Godus finns på Steam nu

Robot
Medlem
Godus finns på Steam nu

ska bli kul och testa gubbens spel.

Medlem

Peter borde faktiskt vara en char i ett spel snart...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns som man kan köra Popolous 3 istället? Bättre grafik.

KoP
Medlem
Skrivet av Comstedt:

Känns som man kan köra Popolous 3 istället? Bättre grafik.

Ja för grafik är ju allt?

Medlem
Medlem

Låter som black and white 3

Medlem
Skrivet av Isaacgood:

Låter som black and white 3

eller populous, vilket det mer eller mindre är...och B&W var lite som en utveckling av populous


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Comstedt:

Känns som man kan köra Popolous 3 istället? Bättre grafik.

Ja för grafik är ju allt?

Nej just därför, säkert bättre gameplay, inte så dumbed down i Pop 3

Medlem

Det är ju alltid lite nytt. Tycker grafiken ser charmig ut.

ELF
Medlem

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?

Jo och priset va att vara gud i Godus eller nått.

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?

Jo och priset va att vara gud i Godus eller nått.

Och det hysteriska var ju att han som vann inte var ett dugg intresserad av spelet. Han visste inte ens vem Peter Molyneux var eller någonting. Så jävla roligt.

ELF
Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?

Jo och priset va att vara gud i Godus eller nått.

Visst ja. Så ointressant var det att man redan hade glömt bort det


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

sponsrade Kickstarter kampanjen så fick en beta kod i mailen i går kväll. Kändes lite segt i går när jag testade lite snabbt men gav det en chans till idag, helt plötsligt hade det gått 3 timmar

Medlem
Skrivet av windoze:

sponsrade Kickstarter kampanjen så fick en beta kod i mailen i går kväll. Kändes lite segt i går när jag testade lite snabbt men gav det en chans till idag, helt plötsligt hade det gått 3 timmar

Samma här. Spelade dock på macbooken med touchpad. Kändes inte helt optimalt. Fick nästan brännsår på fingrarna av allt klickande och dragande. Inte helt övertygad heller. Bara expanderat och byggt hus i nån timma. Känns som spelet har ett kontrollschema anpassat för surfplattor.

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?

Jo och priset va att vara gud i Godus eller nått.

Tror han förutom det får en procent av alla intäkter från Godus också. Det var faktiskt inte så illa.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?

Jo och priset va att vara gud i Godus eller nått.

Tror han förutom det får en procent av alla intäkter från Godus också. Det var faktiskt inte så illa.

Men det var väl bara under en viss period? Eller blandar jag ihop grejer här? Han fick vara "Gud" över spelet + få procent från intäkterna under en viss tid ELLER vara gud över spelet en viss tid men sedan behålla intäkterna så länge som det är möjligt.

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av ELF:

På tal om hennes bäver. Hur många bitar är det kvar?

Öppnade dom inte redan cuben för länge sedan?

Jo och priset va att vara gud i Godus eller nått.

Tror han förutom det får en procent av alla intäkter från Godus också. Det var faktiskt inte så illa.

Men det var väl bara under en viss period? Eller blandar jag ihop grejer här? Han fick vara "Gud" över spelet + få procent från intäkterna under en viss tid ELLER vara gud över spelet en viss tid men sedan behålla intäkterna så länge som det är möjligt.

Han får vara gudarnas gud i Godus under ett års tid från releasen och vad jag förstår så får han dela intäkterna under den tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=Qhzb9OUWrXU

Medlem

Godus var rätt kul faktiskt, men att säga att det är en beta och sen säga att ungefär 40% av innehållet är på plats blir fel. Om något är det en alpha men trots det rätt stabilt (enstaka krascher men med en bra autosave så man inte förlorar progress). Blir väldigt intressant att se hur det blir närmare release.

/ LordDaimos

Medlem

Ska inleda med en brasklapp och säga att jag mycket väl kan ha missat något, men...

Godus känns som om det innehåller på tok för mkt babysitting/micro, man måste stup i kvarten klicka på varenda djävla hus för att få belief som man behöver för att göra om landet så man kan få fler hus att klicka på vilket bara blir en ond cirkel. sen måste man klicka på alla sina followers så de inte dör och sen på deras hus igen så att man får nya followers. Efter ett tag så gör man inget annat än att klicka på hus eller gubbar... för att inte tala om att man titt som tätt av misstag har sönder sina hus.

Finns säkert nån som gillar att klicka omkring som en galning jag gör det dock inte. :I Det känns som om alla "Guds-spel" blir omvända. Istället för att undersåtarna tar hand om och försöker blidka Guden så är det Guden som måste ta hand om alla bortskämda undersåtars bestyr och se till att de är glada och nöjda...

Måste säga att jag var rätt besviken... mkt kan ändras men det känns som att detta är del av core-mekaninken i spelet...

Medlem
Skrivet av rysssen:

Ska inleda med en brasklapp och säga att jag mycket väl kan ha missat något, men...

Godus känns som om det innehåller på tok för mkt babysitting/micro, man måste stup i kvarten klicka på varenda djävla hus för att få belief som man behöver för att göra om landet så man kan få fler hus att klicka på vilket bara blir en ond cirkel. sen måste man klicka på alla sina followers så de inte dör och sen på deras hus igen så att man får nya followers. Efter ett tag så gör man inget annat än att klicka på hus eller gubbar... för att inte tala om att man titt som tätt av misstag har sönder sina hus.

Finns säkert nån som gillar att klicka omkring som en galning jag gör det dock inte. :I Det känns som om alla "Guds-spel" blir omvända. Istället för att undersåtarna tar hand om och försöker blidka Guden så är det Guden som måste ta hand om alla bortskämda undersåtars bestyr och se till att de är glada och nöjda...

Måste säga att jag var rätt besviken... mkt kan ändras men det känns som att detta är del av core-mekaninken i spelet...

Jag kikade på Totalbiscuits Alpha Strike om Godus i dag och han hade lyckats skaffa sig någon byggnad för att slippa lite av allt infernaliskt klickande: youtube.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag kikade på Totalbiscuits Alpha Strike om Godus i dag och han hade lyckats skaffa sig någon byggnad för att slippa lite av allt infernaliskt klickande: youtube.

Han nämde även en ingame gemstore som med all sannolikhet är en cash shop i ett köp spel. Den där mekaniken var inte mycket bättre, och om jag får gissa så var den bökig med flit - för att på så sätt få en att vilja köpa genvägar...

Det är en jävla cowclicker >:

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Parzec:

Jag kikade på Totalbiscuits Alpha Strike om Godus i dag och han hade lyckats skaffa sig någon byggnad för att slippa lite av allt infernaliskt klickande: youtube.

Han nämde även en ingame gemstore som med all sannolikhet är en cash shop i ett köp spel. Den där mekaniken var inte mycket bättre, och om jag får gissa så var den bökig med flit - för att på så sätt få en att vilja köpa genvägar...

Det är en jävla cowclicker >:

Sen la han även till i en annotation att det är konfirmerat att denna gem store endast är online i den mobila versionen av spelet. PC versionen kommer ha andra, ingame sätt, att få tag på gems.

Medlem

TotalKexet har gjort en Alfa Attack på spelet:
www.youtube.com/watch?v=j0Y4OtDEfKA&hd=1

SE

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Sen la han även till i en annotation att det är konfirmerat att denna gem store endast är online i den mobila versionen av spelet. PC versionen kommer ha andra, ingame sätt, att få tag på gems.

Ah, såg det innan eller så kanske jag bara hade annotations avstängt. Tur det i alla fall, då finns det ju hopp för spelet iaf!

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Parzec:

Jag kikade på Totalbiscuits Alpha Strike om Godus i dag och han hade lyckats skaffa sig någon byggnad för att slippa lite av allt infernaliskt klickande: youtube.

Han nämde även en ingame gemstore som med all sannolikhet är en cash shop i ett köp spel. Den där mekaniken var inte mycket bättre, och om jag får gissa så var den bökig med flit - för att på så sätt få en att vilja köpa genvägar...

Det är en jävla cowclicker >:

I början är det en himla massa klickande men sen bygger man "Settlements" och då samlar man in flera hus med ett klick, så det blir bättre. De gems som används i spelet (och som sägs ha använts i ingame-store i början av betan som snabbt plockades bort) kan ens följeslagare hacka fram själva när man "forskat" fram mining.

Tycker att folk letar för mycket brister med tanke på att det är en "beta" med 40% av materialet färdigt, det finns mycket som går att göra bättre men under ytan så känns det som att det finns något fint bara det får komma fram.

/ LordDaimos

Medlem

Hmm fick en kod i fredags. Får väl prova det senare när jag får tid

Testpilot

Det har iallafall det där beroendeframkallande trots balanseringen som är kvar att göra.

10 timmars spelande i helgen klockade jag , kunde inte spela mer då jag rensat alla kort , spelat alla utmaningar och inte låst upp mining som tydligen kan ge mer diamanter.

Ser fram emot då spelet blir mer klart!

12
Skriv svar