Datum för The Lord of the Rings Online: Helm's Deep

Robot
Medlem
Datum för The Lord of the Rings Online: Helm's Deep

Jag spelar inte Lotro, men faktumet att de tar med ikoniska städer och områden verkar störtkul för de som spelar:D

Medlem

Spelade i ett år, sen slutade jag för att jag inte pallade grinda traits

Medlem

Jag och frugan slutade när dom började ta betalt för expansionerna. Känns som lurendrejeri när man betalar varje månad. Borde vara som i EVE att alla expansioner är gratis.

Medlem

Började ta betalt?
Jag har spelat till o från sedan release, och om någon expansion varit gratis på vägen, då har jag fan missat det.

Medlem

Spelade ett litet tag, kan dock inte säga att det var en favorit. Gav mig verkligen ingen Tolkien-känsla, något jag hade förväntat mig... nåja kul för de som spelar det med mer content!

Medlem

Jag har nyss kommit tillbaka efter ett långt uppehåll, vet inte om det är bara för Farmers' Fair-festivalen eller om jag skall stanna efter det. Men ser fram emot HD, kommer bli riktigt roligt... hoppas jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av ilduce:

Började ta betalt?
Jag har spelat till o från sedan release, och om någon expansion varit gratis på vägen, då har jag fan missat det.

North Downs? Evendim? Trollshaws? Du vet nog vad jag menar om du spelat sen release.

Medlem

Jag är lite orolig hur end-game content kommer att bli, som vanligt. Eftersom att de säger att HD kommer att ersätta regulära raider och så vidare. Ska bli kul att utforska andra delen av Rohan oavsett!

Medlem

Nah, tycker att Mines of Moria var en suverän expansion till LotRO. Då fick jag ju min favoritklass, Warden, som jag har kört sen dess. Även alla instanser var roliga i MoM, men jag kunde ha klarat mig utan Dark Delvings dock.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av ilduce:

Började ta betalt?
Jag har spelat till o från sedan release, och om någon expansion varit gratis på vägen, då har jag fan missat det.

North Downs? Evendim? Trollshaws? Du vet nog vad jag menar om du spelat sen release.

De är inga expansioner, utan områden som var med från början i Shadows of Angmar. Du måste köpa innehållet i dem områdena som quest packs om du inte är VIP, dvs prenumererar eller har livslångt VIP. Det är samma med senare områden som Enedwaith och The Great River. De är gratis för VIP och har tillkommit mellan expansionerna. Mines of Moria var den första expansion och Helms Deep blir den femte, och dem har man alltid fått betala för. Även innan spelet blev F2P.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av ilduce:

Började ta betalt?
Jag har spelat till o från sedan release, och om någon expansion varit gratis på vägen, då har jag fan missat det.

North Downs? Evendim? Trollshaws? Du vet nog vad jag menar om du spelat sen release.

Som stege99 svarade så är det inte expansioner.

Du hade full tillgång till dem innan lotro gick f2p och betalade en månadsavgift. Sen när spelet gick f2p så hade du fortfarande fri tillgång till dem om du betalade månadsavgift. Betalade du inte månadsavgift kunde du låsa upp dem genom att göra deeds etc ingame.

Och att bli av med områden man hade innan f2p om man sedan blev en icke betalande spelare och mena att man borde fortsätta ha tillgång till de områdena går ju att tycka si och så om. Hade spelet fortsatt varit pay2play, och man slutat betala hade man inte kunnat spela alls, nu kan man faktiskt spela en hel del utan att betala.

Medlem

Spelet gick nedförs när det blev f2p =(

Älskade moria, bästa expansionet jag spelat i något spel.
Är med i betan till kommande. Lite kluven, troligen blir det att jag står över.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Snälla! Gör ett nytt LOTR online fast mera av PJs filmer. Eller ett Battle for Middle-Earth 3! Snälla!

Mer LOTR spel till folket!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Älskar LOTR men det ser ju bara dåligt ut, önskar någon bra utvecklare haft gjort detta istället.

1
Skriv svar