klokt i att vänta så länge de orkar för att få en så bra upplevelse som möjligt.

Löste inte ett skit för mig.
Fortfarande 15~FPS i kartan, och AIns tur tar SUUUPERLÅNG tid nu, mycket längre än 1.5.
Även nu är AIn idiotisk med

Vad underligt, jag fick bättre fps iaf, har inte spelat mer på min kampanj än så jag kan inte jämföra AI turerna. Får hoppas att det löser sig snart då.

12
Skriv svar