Vågar man boka på CDON?

jkw
Medlem
Vågar man boka på CDON?

Har gått och funderat i några dagar nu om jag ska våga lita på CDON eller inte efter allt som har skrivits i media om att de är i blåsväder på grund av deras dotterbolag.

På CDON har jag bokat:
* PlayStation 4 Basenhet
* Watch Dogs: Dedsec Edition

Dessa finns även att boka på Webhallen och dem litar jag på, frågan är om man kanske skulle flytta bokningen dit istället så man är säker. Det är ingen väsentlig prisskillnad så vitt jag vet.

Vad tycker ni, vågar man lita på CDON inför Nextgen-konsollerna?

Mitt mål är att kunna hämta ut på release-dagen för att vara med i release-racet eller vad man nu ska kalla det.

#blogg

Medlem
Vågar man boka på CDON?

Cdon har altid varit bra för mig. Bra leverans tid och bra support om något skulle krångla.

Medlem

Precis som tavener har jag bara bra erfarenheter av CDON, både vad gäller leverans och support (de få gånger jag undrat något, aldrig upplevt något direkt fel).

Brukar köpa det mesta hos CDON just för att det går så snabbt och enkelt.

Medlem

CDON har alltid levererat när jag eller sambon köpt där ifrån. Föredrar nog själv Webhallen men så brukar CDON bjussa på några % rabatt o då väljer man dom.


signatur
Medlem

CDON har horribel support medans Webhallen har antagligen den bästa supporten bland alla butiker i Sverige. Lätt val enlight mig iaf

Medlem

Komplett.se brukar vara kanonbra, bokade skyrim därifrån och fick det dagen före det kom ut

Jag har aldrig haft några problem med CDON. köper ofta film och Tv serier därifrån.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Supporten på CDON är som sagt kass, men har aldrig haft problem med att få varor som är beställda.

Vad jag har läst har de ekonomiska problem (?) Vem vet om de bara upphör rakt upp och ned?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

jkw
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad jag har läst har de ekonomiska problem (?) Vem vet om de bara upphör rakt upp och ned?

Vad jag har läst så är det deras dotterbolag CDON Alandia som är i blåsväder och nu har de även tagit in folk ifrån CDON koncernen på förhör och sådant, så det börjar kännas osäkert. :-/

Medlem

Beställde en sak därifrån och 12 dagar senare står det att min order har annullerats. Så jag skickar ett mail till support som två dagar senare svarar att varan tyvärr ej längre finns kvar, varken hos CDON eller leverantör och att köpet därför inte längre är möjligt. Fem dagar senare får jag plötsligt ett mail där de berättar att min vara nu är skickad och på väg. Så det var väl bra, men märkligt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Nej, nej och åter nej... har aldrig fått något jag förhandsbokat därifrån i tid...men det låter som andra har haft mer tur än mig


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har lustigt nog haft otur med Webhallen i stället, när det gäller förbokningar.
Jag bokade ett spel därifrån och min bror beställde samma hos CDON.
Det skulle släppas på en fredag, om jag minns rätt.
Han fick sitt till release, men jag fick gott vänta över helgen.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag har lustigt nog haft otur med Webhallen i stället, när det gäller förbokningar.
Jag bokade ett spel därifrån och min bror beställde samma hos CDON.
Det skulle släppas på en fredag, om jag minns rätt.
Han fick sitt till release, men jag fick gott vänta över helgen.

Beror ju helt och hållet på vilka som jobbar det passet (inte för att man ska veta det men). Samma sak med supporten. Ibland är det några riktigt griniga jävlar som absoult inte vill hjälpa en.

Medlem

Cdon är bra. Dem levererar i tid och inte nåt krångel. Dock har jag aldrig förbokat på cdon.

Medlem

Jag brukar kunna få spel dagen före release när jag beställer från CDON. Men när jag köpte Wii U från dom så fick jag mitt några dagar efter release. Beror väl på i fall det skickas som brev eller paket.

Jag är hur som helst nöjd med CDON. Dom är vanligtvis snabb, har bra priser och bra support.

1
Skriv svar