J.J. Abrams är besviken på Star Trek-spelet

Robot
J.J. Abrams är besviken på Star Trek-spelet
Moderator | Testpilot
J.J. Abrams är besviken på Star Trek-spelet

Det är vi alla. Dock var buggarna riktigt roliga!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag fattar inte, varför är det så omöjligt för dessa Hollywood-människor att anlita kapabla spelutvecklare som säger till att licensspelen för en gångs skull inte suger? Jag menar, så som det är i nuläget utgår alla från att licensspelen är hemskt värdelösa fram tills motsatsen bevisas, och DET talar för sig själv...

Skribent
Skrivet av Xepheros:

Jag fattar inte, varför är det så omöjligt för dessa Hollywood-människor att anlita kapabla spelutvecklare som säger till att licensspelen för en gångs skull inte suger? Jag menar, så som det är i nuläget utgår alla från att licensspelen är hemskt värdelösa fram tills motsatsen bevisas, och DET talar för sig själv...

Digital Extremes är kapabla, men det var rätt tydligt att de mest var sugna på pengar för att kunna fortsätta med sitt Warframe.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Nåja, spelet har bjudit på en del skratt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Xepheros:

Jag fattar inte, varför är det så omöjligt för dessa Hollywood-människor att anlita kapabla spelutvecklare som säger till att licensspelen för en gångs skull inte suger? Jag menar, så som det är i nuläget utgår alla från att licensspelen är hemskt värdelösa fram tills motsatsen bevisas, och DET talar för sig själv...

Digital Extremes är kapabla, men det var rätt tydligt att de mest var sugna på pengar för att kunna fortsätta med sitt Warframe.

För kort utveklingstid och pengar helt klart. Förläggaren kommer till utvecklaren och ger dem uppdraget att göra spelet på kort tid för en viss summa pengar.

Medlem

Och jag är besviken på hans film(första, den enda jag sett).

Skribent
Skrivet av SuNK1LLeR:

Och jag är besviken på hans film(första, den enda jag sett).

Tyckte den var rätt underhållande, tvåan är iofs mycket bättre.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Och jag är besviken på hans film(första, den enda jag sett).

skulle precis säga det samma, men det behövs ju inte nu

Jag är jävligt besviken på jj abrams

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Jag är jävligt besviken på jj abrams

Indeed. Skönt att han inte kommer regissera tredje trek filmen.

CJ
Medlem

Detta med kreativa film regissörer som förstår medium (styrka/svagheter spel/film/böcker). Brothers blev ju lysande. Vore kanske något för också Abrams att pröva (när han har tid till övers).

Medlem

Är inte problemet att de envisas med att släppa spelen en viss tid efter filmen, oavsett om spelet är klart eller inte? Dvs spelsläppet används bara för att hjälpa filmen på traven. Då blir det oftast någon som tycker att spelet är "tillräckligt bra" när det egentligen skulle behöva minst ett halvår eller år till för att bli ett bra spel.

Att spel kan kräva mer tid än filmer är nog svårt för vissa att förstå.

Inaktiv

De två senaste filmerna: Star Trek och Into Darkness är också ren skit.

Medlem

Jag tycker att J.J. Abrams gjorde ett fantastiskt jobb med filmerna (Och de flesta andra serier och filmer han har producerat) men gillar man inte Star Trek i övrigt är de kanske svårare att ta till sig.
Han är helt rätt man vid rodret för Star Wars VII.

Medlem
Skrivet av Javas:

Nåja, spelet har bjudit på en del skratt

https://www.youtube.com/embed/tZ2X8PHAI6Y

haha, fint att vakna up på morgonen och få ont i hela ansiktet från skratt

Tack du, riktigt roligt. Nästan så man blir sugen på att köpa spelet bara för de lustiga buggarna!

Världens bästa spel ju, om man jämför det med Duke Nukem Forever typ.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att J.J. Abrams gjorde ett fantastiskt jobb med filmerna (Och de flesta andra serier och filmer han har producerat) men gillar man inte Star Trek i övrigt är de kanske svårare att ta till sig.
Han är helt rätt man vid rodret för Star Wars VII.

nu har jag bara sett den första av star trek-filmerna han gjort men jag tycker att hela star trek-känslan var borta (och ja, jag gillar star trek i övrigt, bara inte hans version av det). gillar dock annat han har gjort,

Medlem
Skrivet av Raklödder:

De två senaste filmerna: Star Trek och Into Darkness är också ren skit.

Kan bara hålla med. Jag ogillar deras cop-out i första filmen som ogiltigförklarar 6 tv-serier och 10 filmer eftersom de nu aldrig kommer hända pga att historien ändras. Så. Jävla. Lamt.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:
Skrivet av Raklödder:

De två senaste filmerna: Star Trek och Into Darkness är också ren skit.

Kan bara hålla med. Jag ogillar deras cop-out i första filmen som ogiltigförklarar 6 tv-serier och 10 filmer eftersom de nu aldrig kommer hända pga att historien ändras. Så. Jävla. Lamt.

Star Trek 2009 var en reboot, ett försök att introducera ST till en yngre publik som inte hade sett alla TV-serier eller tidigare filmer. Jag tycker det är bra att den gjordes.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Raklödder:

De två senaste filmerna: Star Trek och Into Darkness är också ren skit.

Kan bara hålla med. Jag ogillar deras cop-out i första filmen som ogiltigförklarar 6 tv-serier och 10 filmer eftersom de nu aldrig kommer hända pga att historien ändras. Så. Jävla. Lamt.

Star Trek 2009 var en reboot, ett försök att introducera ST till en yngre publik som inte hade sett alla TV-serier eller tidigare filmer. Jag tycker det är bra att den gjordes.

Fast de tog bort väldigt mkt som gjorde Star Trek till just Star Trek i de filmerna. Inga moraliska dilemman utan bara stenhård action, drösvis med specialeffekter och skepp som är löjligt mkt större än deras original.

De gjorde en George Lucas och skapade nya filmer som inte riktigt var lika bra som de gamla.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag är besviken på senaste Star Trek-filmen so.. Let's call it even.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Raklödder:

De två senaste filmerna: Star Trek och Into Darkness är också ren skit.

Kan bara hålla med. Jag ogillar deras cop-out i första filmen som ogiltigförklarar 6 tv-serier och 10 filmer eftersom de nu aldrig kommer hända pga att historien ändras. Så. Jävla. Lamt.

Star Trek 2009 var en reboot, ett försök att introducera ST till en yngre publik som inte hade sett alla TV-serier eller tidigare filmer. Jag tycker det är bra att den gjordes.

Fast de tog bort väldigt mkt som gjorde Star Trek till just Star Trek i de filmerna. Inga moraliska dilemman utan bara stenhård action, drösvis med specialeffekter och skepp som är löjligt mkt större än deras original.

De gjorde en George Lucas och skapade nya filmer som inte riktigt var lika bra som de gamla.

https://www.youtube.com/embed/6B22Uy7SBe4

Med några få undantag tycker jag att de gamla filmerna är ganska dåliga, Star Treks styrka har alltid legat i TV-serierna.

Medlem

signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Och jag är besviken på hans film(första, den enda jag sett).

Into Darkness är mycket bättre!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av SuNK1LLeR:

Och jag är besviken på hans film(första, den enda jag sett).

Var glad för det, den första filmen var riktigt riktigt riktigt bra om man jämnför med 2an, som var en sådan katastrof att man fick gråta sig själv till söms.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av SuNK1LLeR:

Och jag är besviken på hans film(första, den enda jag sett).

Tyckte den var rätt underhållande, tvåan är iofs mycket bättre.

Tvåan är en perverting utav Star Trek och har inget riktigt gemensamt med Star Trek för utom namn på karaktärer och rymdskepp.

Skulle aldrig kunna säga på något sätt att den filmen var under hållande eller enns i närheten av bra.

Hur bra en film är är så klart subjektivt, men det är inte subjektivt att den inte lever upp till Star Trek och dess grundares visioner.

Medlem

Fruktansvärt less på 100% effektdrivna filmer så måste nog säga att han var litet fel person att klanka ned när det gäller Star Trek.

Dock så verkar spelet inte vara särskilt bra, heller

1
Skriv svar