Öppen Battlefield 4-beta om två veckor

Robot
Medlem
Öppen Battlefield 4-beta om två veckor

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Medlem

När är den exklusiva betan då? För dom som förbokat eller är premium kund?

Medlem

Har inte varit särskilt intresserad av spelet då jag tycker att det liknar BF3 för mycket, men jag ska ge den här betan en chans. Det får avgöra om det blir köp eller inte..

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

När är den exklusiva betan då? För dom som förbokat eller är premium kund?

Vi blev väl lurade i år igen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

När är den exklusiva betan då? För dom som förbokat eller är premium kund?

Jag blir inte förvånad om vi som får den exklusiva betan får den 1 dag före den öppna

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av KnäckeHäxan:

När är den exklusiva betan då? För dom som förbokat eller är premium kund?

Jag blir inte förvånad om vi som får den exklusiva betan får den 1 dag före den öppna

Säkert så. Kul att jag inte är hemma när Betan startar.

Medlem

Jaha, vad fan hände med "exklusiv BF4 beta för Premium användare"?

Hahah åt helvete med hela denna skiten.
Har inte ett enda hype för BF4 och jag lär inte få det heller.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Bättre att köra beta och hitta buggar som dom kan börja fixa redannu en att hitta dom när spelet är släppt och sedan låta folk spela med dom i 1-2veckor.

Medlem

Mycket gnäll.. Jag kommer spela BF4 medans det är är gratis att göra det. Mest för att se om det är nåt att köpa. BF4 har inte imponerat tillräckligt för att jag ska vilja köpa det.

Medlem

Ps4? Intressant att man kan spela betan på en konsol som inte släppts

Inaktiv

Inte det minsta intresserad då ARMA 3 släpptes i veckan!

Medlem

Enligt denna artikel så är det inte en öppen beta utan den exklusiva betan som öppnar då:
http://www.examiner.com/article/battlefield-4-beta-release-da...

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

När är den exklusiva betan då? För dom som förbokat eller är premium kund?

Det skulle jag med vilja veta!!!

Medlem

Jag är premium kund men för mig spelar det ingen roll om det bara blir en public beta. Bara jag får lira lite bf4 :).

Medlem

allvarligt!!!! Den 1:a Oktober -.- Då startar GtaV online

Medlem

Gnäller folk över att det inte kommer en exklusiv beta till premium/förhandsbokningar? Allvarligt? Hur statuskåta är ni egentligen, förhandsbokade ni på fullt allvar ett spel för 500~700kr på Origin enbart för att få gynna lite från en exklusiv beta istället för att lägga 300kr på ett spel ni ändå kommer att få spela?

Och ni är inte lurade, ni får FORTFARANDE spela det. Vad är det som är så förbannat viktigt för er att det är 'EXKLUSIVT', bortsett från statuskåtheten inom er?

Löjligt, inte från EA, men från ni som klagar. Ett litet tips åt er isåfall, förhandsboka inte spel för exklusiva chanser till en beta, och klaga inte heller ifall den ändå blir öppen då din situation inte förändrats överhuvudtaget - du får fortfarande tillgång till betan. Förhandsboka ifall du vill åt allt i paketet, inte enbart en grej... *suck*

Medlem
Skrivet av anomali:

Jag är premium kund men för mig spelar det ingen roll om det bara blir en public beta. Bara jag får lira lite bf4 :).

En gamer i min smak spela är roligt..!! :=)

Medlem

Snart släpps väl första DLC för betan...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anomali:

Jag är premium kund men för mig spelar det ingen roll om det bara blir en public beta. Bara jag får lira lite bf4 :).

Ellerhur! Har sett fram emot att få spela BF4 och så många roliga timmar en har haft i BF3 så hoppas jag på minst lika många i BF4


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Skrivet av zauii89:

Att de envisas med att kalla det öppen beta, alla vet att det är ett demo och alla kommer att ha tillgång till det på ett eller annat sätt. Möjligtvis är det en "beta" för att testa server-integrationerna men ~2-4 veckor innan release lär det mesta vara spikat i kistan för ett så stort projekt.

Det finns ganska mycket statistik som pekar mot att ett spel säljer SÄMRE om man släpper ett demo innan release. Det som säljer bra är att bygga ordentligt med hype så att gamers känner att dom bara måste köpa en kopia för att prova spelet. EA/DICE vet detta, och de vet hur man bygger hype.

Med andra ord, inte en chans att detta "bara är ett demo". Dom vet att dom kommer förlora kunder på att låta folk spela innan köp, så med all sannolikhet är dom ute efter att samla data som dom kan använda för att garantera en bättre spelupplevelse.

Medlem

Stängda betan börjar 1a Oktober och den öppna betan 4e Oktober. Troligtvis ett tryckfel/miss i ea;s artikel.

Medlem
Skrivet av Frostbite94:

allvarligt!!!! Den 1:a Oktober -.- Då startar GtaV online

Precis de jag tänkte

Schyst att man får byta upp sig för rabatterat pris


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Gnäller folk över att det inte kommer en exklusiv beta till premium/förhandsbokningar? Allvarligt? Hur statuskåta är ni egentligen, förhandsbokade ni på fullt allvar ett spel för 500~700kr på Origin enbart för att få gynna lite från en exklusiv beta istället för att lägga 300kr på ett spel ni ändå kommer att få spela?

Och ni är inte lurade, ni får FORTFARANDE spela det. Vad är det som är så förbannat viktigt för er att det är 'EXKLUSIVT', bortsett från statuskåtheten inom er?

Löjligt, inte från EA, men från ni som klagar. Ett litet tips åt er isåfall, förhandsboka inte spel för exklusiva chanser till en beta, och klaga inte heller ifall den ändå blir öppen då din situation inte förändrats överhuvudtaget - du får fortfarande tillgång till betan. Förhandsboka ifall du vill åt allt i paketet, inte enbart en grej... *suck*

Fast när man blir lovad det, som en morot för att skaffa premium, då borde vi väl få det också? handlar inte om att vi "vill" få extra premiumsaker, utan att dom har sagt att vi ska få det.

så tagga ner med hatet.

Medlem
Skrivet av stormarn:
Skrivet av Luciphear:

Gnäller folk över att det inte kommer en exklusiv beta till premium/förhandsbokningar? Allvarligt? Hur statuskåta är ni egentligen, förhandsbokade ni på fullt allvar ett spel för 500~700kr på Origin enbart för att få gynna lite från en exklusiv beta istället för att lägga 300kr på ett spel ni ändå kommer att få spela?

Och ni är inte lurade, ni får FORTFARANDE spela det. Vad är det som är så förbannat viktigt för er att det är 'EXKLUSIVT', bortsett från statuskåtheten inom er?

Löjligt, inte från EA, men från ni som klagar. Ett litet tips åt er isåfall, förhandsboka inte spel för exklusiva chanser till en beta, och klaga inte heller ifall den ändå blir öppen då din situation inte förändrats överhuvudtaget - du får fortfarande tillgång till betan. Förhandsboka ifall du vill åt allt i paketet, inte enbart en grej... *suck*

Fast när man blir lovad det, som en morot för att skaffa premium, då borde vi väl få det också? handlar inte om att vi "vill" få extra premiumsaker, utan att dom har sagt att vi ska få det.

så tagga ner med hatet.

Jodå, visst är det lite fult från EAs sida, säger inte att det är rätt utav dom men att bli upprörd över att inte få en exklusiv beta är precis lika löjligt det. Betan är fortfarande där oavsett, skillnaden är istället att det kommer finnas fler att spela tillsammans med. Ser inte varför det är så himla viktigt att det är just exklusivt.

Igen, ja, det är fult av dom att säga att den är exklusiv, men allt som allt är ingenting förändrat för de som förhandsbokat. Tycker inte det är något som är värt att bli gnällig över. Om det handlade om något annat som exklusivt tillbehör då hade jag förstått grejen, men det är inte fallet.

(Ganska ironiskt då jag blir gnällig över folk som gnäller, jag vet. )

Inte så länge till...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Potatofield, yay


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

123
Skriv svar